2 Ocak 2016 Cumartesi

Lahana Sarması TarifiLahana Sarması

Lahana Sarması Tarifi'nin Malzemeleri

  • 1 orta boy lahana
İçi için
  • 1 su bardağı pirinç
  • 1 su bardağı bulgur
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 1 kuru soğan
  • Maydanoz
  • Tuz
  • Karabiber
  • Pul biber
  • 2 kaşık nar ekşisi
Sosu için
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • Sıcak su

Lahana Sarması Tarifi'nin Yapılışı

Lahanaları yapraklarına ayırıp haşladım .Sonra soğuk suya koyup süzdüm .İçi için soğanı sıvı yağda kavurdum .Salça ilave edip yıkanmış pirinci ve bulguru ekledim .Üzerine baharatları ekledim .Altını kapatıp maydanoz ve nar ekşisi ilave edip soğumaya bıraktım .Sarmaları sarıp tencereye dizdim. Sosu için de salça ve suyu karıştırıp döktüm .Sarmaların hafif üzerine çıkacak kadar olmalı üzerine tabak veya kapak kapatıp pişirelim .Afiyet şeker olsun.

Lahana Sarması
Lahana Sarması
Lahana Sarması
Lahana Sarması





Haşhaşlı NokulHaşhaşlı Nokul

Haşhaşlı Nokul Tarifi'nin Malzemeleri

  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1, 5 yemek kaşığı instant maya
  • 1 su bardağı ılık su
  • 4 yemek kaşığı şeker
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1/2 su bardağı sıvı yağ
  • Aldığı kadar un
İçine sürmek için;
  • Haşhaş ezmesi
  • Yarım su bardağı sıvı yağ
Üstüne sürmek için;
  • Yumurta sarısı

Haşhaşlı Nokul Tarifi'nin Yapılışı

Hamuru kulak memesi yumuşaklığında yoğurup 1 saat mayalanmaya bırakalım. Haşhaş ezmesi ve sıvıya karıştırıp dilerseniz birazda şeker ilave edebilirsiniz. Hamuru 4 yada 5 bezeye ayıralım merdaneyle yuvarlak büyük açlık çok ince olmasın çokta kalın olmasın üzerine haşhaş sürüp rulo yapalım, 3 parmak eninde keselim tepsiye dik gelecek şekilde dizelim, yumurta sarısı sürüp ısınmış 180 derece de pişirelim ,afiyet şeker olsun.

Haşhaşlı Nokul
Haşhaşlı Nokul
Haşhaşlı Nokul
Haşhaşlı Nokul
Haşhaşlı Nokul
Haşhaşlı Nokul
Haşhaşlı Nokul


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder