2 Ocak 2016 Cumartesi

Pişmaniye ve Bisküvili Pasta


pismaniyeli ve biskuvili pasta
Üyelerimizden Nur Şanlı’ya bizimle bu tarifi paylaştığı için teşekkür ederiz.
PİŞMANİYE VE BİSKÜVİLİ PASTA
Tabanı için:
2 paket ülker rondo
2 paket eti burçak
Yarım paket margarin
3 yumurta
1 su bardağı toz şeker
2 paket krem şanti
2 su bardağı süt
1 paket krema sertleştirici (marketler de satılıyor)
1 limon ( suyu sıkılacak kabuğu rendelenecek)
Üzeri için
Pişmaniye ve herhangi bir reçel
Bisküvileri rondada çekip yarım margarinle karıştırıp borcamın altına elinizle bastırıp taban yapın. Krem şantiyi sütle hazırlayın ve krema sertleştiriciyi ekleyin.Yumurta ve şeker bembeyaz olana kadar çırpın limon suyunu ve kabuğunun rendesini ekleyin. Krem şantiyle karıştırın. Bu karışımı büsküvilerin üzerine dökün.Üzerini streç filmle kaplayın. Buzluğa kaldırın. Servisten 10 dk önce buzluktan çıkarıp üzerini pişmaniye ve reçelle süsleyerek servis yapın. Afiyet olsun..
Not: Ölçüler en büyük, kenarları tırtıklı dikdörtgen borcam’a göredir.

Ballı Çörek


Malzemeler

  • 60 gr tereyağı
  • Yarım su bardağı süt
  • 1/4 su bardağı su
  • 1 tatlı kaşığı Pakmaya Aktif Kuru Maya
  • 3 su bardağı un
  • Bir tutam tuz
  • 1 adet yumurta
  • İç malzemesi için:
  • 1 paket Pakmaya Bitter Kurabiye Çikolatası
  • 2 çorba kaşığı çekilmiş ceviz içi
  • 2-3 çorba kaşığı tahin
  • Üzeri için:
  • 2 çorba kaşığı tereyağı
  • 1 çorba kaşığı bal

Hazırlanışı

  • 1. Adım
    Tereyağını kısık ateşte erittikten sonra sütü ve suyu ilave edin. Birkaç dakika ısıttıktan sonra ocaktan alın.
  • 2. Adım
    Ilınmış, tereyağlı sıvı karışıma Pakmaya Aktif Kuru Maya’yı ilave edin. Eriyene kadar karıştırın.
  • 3. Adım
    Unu yoğurma kabına alın. Tuzu ekleyip harmanlayın. Ortasını havuz gibi açıp sıvı karışımı ve yumurtayı ilave edin. Yumuşak kıvamlı bir hamur elde edinceye kadar yoğurun.
  • 4. Adım
    Hamurun üzerini örtün, 1 saat mayalanması için bekletin.
  • 5. Adım
    Hamuru un serpilmiş tezgahın üzerinde, oklava yardımı ile 1-1,5 cm kalınlığında açın.
  • 6. Adım
    Hamurun üzerine önce tahin sürün, sonra da iri çekilmiş çekilmiş ceviz içi ile Pakmaya Bitter Kurabiye Çikolatası parçalarını serpin. Rulo şeklinde sarın.
  • 7. Adım
    Rulo hamurdan bıçak yardımı ile 1 parmak kalınlığında dilimler elde edin. Her dilimi yağlanmış tepsiye yan yana bitiştirerek yerleştirin.
  • 8. Adım
    Malzeme bitene dek aynı işleme devam edin. Hamurların üzerine eritilip ılınmış tereyağı sürün. Bu şekilde 15 dakika daha oda ısısında bekletin.
  • 9. Adım
    Önceden ısıtılmış 180 dereceye ayarlı fırında 35-40 dakika pişirin. Fırından çıkar çıkmaz üzerine bal dökün. ılık ılık servis yapın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder