8 Mayıs 2018 Salı

ZENCEFİLLİ BİSKÜVİ 
100 gr sade yağ (sıvı halde)
75 gr (1 su bardağı) dut kurusu
1 yumurta
3 yemek kaşığı keçiboynuzu özü/pekmez/bal/vs.
175 gr (1 dolu bardak) karabuğday unu
3 yemek kaşığı (aldığı kadar) hindistan cevizi unu (azar azar ekleyip, biraz bekleyip, kıvamını kontrol ederek)
1 çay kaşığı karbonat
1 tatlı kaşığı tarçın
1 tatlı kaşığı (silme) zencefil
1 çay kaşığı pumpkin spice (şart değil)
Dut kurusunu rondoda çekip, yağ ile karıştırdım. Üzerine yumurta ve pekmezi ekleyip devam ettim. Baharatlarını, karbonatı ve karabuğday ununu katıp iyice karıştırdım. Ancak hala yapış yapış ve cıvıktı. Hindistan cevizi unu bu tip durumlarda biçilmiş kaftan. Sıvıyı sünger gibi çekiyor. O yüzden lönk diye 3 kaşık eklememeli. Sakin sakin...
Hamur toplanınca bir güzel yoğurdum ve buzdolabında belki yarım saat kadar dinlendirdim. Maksat sade yağ donsun ki kalıplarla keserken hamur cıvımasın.
Biz Can'la yaptığımız için hamurun yarısını alıp kalanını dolapta bekleterek bir tepsi yapıp, attık 170 dereceye ısıtılmış fırına. İkinci tepsiyi dolduramadan ilki pişmişti. Fırından fırına değişir ama özellikle ince açtıysanız gözünüzü ayırmayın 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder