8 Mayıs 2018 Salı

ÇİKOLATALI LOKMA KURABİYE, #yersen
1 cup (240 ml) Teff unu (@nustil_) veya karabuğday/hindistan cevizi unu
8 tane minik Medine hurması (suda bekletilmiş)
3 yemek kaşığı ham kakao (@guzel_gida)
5 yemek kaşığı hindistan cevizi yağı (benimki @guzel_gida@thelifeco ve @cocofinacoconut'dan da memnun kaldım)
1 avuç dut kurusu/kuru üzüm
Bir pinçik tuz
Servis ederken üzerine karadut özü/soğuk pres herhangi bir meyve özü (@ancoratr)
Hurmaların çekirdeklerini çıkartıp, biraz sıcak su ile rondodan geçirdim. Üzerine kakao, un, yağ ve tuz ilave ederek doygun ama yumuşak bir hamur elde ettim. Hamuru streç film üzerinde dikdörtgen bir hale getirip, uzunlamasına dut kurularını serptim. Rulo olacak şekilde kapatarak, oklava yuvarlar gibi biraz uzatıp incelttim hamuru. Streç filme sarıp buzdolabında yarım saat dinlendirdim. Çıkınca hızlıca-hamur yumuşamadan-1-1,5 cm kalınlığında dilimledim. 170 dereceye ısıtılmış fırında 10-15 dakika yeter de artarmış. Ben 20 dakikayı geçirince hafif kuru oldular.
Not 1: Çok tatlı değil her zamanki gibi. Damak tadına göre hurma sayısı arttırılabilir, veya servis ederken üzerine soğuk sıkım meyve özü gezdirilebilir.
Not 2: Bu ölçüyle 1 tepsi dolusu minnoş çikolata lokmam oldu.
Not 3: Farklı bir un çeşidi kullanılırsa ölçü muhtemelen değişecektir. Unu azar azar eklemekte fayda var.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder