19 Haziran 2017 Pazartesi

Bir Dakikada Uyku Moduna Nasıl Giderilir?

Bir Dakikada Uyku Moduna Nasıl Giderilir?

Her şey en iyi arkadaşımın düğününden bir hafta önce başladı. Bir konuşma yapacaktım ve çok sinir bozucu olacağım, ne denediğimdeyse uykuya dalamadım.

Dinlenmeden üç gün geçtikten sonra, gelinin annesine (meditasyon dersleri öğreten) ne yapacağımı sordum. Benim problemimi çözmek için sadece bir numaraya sahip olduğunu iddia etti. Bu sadece işe yaramadı, aynı zamanda hayatımı değiştirdi!
Buna '4-7-8' yöntemi denir. Yapman gereken bu:
1. Sakin biçimde burnunuzdan 4 saniye boyunca nefes al.
2. Nefesini 7 saniye tutun.
3. 8 saniye ağzınızı yavaşça solun.
Gerçekten çok basit. Çılgınca gelebilir, ama işe yarıyor.

Nasıl çalışır

Şaka yaptığını varsaydım. Bununla birlikte, ertesi sabah uyandım, ancak o zaman fark ettim ki, uykuya dalmadan önce egzersizin sonunda 8'e kadar saymayı bile başaramadım.
Nasıl çalıştığını öğrendim. Stresli veya endişeli olduğunuzda, kanınızdaki adrenalin miktarı artar ve nefesiniz daha hızlı ve daha hafifleşir. Bu nefes egzersizi bir çeşit sakinleştirici gibi davranıyor. Nefesinizi kasıtlı olarak bu şekilde yavaşlatmak kalbinizin ritmini yavaşlatır ve sizi çok çabuk sakinleştirir; Basit bir fizyoloji!
Aynı egzersiz, zihninizi de sakinleştirmeye yardımcı olur çünkü bu tamamen size solunum üzerinde yoğunlaşmanızı sağlar. Farkında değilsiniz, ancak şu anda merkezi sinir sisteminiz etkinliğini yavaş yavaş azaltıyor ve kaygı duyguları kayboluyor. Herhangi bir nörolog sizin için bunu onaylayabilir.
Sonuç, tüm vücudunuzun rahatlamasıdır. Sahip olduğu fiziksel etkinin hızı ve gücü açısından, egzersiz bir anestezi gibidir. Harvard tıp doktoru Andrew Weil, '4-7-8' yönteminin birkaç yüzyıl boyunca Hint yogisi tarafından iyi bilinen bir yöntem olduğunu araştırdı. Tam bir gevşeme durumu elde etmek için bunu meditasyon uygulaması sırasında kullanıyorlar. Bu nedenle, tamamen zararsız olduğunu söylemek güvenlidir.

Özellikle sizin için nasıl yararlı olabilir?

Kesin olarak size bir şey söyleyebilirim: Bu egzersiz benim üzerimdeki gibi aynı etkiye sahipse, uykuya dalmak, çok daha hızlı ve her türlü durumda uyumanıza yardımcı olacaktır. Mesela bir şey sizi sıkan bir şey olduğu için geceleri uyanırsanız yardımcı olacaktır. Aynı durum, bir yarışmadan veya önemli bir hayat olayından önce sinirlendiğinizde de geçerlidir. '4-7-8' yöntemi, ihtiyacınız olan geri kalanını almanızı garanti eder!
Düğünden önce o andan itibaren her gece onu kullanıyorum ve her sabah sabah kalktığımda ne kadar iyi çalıştığına hayret ediyorum!

Artı:

Uyku yüzeyinizi ayarlamak da çok önemlidir. Mümkün olduğunca rahat hissetmek her zaman daha iyi. Şişkinliğini sarkıksa çevirin ve çok sağlam ise bir köpük tablasıyla örtün. Geceleri sıcak olsun yastıkların üzerine çevirin. Çatlak veya rahatsız edici yeni kağıt ve battaniye alın. Vücudunu rahatça koyamazsan yeni bir yatak satın alan kişi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder