28 Mayıs 2016 Cumartesi

Harire Tatlısı


Rahmetli babaannem,kahvaltıya reçelle başlardı,gün ağız tadıyla geçsin diye...Ben de bloğun ilk tarifini tatlı olarak belirledim;iletişimimizin ağız tadıyla olması niyeti ve dileğiyle :)
Harire Mardin'e özgü bir tatlı...Bildiğim kadarıyla orjinali üzüm şırası ile yapılıyor.Fakat pekmez ile de pişirilebiliyor.Uzun zamandır
 aklımda idi,nihayet denedim.Yapılışı kolaydı fakat lezzetin hakkını vermek pek kolay olmadı.İçindeki baharatların miktarını iyi ayarlamak gerekiyor.
Malzemeler şöyle:
-Bir su bardağı üzüm pekmezi
-Bir su bardağı un
-Bir su bardağı toz şeker
-Beş su bardağı su
-Bir tatlı kaşığı tarçın
-Bir silme tatlı kaşığı toz zencefil
Üzeri için ceviz (arzuya göre hindistan cevizi)


Baharatlar hariç malzemelerin hepsini bir tencereye koyup,mikserle iyice çırpıyorsunuz.O esnada bile pekmez ve un sayesinde hafif kıvamlı oluyor.Ateşe koyuyorsunuz ve orta hararetli ısıda sürekli ve yavaş yavaş kaynayana kadar karıştırıyorsunuz.Kaynamak üzereyken baharatlarını ekleyip bir iki çevrim daha karıştırıp,2-3 dakika kaynatıp altını kapatıyorsunuz.İşte bu hali beni çok cezbediyor,müthiş bir kıvam oluyor.Sıcakken hemen kaselere boşaltıyorsunuz.Bundan sonra bildiğiniz klasik işlemler :) oda sıcaklığına gelince buzdolabına yerleştirip,iyice soğutuyorsunuz ve servisten önce cevizini ya da hindistan cevizini döküp afiyetle yiyorsunuz :)
İlk denediğimde tarçın ve zencefili fazla kaçırmışım,fazla yoğun oldu.Bu nedenle tarifte baharat miktarlarını yarıya indirdim.
Tarifi ilk gördüğümde hem pekmez hem şeker konduğu için çok tatlı,iç bayan cinsten olur diye düşündüm.Fakat hiçte öyle olmadı,oldukça hafif mis gibi baharat (özellikle tarçın kokusu)kokan,özellikle çocuklar için son derece besleyici kan yapıcı özelliğe sahip bir değişik bir tatlı oldu.
Farklı tatlara merakı olanlara..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder