8 Mayıs 2018 Salı

KUP PİLİYE, #yersen
Taban:
2-3 kase nar
1/2 kase badem (aktive edilmiş)
1/2-1 kahve fincanı dut kurusu (ya da 1-2 yemek kaşığı bal veya akçaağaç şurubu)
4 yemek kaşığı chia tohumu
Orta katman:
#AOBAgranola (veya çıtırlık hissi verecek başka bir şey, ceviz belki)
Çikolata
40-45 gr kadar kakao yağı
1 dolu yemek kaşığı hindistan cevizi yağı (katı halde)
2-3 dolu tatlı kaşığı ham kakao
2 yemek kaşığı hurma özü (soğuk sıkım herhangi bir meyve özü, akçaağaç şurubu, bal, vs.)
Süslemek için:
Çiğ Antep fıstığı
1 tatlı kaşığı kadar tahin
Taban malzemelerini rondodan geçirip silikon kalıplara 1/3'ini dolduracak şekilde bölüştürdüm. Dondurucuya attım.
Kakao yağını benmari usulü erittim. O erirken, dondurucudan çıkardığım kalıplara (üzerini örtecek kadar) granola serpiştirdim. Eriyen yağa çikolata malzemelerini ekleyip, hızlıca karıştırdım. Hafif ılıkken kalıplara paylaştırdım, üzerlerine incecik tahin gezdirip, birkaç fıstık ekledim. Dondurucuda 1-2 saat beklettim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder