8 Mayıs 2018 Salı

KEMİK SUYUNA A.S.A.P. ÇORBA, #yersen
220 ml kemik suyu
1/2 avokado
1 limon suyu
Himalaya tuzu 
Karabiber
1/4 bardak sıcak su
Dün gece dondurucudan buzdolabına aldığım kemik suyu çözülmüştü. Çok kısık ateşte sıvılaşıp (normalde jel halinde) ılınana kadar (bebeğe verilebilecek sıcaklık) ısıttım. #vestelmixandgo'da kalan tüm malzemelerle birlikte bızztlattım. 
Yanında dün fermente etmiş olduğum nohutlardan yaptığım #AOBAhumus'umdan küçük bir kase ve bittabi kereviz saplarımla karnımı doyurdum.
Üstüne de 4 üzüm, 8 fındık ile aritmetik kıyak yaptım kendime. E öğlen öğlen olur o kadar😉
Akşamüstü de zaten çok acıkmadığımdan hafif bir salatayla 17.30'da dükkanı kapattım.

MAŞ FASULYESİ FİLİZİ SALATASI, #yersen
İri bir kase dolusu maş fasulyesi filizi (Bkz. #AOBAfilizlendirme)
1/2 kabak
1/2 havuç
1 kapya biber
1 dal taze soğan
2 yarım ceviz
Sarımsaklı zeytinyağı
Hakiki nar ekşisi
1/2 limon suyu
Maş fasulyesi filizlerinin üzerine, kaynayıp fokurdaması durmuş su ekleyip kapağını kapatarak 10 dakika beklettim. O arada spiral dilimleyiciyle (veya kabak soyacağıyla) ince doğradığım kabak ve havucu, küçük küçük doğradığım diğer sebzelerle karıştırdım. Filizleri süzüp, biraz soğutup, sosla birlikte sebzelerle harmanladım. Yanına da sabah yaptığım #aobakraker'lerimden 3 parça iliştirdim. Oldu bana Çin işi-Japon işi görünümlü akşam yemeği.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder