8 Mayıs 2018 Salı

İNCİRLİ KETEN TOHUMLU KURABİYE, #yersen
Her seferinde diyorum ki bu sefer malzemeleri aklımda tutacağım (tutamadı). Bugün hadi bir deneme yapayım diye kolları sıvayınca aldım mutfak tartısını, 180 gram lor, 80 gr öğütülmüş keten tohumu, 3 yemek kaşığı tahin, 3 yemek kaşığı öğütülmüş keçiboynuzuyla şaaşalı bir giriş yaptım. “Ha haa” dedim, “gram gram yazacağım bu sefer!”
Sonra baktım hamur tıkız oluyor, 2-3 kaşık kadar daha tahin ekledim. Tatsız gelince bir o kadar daha keçiboynuzu. Baharatı eksik geldi, 3 pıt tarçın koydum. Hala tadı yerinde olmayınca 4 küçük kuru inciri sıcak suda bekletip biraz suyla püre yaptım ve hamura kattım.
Kurabiye pişireyim derken, çiğ haliyle de bayağı gideri olan bir kurabik oldu.
Yine de saklaması kolay olsun diye yuvarlayıp attım fırına.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder