8 Mayıs 2018 Salı

PIRASALI EKMEĞİMSİ, #yersen
3 sap pırasa (ince doğranmış)
3 yumurta
3 yemek kaşığı kefir peyniri/süzme yoğurt
3-4 kaşık karabuğday/nohut unu (veya başka bir un)
Avuç içi kadar taze kaşar (rendelenmiş)
Avuç içi kadar keçi peyniri (ufalanmış)
1 çay kaşığı karbonat
1-2 yemek kaşığı sade yağ (sıvı)
Sıvı malzemeleri ve kuru malzemeleri ayrı ayrı karıştırıp, birleştirdim. 160-170 dereceye ısıtılmış fırında, üzeri kızarıp, kürdan testini geçinceye kadar pişirdim.
Bu, özellikle okula geç kaldığımız sabahlarda (bkz. hadi oğlum, hadi oğlum) yanında zeytin ve kuruyemişle süper hızlı bir kahvaltı oluyor Can'a.
Not 1: @ipekkuscu'nun meşhur #kefirpeyniri bu sefer ekmeğe malzeme oldu ve kanımca çok güzel bir kıvam verdi. Alternatif olarak yoğurdun sulu olmayan kısmından da kullanabilirsiniz. Ancak unu biraz arttırmak gerekebilir.
Not 2: Ben karabuğday ununu çok seviyorum ve buğday unuyla aynı ölçülerde kullanınca ona yakın sonuç verdiğinden pratik buluyorum. Glutensiz başka bir un çeşidi de kullanılabilir. Ama nolur "glutensiz un" diye satılan ne idüğü belirsiz, şekerli nişastalı karışımları kullanmayın gözünüzü seveyim. (İçindeki @kamusutopu'nu susturamıyordu adeta!)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder