5 Ocak 2016 Salı








PORTAKALLI KEK
Malzemeler
250 gr eritimiş ama sıcak olmicak tereyağı
200 gr şeker
4 tane yumurta
2 portakal kabuğu rendısı (ince rendelenmiş olacak)
2 portakalın suyu (yaklaşık 120ml kadar)
250 gr elenmiş un
2 çay kaşığı tepeleme kabartma tozu
2 yemek kasığı nişasta (ben mısır nışastası kullandım)
(Varsa 1 çay kaşığı portakal aroması)
Hazırlanışı Tereyağını ve şekeri iyice krema olana kadar elektrikli mikserle çırpın. Yumurtaları teker teker ekleyin ve her yumurta ekledikten sonra çırpmaya devam edin. Portakal kabuğu rendesini ve suyunu ekleyip karıştırın, bu aşamada pıtırlaşır, kesilmiş gibi görünür, ama sorun değil. Diğer malzemeleri de ekleyin ve spatula ile karıştırın (unu ekledikten sonra mikserle çırpmayın). İstenilen kek kalıbını yağlayın ve fırını 170 derecede ısıtın. Harcı kalıba aktarın ve yaklaşık 45-50 dakika pişirin, pişme süresini fırınınıza göre ayarlayın. Ben büyük boy dikdörtgen borcam kullandım, fazla doğum günü pastası gibi kabarmasını istemedim, daha çok sade çay saatine uygun bir kek yapmak istedim ama siz istediğiniz şekilde pişirip süsleyebilirsiniz. Şimdiden afiyet olsun. Not: Bardak ölçüsü 237ml`lik olursa: 250gr tereyağı 1 bardak olur. 200gr şeker 1 bardak olur. 250gr un 2 bardak olur. Diğer malzemelerin miktarını aynı tutun. Kolay gelsin.














 2 su bardaği hindistan cevizi 1 subardagi pudra sekeri 1 paket toz sade krem santi ve yarım paket krema bunlari karistirin isterseniz icine ceviz badem koyun ben koymuyorum ceviz buyuklugunde parcalar olusturun cikolata benmari usulu yapiliyo istediginiz kadar dokun smile ifade simgesi


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder