8 Mayıs 2018 Salı

RAW ÇİKOLİK TARTOLET, #yersen
Taban:
8-10 tane yarım ceviz (suda bekletilmiş)
4 yemek kaşığı badem unu
1,5 yemek kaşığı çiğ bal
2-3 çay kaşığı tarçın
2-3 tatlı kaşığı hindistan cevizi yağı
Orta kat:
1-2 avuç kaju (suda bekletilmiş)
6 hurma (suda bekletilmiş)
3 yemek kaşığı tahin
1 tatlı kaşığı vanilya özütü
1-2 yemek kaşığı sıcak su (gerekirse kıvam açmak için)
1 çimdik tuz
Üst kat:
4 parmak boğumu kadar katı kakao yağı
2 yemek kaşığı hindistan cevizi yağı
1-2 tatlı kaşığı kadar ham kakao
25-30 tane siyah kuru üzüm
1-2 yemek kaşığı kadar kakao nibi

Taban malzemelerini rondodan geçirip, elimde şekil verebileceğim kadar tok bir hamur elde ettim. 6-7 küçük muffin kalıbının dibine bu hamuru bastırarak yerleştirdim.
Orta kat malzemelerini de rondodan geçirip, tart tabanının içine ve üstüne doldurdum.
Kakao yağını çok kısık ateşte (ya da benmari) eritip, içine hindistan cevizi yağını ve kakao koyarak iyice karıştırdım. Muffin kalıplarının üstlerine paylaştırdım. Üzerlerine de üzüm ve kakao nibi serpiştirdim. Attım dondurucuya, 2 saat sonra son 3 taneyi benimkilerin ellerinden zor kurtardım.
Bu ölçüden 7 tane orta boy tartolet çıktı.
Hadi Can ve ben bu konuda pek lezzet otoritesi sayılmayız ama, #YanlışCem pek yanılmaz. @hihieved, bunu denemelisin😉Ayrıca (Bkz. #VahşiMutfak)

Not: Üst kat için üşenecek olanlara dev hizmet👉🏻"%70-80 kakao"lu bir çikolatadan birkaç parçayı benmari usulü eritip kullanabilirsiniz. Hadi yine iyisiniz, buldunuz kısayolu😉

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder