19 Temmuz 2020 Pazar

Sedir Üzüm Kafesinin Yapılması

2,019
39
6

Giriş: Sedir Üzüm Kafesinin İnşası

Hakkında: Farbulous Creations adlı bir YouTube kanalı yürütüyorum, burada her türlü ahşap ve lazerle hazırlanmış projeler yapıyorum. Göz atın ve yaptığım proje türlerini beğendiyseniz abone olmayı düşünün. 
Bu Talimatta, küçük bahçemizdeki başka türlü az kullanılan alandan yararlanmanın bir yolu olarak, ön sundurmamızın kenarına nasıl bir sedir asma kafes yaptığımı göstereceğim.
Eğitilebilir programa geçmeden önce bir derleme videosu izlemek isterseniz, yukarıdaki videonun tamamını izlediğinizden emin olun. Eğer beğendiyseniz, lütfen YouTube kanalıma abone olmayı düşünün, bu yüzden insanların gelecekte nasıl kendileri yapmayı öğrenmek istedikleri bir proje olduğunu biliyorum, böylece gelecekte daha fazla video çekebiliyorum! Kullandığım araçlara ve malzemelere bağlantılar ekledim, ancak burada öğrendiklerinizi kendi alanınıza özel bir kafes oluşturmak için uyarlamaktan çekinmeyin!
Aşağıda, tam olarak inşa ettiğim kafesleri oluşturmak için ihtiyacınız olan malzemeleri listeledim. Keresteyi büyük olasılıkla mağazada bulacağınız boyutta listeleyerek, daha sonra son montaj veya daha fazla çalışma için hangi boyutta kesileceğini gösteren parantez içinde listeleyerek talimatları kolaylaştırmaya çalıştım).

Gereçler:

  • 2x - 4 "x 4" x 10 'sedir çit direkleri
  • 4x - 3.5 "x 0.75" x 8 'sedir levhaları (7' uzunluğunda kesilmiş)
  • 1x - 3.5 "x 0.75" x 8 'sedir levhaları (iki 43.75 "uzunlukta kesilmiş)
  • 2x - 5.5 "x 1" x 8 'sedir levhaları (51.75 "uzunluğa kesilmiş)
  • 1x - 5.5 "x 1" x 8 'sedir levhaları (53.75 "uzunluğa kesilmiş)
  • 8x - 1 "x 48" tahta dübeller (40,25 inç kesilmiş)
  • 4x - 6 "x 0.5" taşıyıcı cıvatalar
  • 4x - 1.5 "x 0.5" rondelalar
  • 4x - 0.5 "somunlar
  • 2x - Genişleyen köpük sonrası delik dolgu torbaları
  • 1x - Güverte vidaları kutusu

Adım 1: Malzemeleri ve Malzemeleri Toplayın

Malzeme ve Malzemeleri Topla
Bir önceki adımda, bu kafesleri oluşturmak için ihtiyaç duyacağınız malzemeleri açıkladım, şimdi bunları birleştirmek için ihtiyaç duyacağınız araçlar hakkında konuşalım. Aşağıdaki listeye gözdağı vermeyin - örneğin zımparaya ihtiyacınız yok, örneğin el kumu için biraz dirsek yağı kullanmaktan korkmuyorsanız.
Diğer araçların çoğu kolayca yerel bir "takım kütüphanesinden" ödünç alınabilir veya bir imalatçı alanında kullanılabilir. Yıllar içinde kendi takımlarımdan bazılarını yavaş yavaş aldım, ancak yine de ihtiyacım olan her şeye sahip değilim, bu nedenle yerel adımlar alanımda belirli adımlarda kullanabileceğim araçları kullandım. Çoğu orta büyüklükteki şehrin kullanmanız için bir veya daha fazla yapıcı alanı olacağından, kendi araçlarınıza sahip olmadığınızdan endişe ediyorsanız, yakınınızdaki yapımcı alanlarını aramanızı öneririz.
Kullanılan aletler:

2. Adım: İlham Alın

İlham Alın
İlham Alın
Malzemelerimi bile satın almadan önce yaptığım ilk şey, beğendiğim çeşitli kafeslerin ilhamını çevrimiçi toplamaktı. Bu gül kafes araştırmamda ortaya çıktı ve kafamdaki gibi görünüyordu, ama sevmediğim birkaç yön vardı - örneğin, yatay çapraz elemanlar bakır borudan yapılmış gibi görünüyor. Üzüm güneşte yanmazsa üzüntüleri tutmakta zorlanabileceğini hissettim. Ayrıca dikey çapraz elemanların üst ve alttan utangaç olarak nasıl sona erdiğini sevmedim - son tahıllarını gizlemeye devam etmeleri gerektiğini hissettim. Genel olarak olsa sevdim ve kendi tasarımım için bir temel olarak kullanmaya karar verdim.
Sadece yaptığım kafesleri yapmak istiyorsanız, okumaya devam edin ve tasarım bölümlerini atlamaktan çekinmeyin.

3. Adım: Kafesinizi Tasarlayın

Kafes Tasarım
Kafes Tasarım
Kafes Tasarım
Kafesimin nasıl görünmesini istediğime dair kaba bir fikirle, Autodesk Fusion 360'ta kendime bazı planlar yapmaya çalışmak için bilgisayara götürdüm. Gelecekte CNC çalışmalarına girmek istediğim için bu programı gerçekten öğrenmek istiyorum. benim için çok değerli olacak, ama orada bir saat fazla şans olmadan dolaşıp, daha iyi bildiğim bir programa geçmeye karar verdim, yani Adobe Illustrator.
Adobe Illustrator bir CAD veya fiziksel dünya tasarım programı değildir, ancak çoğunlukla sadece 2 boyutta çalışabilmeliydim. Bu kafes sadece yaklaşık 6-8 inç derinliğinde olacaktı ve kafamda birkaç 3. boyut hesaplaması yapabildim. 3. boyutu geçici olarak görmezden gelerek, ön profili planlamak için Illustrator'ı kullandım.
Burada dikkat çeken bir şey, tasarım sürecinin sonuna doğru, 8 ayak sedir direği yerine 10 ayak sedir direği kullanmak için tasarımımı güncelledim - bilmediğim bir şey, onları ev geliştirme mağazasında görene kadar bir seçenekti . Bu, 2 feet toprağa gömüldükten sonra kafesimi 8 feet boyunda kaldırdı, bu da bizim sundurmamızdaki birinin bakış açısından çok daha doğal hissetti, aksi takdirde çok kısa hissedeceklerdi.
Yine, tasarımımı kullanmak istiyorsanız bu adımı atlayabilirsiniz.

4. Adım: Mevcut Yeteneklerinize Tasarım Yapmaktan Korkmayın

Mevcut Yeteneklerinize Tasarlamaktan Korkmayın
İç çerçevedeki yatay ve dikey destekler arasındaki kavşaklar için, her yön için aynı boyutta tahtaları kullanmak ve kare kereste ile eklem eklemleri yapmak isterdim. Ama ben hiç bu kadar büyük ve yapısal bir şey yapmadım, ne de çok geleneksel ahşap işleri veya karmaşık doğramalar yapmadım. Bu yüzden, pek çok tur ekleminin, tam olarak ucuz olmayan 10 ayak sedir direklerinde ilk kez mükemmel bir şekilde hizalanmasını sağlamaya çalışmak, pratik yapmak için çok iyi bir yol gibi görünmüyordu.
Bunun yerine yapmaya karar verdiğim şey yatay traversler için dübel kullanmaktı. Bunun için gereken tek şey, iç çerçeveyi oluşturmak için dübellerin kolayca kaydırılabileceği tüm dikey parçalarım boyunca dikey delikler açmaktı. Bunun dezavantajı, mağazadaki 1 ”dübellerin ne oldukları için biraz spendy olmasıydı ve 8 tanesine ihtiyacım vardı, ancak projemi basitleştirmek için ödemeye istekli olduğum bir ödünleşmedir. Kucak eklemlerini daha küçük ölçekte uygulayacağım, böylece gelecekte ileri teknikle daha fazla güveneceğim.

Adım 5: Dübeller için Delik Açın

Dübeller için Matkap Delikleri
Dübeller için Matkap Delikleri
Bu yaklaşımla, 1 1/16 orman biti ile 7 ayak tahtalarındaki deliklerimi delmeye başladım. Yerel yapım alanımda büyük bir matkap presine erişebildim, bu yüzden bunu kullandım, ama aynı zamanda küçük matkap presimi evde de kullanabilirdim. Daha büyük matkap presinin yararı, tahtalarımı birbirine sıkıştırıp aynı anda hepsini delip, tahtadan panele hata olasılığını en aza indirgemekti. Eğer erişebileceğim tek şey daha küçük matkap presi olsaydı, bunu kullanırdım ve çok dikkatli olurdum.
Bu projedeki tüm delikler için bir matkap presi kullanmanızı şiddetle tavsiye ederim, çünkü deliklerin düz ve eğri olmadığını garanti eder. El matkabı kullanırken dikkatli olsanız bile, delikleriniz biraz eğri olacak ve dübeller de uymayacak. Dübellerin daha kolay oturmasına yardımcı olmak için dübellerimizden 1/16 "daha büyük bir matkap ucu kullanıyoruz.
4 "x4" sedir direklerimde aynı delikleri açtım, ama benim matkap presimi evde kullandığım için, araba yoluma koyabildiğim ve sarkan uçları, yapıcı alanı. 4 "x4" direkler için, deliklerimizi sadece yarıya kadar deliyoruz, bu yüzden yaklaşık 1.75 "inçlik delmek için matkap presindeki derinlik ölçeri kullanın. Ormancı biti size güzel, düz dipli bir delik verecektir.
Hem 7 ayak tahtalarında hem de 4x4 direklerde 8 delik açacaksınız - üstten 9,5 cm'den başlayıp 72,5 cm'ye ulaşana kadar her 9 inçte bir devam edeceksiniz.

Adım 6: Trellis Başlığındaki Dekoratif Özellikleri Kesin

Kafes Kapakta Dekoratif Özellikleri Kesme
Kafes Kapakta Dekoratif Özellikleri Kesme
Kafes Kapakta Dekoratif Özellikleri Kesme
2 Resim Daha
Daha sonra, çeyrek daireyi 51.75 inçlik panoların alt iki köşesinden kestim. Büyük matkap presini kullanmak için zaten orada olduğumdan, makine alanında şerit testereyi kullandım, ancak kolayca yapabildim İronik olarak, iki çeyrek daire arasındaki alt kemeri kesmeyi unuttum, bu yüzden bunu yapmak için yapbozumu kullanmak zorunda kaldım.

7. Adım: Montajı başlatın

Montajı Başlat
Montajı Başlat
Montajı Başlat
Montajı Başlat
Tüm deliklerimiz delinmiş ve dekoratif kapak parçalarımız boyutlarına göre kesilmiş olarak, montaja başlayabiliriz! Tüm dübelleri hizalamak için dübelleri dikey dikmelerimizden birine kısmen yerleştirerek başladım, sonra her dübeli 4 "x4" sedir direklerinden birinde karşılık gelen deliğe yerleştirdim. Takıldıktan sonra düzeneği sonuna kadar dikin ve dübellerinize sonuna kadar hafifçe vurun. Deliklerin altına ulaştığınızda "thud" değişim perdesini duyacaksınız. Dübeller 4x4 "direklere tamamen yerleştirildikten sonra, yanlarından yerinde tutmak için birkaç vida kullanın.
Bir 5 "ara levhası kullanarak, ilk 7 ayak dikey dik ve dübeller arasındaki boşluk, 4x4 arasındaki boşluk her yazı arasında tutarlı bir 5" olana kadar aşağı doğru hafifçe vurun. Dik yerine oturmasına yardımcı olmak için yedek bir 2x4 kullandım. Yerleştirildikten sonra, yerinde tutmak için birkaç vida kullandım, böylece daha fazla titreşim hizalamayı bozmaz.

Adım 8: Çerçeveyi Bitir

Çerçeveyi Bitir
Çerçeveyi Bitir
Kalan 7 ayak dikmesini üstten dübellere eklemeye devam edin ve bir çekiç veya 2x4 geçici çekiç ile yerine hafifçe vurun. En alt dikey, direkten 5 "aralıklıyken, iç dikmeler birbirinden 8" aralıklıdır, bu nedenle kafesin uzunluğu boyunca bunu tutarlı bir şekilde elde etmek için başka bir aralayıcı blok kullanın. Her biri dik olana kadar her bir dike bağlamak için vidaları tekrar kullanın.
7 ayaklık panellerin hepsi eklendikten sonra, diğer 4x4 direği montajın üstüne, delikleri aşağıya doğru alçaltın tam olarak almak için kaldırabiliriz. Tamamen aşağı doğru hafifçe vurun ve bazı vidalarla sabitleyin.

9. Adım: Dekoratif Kapak Ekleyin

Dekoratif Kapak Ekle
Dekoratif Kapak Ekle
Dekoratif Kapak Ekle
2 Resim Daha
Dekoratif kapağı ekleyebilmemiz için birkaç delik açmamız gerekiyor. Her "yüz" (kemerli tahta), üstten 1/2 "delik 2.75" ve yandan 5.75 "delik açacağız. Tahtalardan birinde (hangisi daha güzel görünüyorsa, dışa bakan biri olun), hatta bir düz uçlu tornavida varsa köşeleri keski ile kesmeniz gerekir.Bu güzel görünmek zorunda değildir, ancak taşıma cıvatalarının arka tarafında kare bir boyun olduğundan .
Ayrıca 4 "x 4" sedir direklerinizin her birinin üstünde bir delik açmanız gerekir, aynı 2.75 ". Çerçeveleme montajından önce bunu yapmanızı öneririm, ancak kesinlikle daha sonra yapılabilir. 1 1/16 "matkap ucunuzu kullanarak büyük boyutlu delik, montajı kolaylaştıracak ve daha sonra kafesleri düzleştirirken size biraz kıpır kıpır boşluk kazandıracak.
Yüzleri arka tarafta bir pul ve somun ile direklere sabitleyin.
Dekoratif kapağın üst kısmını oluşturmak için ortalanmış bazı güverte vidalarıyla 53.75 inçlik kartı bu panoların üstüne ekleyin.

Adım 10: Dip ve Kumu Sabitleyin

Güvenli Alt ve Kum
Güvenli Alt ve Kum
Evin gerisindeyiz! Şimdi dekoratif kapak açık olduğundan, 7 ayaklık panellerin bittiği yeri kaplayan alt paneli sabitleyebiliriz. Bunun için, kafesin her iki tarafında bir tane olmak üzere iki 43.75 "tahta kullanın. Bu fotoğraflarda 4x4 direklere tutturmak için güverte vidaları kullanıyorum, ancak daha sonra üste daha iyi uyacak şekilde taşıyıcı cıvatalar olarak değiştirdim.
Sabitlendikten sonra, pürüzlü kenarları veya kalan işaret çizgilerini ölçümümüzden vurmak için kumu bitirebiliriz.

Adım 11: Kafesin Son Evinde Kurulması

Son Evdeki Kafes Kurulumu
Son Evdeki Kafes Kurulumu
Son Evdeki Kafes Kurulumu
Son Evdeki Kafes Kurulumu
Kafesimiz tamamen monte edildiğinde, montaj ve kullanım zamanı! Kafesleri dikkatle ölçülmüş ve kazılmış iki delik hazırladığınız yere dikkatlice yerleştirin. Kesinlikle birisinin sonunda ayağa kalkmanıza yardımcı olmasını isteyeceksiniz, çünkü aşırı ağır olmasa da, bir kez ayakta durmanın kontrol edilmesi zor olacak kadar ağır.
Deliklerinizin 24 inç olmasını, vermesini veya alınmasını isteyeceksiniz.
Deliklerden sonra. post leveler ve 24 inç seviyenizi kullanarak, her yöne doğru çekik ve düz olduğundan emin olun. Düz olduğundan emin olunca kafesimizi yerinde tutmak için yedek bir 4x4 yazı kullandım.

Adım 12: Gönderilerinizi Ayarlayın

Gönderilerinizi Ayarlayın
Gönderilerinizi Ayarlayın
Gönderilerinizi Ayarlayın
Gönderilerinizi Ayarlayın
Kafesin montajı için genişleyen köpük direk deliği dolgu maddesi kullanacağız. Bu, çalışması çok kolay olan çimentoya bir alternatiftir. Sadece çantayı yuvarlayın, karıştırın ve dökün. Birkaç dakika sonra deliğin her köşesini ve köşesini doldurur ve birkaç saat içinde tamamen iyileşir ve fazlalığı kesebilirsiniz.
Burada fazlalığı kesmek için pistonlu testere kullandım; bu biraz köpük tozu yarattı, bu yüzden dükkandaki vakumu kirden temizlemek için kullandım.
Köpük kesildikten ve temizlendikten sonra direklerin tabanını malçla örtdüm.

Adım 13: Sıkı Çalışmalarınızda Eğlenin

Sıkı Çalışmanızda eğlenin
Sıkı Çalışmanızda eğlenin
Sıkı Çalışmanızda eğlenin
Bu kadar! Kafesimin nasıl ortaya çıktığı için kesinlikle çok heyecanlıyım ve umarım kendiniz bir tane inşa etmek için güçlenmiş hissedersiniz! Adımlar açısından karmaşık bir yapı gibi görünebilir, ancak parçalandığında gerçekten çok basit!
Kafesimizi ön sundurmamızın yan tarafında üzüm yetiştirmek için kullanıyoruz, ancak aksi takdirde boşa harcanan alandan yararlanmak için bahçenizin herhangi bir yerinde iyi çalışır.
Daha fazla ayrıntı için yukarıdaki videoyu izlediğinizden emin olun ve isterseniz bu gibi daha fazla proje için lütfen YouTube kanalıma abone olmayı düşünün .
Bu projeyi beğendiyseniz ve süreci açıklayan iyi bir iş çıkardığımı düşünüyorsanız, lütfen aşağıdaki "Backyard Yarışması" nda Eğitmenler bölümünde bana oy vermeyi düşünün! Oyunuzu takdir ediyorum!
Arka Bahçe Yarışması

Paylaşan İlk Siz Olun

    öneriler

    Ultralight 2 Kişilik 3 Mevsim 35oz Çadır
     8  283
    Tower Tug Savaş
    Savaş Kulesi Tug tarafından smogdog içinde Backyard
     68  6.0K
    Sertağaç Kubb
    Ahşap Kubb tarafından peterbrazil içinde Backyard
     66  9.9K
    Beton Harfler
    Beton Mektupları tarafından travderose içinde Backyard

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder