8 Mayıs 2018 Salı

  • ADIM ADIM KEMİK SUYU, #yersen
    1. İlikli kemikleri soğuk suda yıka, üzerini geçecek kadar soğuk suyla (1 kg kemik için 1,5 lt kadar) ocağa koy, ver coşkuyu. NO DÜDÜKLÜ, YES BİLDİĞİN TENCERE. 
    2. Fokurdadıktan sonra ocağı kıs, suyun yüzeyindeki köpükleri toplayıp at.
    3. 1 çay bardağı kadar elma sirkesini ekle.
    Soğan, sarımsak, havuç, taze zencefil, kereviz sapı, pancar (paşa gönlün ne isterse) yuvarla tencereye.
    Top karabiber, toz zerdeçal, bilimum baharatı da koy/veya koyma, sen bilirsin.
    4. Ocağın en küçük bölmesinde, mum alevi kıvamında 15-18 saat pişsin bu arkadaşlar. (Kapağını yarım kapatıyorum ben. Su seviyesinde belirgin bir azalma olmamalı)
    5. Sebzeleri ve kemikleri çıkarıp at. Kalan suyu cam bir saklama kabına süz. Oda sıcaklığında soğuduktan sonra, kapağını kapatıp, buzdolabında 7-8 saat dinlendir.
    6. Kemik suyu jelleşmiş, yağı da yüzeyde donmuş olmalı. Katılaşan yağı sıyırıp at.
    7. Bıngıl bıngıl kolajen zengini kemik suyu/jeli küçüklü büyüklü kaplarda (muffin kalıbı, buz kalıbı, karton bardak, buz poşeti) dondurulup, ardından kilitli poşetlere alıp dondurucuda muhafaza edilebilir.
    Ben de iki hayır duanızı alırım artık.
    Winter is coming, bağışıklık için dört koldan çalışmalı😉
    #AOBAkemiksuyu #AOBAadımadım#AOBAkemiksuyuözet #AOBAdevhizmet
  • Daha fazla yorum yükle
  • serife_erylmzBirkac haftafir o kadar uzun sure kaynatmaya cesaret etmeye caliyordum.. Dun aldim dana eklem kemiklerini 17 saat boyunca kisik atestr pisti simdi suzdum sogumasini bekliyorum sonra dolaba gidecek bilimsel bir deney yapiyormuscasina heyecanliyim.. Size de, hesabinizin farkina varmami saglayan @bernamutluaytekin e de coook tesekkur ederim... Bizim Tarik buğra lokumu da artik süper kemik jelli corbalar icip yemekler yiyecek

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder