8 Mayıs 2018 Salı

KETEN TOHUMU KRAKERİ, #yersen
1 çay bardağı keten tohumu
1 çay bardağı çiğ susam
1 çay bardağı kabak çekirdeği
1/2 çay bardağı karabuğday
Himalaya tuzu

Tüm malzemeleri ayrı ayrı ıslatıp, 8-10 saat suda beklettim. Keten tohumu haricindekileri iyice çalkalayıp, süzüp, ardından keten tohumuyla karıştırdım.
Fırının ızgarası üzerine pişirme kağıdı serip, harcı olabilecek en ince şekilde kağıda yaydım. 85-90 dereceye ısıtılmış fırında kıtırlaşana kadar kurutttum. Fırından çıkarıp soğuduktan sonra kestim.
Toplaşın, bunlar da püf noktaları:
🗝Karışım ne kadar ince bir tabaka olursa, kurutma süresi o denli kısalıyor. Pek öyle Einstein olmayı gerektirmiyor bu çıkarım ama bunu bile kaçıncı seferde çıkardım bir sorun bakalım.
🗝1,5 saat kadar alttan ısıtma ve fan ayarında çalıştırdığım fırının en alt kademesine yerleştiriyorum ızgarayı. Ardından tepsiye ters yüz ediyor, eğer pişirme kağıdı yapışmıyorsa çekip çıkarıyorum. Sonra üst ısıtmaya çevirip, bir 45 dakika kadar da öyle tutuyorum. Eğer tabaka kıtırdamışsa dışarıya alıp, biraz soğuyunca kesiyorum ve eğer nemlilik ya da yumuşaklık varsa kontrollü olarak tekrar koyuyorum fırına.
🗝İlk denememde 120 dereceyle başlamıştım. Sonrakilerde 100, 90, ve 80 dereceye kadar inip, başarılı sonuç alabildim. Ne kadar düşük sıcaklık, o kadar zengin besin değeri💪🏻
🗝Krakerlerin içeriğini dilediğiniz gibi değiştirebilirsiniz. Fakat çeşit artarsa keten tohumunu da azar azar arttırmak icap edebilir. Zira yapıştırıcı olan o, aman diyeyim😉

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder