8 Mayıs 2018 Salı

BALKABAKLI KURABİYE, #yersen
Avuç içi büyüklüğünde balkabağı (haşlanmış)
8 yemek kaşığı fındık unu (tepeleme değil)
2 kahve fincanı dut kurusu
1 yumurta
1 yemek kaşığı tahin
1 avuç elma kurusu (küp küp)
1-2 çay kaşığı tarçın
Çay kaşığının ucuyla toz zencefil
1/4 çay kaşığı karbonat
Elma hariç tüm malzemeleri rondodan geçirip, elmaları ekledim. Ceviz büyüklüğünde toplar yapıp, hızlı pişsin diye onları yassılaştırdım. 170-175 dereceye ısıtılmış fırında tersyüz ederek 40 dakika kadar pişirdim. Bir koku sardı evi, akıllara zarar🤤 Can iki tane yuvarlayıp, üçüncü için miyavladı. Bayağı iyi oldu ya, çok güzel, çok da iyi oldu. Evet.
Not 1: #AOBAfındıkunu için #AOBAfındıksütü posasını #AOBAbademunu gibi kuruttum.
Not 2: Niyetim bisküvi kıtırlığında yapmaktı ama Can çok hevesliydi ve vaktim dardı, pek bekleyemedim. Yumuşak hali de güzeldi. 👉🏻#YanlışCem onaylı✅
Not 3: Bu ölçüden 12 kurabiye çıktı. Bence biraz fazla tatlı olmuş. Bir dahaki sefere 1-1,5 fincan dutla yaparım.
Not 4: #vegan tarif için, yumurta yerine muz ekleyip, 1 fincan dutla denerseniz muhtemelen olur. Ama garanti vermiyorum. Sonra vay sen öyle demiştin ama olmadı diye kızmayın😉

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder