8 Mayıs 2018 Salı

4 MALZEMELİ KRAKER, #yersen
1 çay bardağı keten tohumu
1 çay bardağı çiğ susam
1 çay bardağı ayçekirdeği içi
3-4 avuç karabuğday filizi

Karabuğday filizleri dışındaki malzemeleri 8-10 saat (ben gece koyup sabah alıyorum) suda beklettim. Susamı ve çekirdekleri süzüp, iyice çalkaladım. Keten tohumu ve filizlerle iyice karıştırdım. Suda bekleyen keten tohumu jelleşerek krakerin çimentosu oluyor. Karışımı pişirme kağıdı serilmiş fırın ızgarasının üzerine inçe bir tabaka olarak yaydım. 75-80 dereceye ısıtılmış fırında-sabırla bekleyerek-ters yüz ederek, iyice kıtırlaşana kadar kuruttum. Bu bazen 3-4 saat sürebiliyor, panik yok, kurur. Düşük ısıda, kavurmadan yapmak en güzeli.
Fırından çıktığı gibi tüm tepsiyi yememeye gayret gösterin😉
Not 1: Krakerle ilgili püf noktaları için bir zahmet (bkz. #AOBAkraker)
Not 2: Mikro filizleri kendiniz elde etmek istiyorsanız (bkz. #AOBAfilizlendirme), hazır almak isterseniz👉🏻@dogaclama_
Not 3: Marketlerde satılan kavrulmuş karabuğdaylar filizlenmez, filizlendirme için çiğ karabuğday elzem

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder