8 Mayıs 2018 Salı

ISSIZ ADAM KURABİYESİ (niyete bakar😉), #yersen
1 yumurta
3 yemek kaşığı tahin
4 kuru incir (suda bekleyip yumuşamış)
2 avuç siyah kuru üzüm (suda bekleyip yumuşamış)
20 badem (aktive edilmiş)
4 tam ceviz (aktive edilmiş)
1/2 su bardağı balkabağı rendesi (suyu sıkılmış ölçüsü)
4 yemek kaşığı karabuğday unu
4-5 yemek kaşığı hindistan cevizi rendesi
1 tatlı kaşığı tarçın
1 çay kaşığı karbonat+3-5 damla limon veya elma sirkesi
1 pinçik tuz
Yumurta ve tahini çatalla çırptım. Üzerine suyunu elimle iyice sıkmış olduğum balkabağı rendesini, küçük doğradığım incir-badem-ceviz parçalarını, üzümleri ve ardından kalanları katıp karıştırdım. Ben o şuursuzlukla biraz yoğurdum gibi oldu, o yüzden elimde yuvarlayıp dizdim tepsiye. Hiç yoğurmadan, kaşık kaşık tepsiye dizilebilir.
165-170 dereceye ısıtılmış fırında üzerleri kızarana kadar pişirdim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder