19 Ocak 2023 Perşembe

 

Mavi ve Pembe Vintage Masa Örtüsünün Tasarrufu ve Kısa Sürede Tam Bir Örtü Yorganına Dönüşmesi!

https://rhondadort.com/2019/02/10/the-saving-of-the-blue-and-pink-vintage-tablecloth-and-its-quick-transformation-into-a-whole-cloth-quilt/

Her şey şöyle başladı:

Bu eski 44×46,5 inç öğle yemeği masa örtüsüne nasıl sahip olduğum benim için bir muamma. Sanırım görmeden aldığım bir kutu vintage parça içindeydi ama ne olursa olsun, onu seviyorum, delikler falan. Ama nasıl kurtarılır?

Genelde eriyebilir ürünlerle eski çarşafları karıştırmaktan çekinirim ama bu sefer Heat-n-Bond'un bu harika ürününün mükemmel olacağını biliyordum. Oldukça hafif olduğu için masa örtüsü kumaşına eklenen hacim minimum düzeydeydi.

Hasarlı alanın boyutunu değerlendirdim, eriyebilir parçayı yaklaşık 1/2 "daha büyük kestim ve bir Teflon baskı tabakası kullanarak yamayı kumaşın arkasına ütüledim. Yıpranmış kenarları kesmediğimi fark edeceksiniz. Yırtık delik kenarları birkaç önemli işleve hizmet eder: 1., kesilecekleri yerde keskin bir kesme kenarı olmaması için bir dolgu sağlarlar ve 2., çoğu durumda rengin sürekliliğini sağlarlar.

Ütü yerinde eriyebilir durumdayken tüm deliklerin altında bir resim var.

Delikler stabilize edildiğinde, genel bir kapitone planına karar verme ve kayıt hatlarını işaretlemeye başlama zamanı. Çalışmalarıma aşina iseniz, neredeyse her şeyin HER YERDE kapitone tüylerle daha iyi göründüğüne inandığımı zaten biliyorsunuzdur!

Nereden başlamalı: Masa örtünüzü yatay olarak ikiye katlayın. Basılı tasarımları eşleştirmek için elinizden gelenin en iyisini yapın. Gerekirse katını düzeltin ve artık mükemmel yapamayacağınızı düşündüğünüzde ütü masanızın üzerine dikkatlice yerleştirin ve katını bastırın. Kumaşınıza bastırılmış sağlam bir kırışık istiyorsunuz.

Şimdi kumaşınızı ters yönde katlayın, bu sefer önceden bastırılmış kat ile baskılı tasarımı tekrar dikkatlice eşleştirin ve bir kez daha basın. Artık masa örtünüzün merkezi ve 4 kenarın her birinin merkezi hakkında hiçbir soru yok. Unutmayın, kumaşınıza herhangi bir işaretleme kalemi koymadan önce bu adımı yapmanız GEREKİR! İşaretlemeye başladıktan sonra, parçanızı bir ütüye veya başka bir ısı kaynağına yaklaştırmayı düşünmeyin bile.

Kullandığım araç, değiştirilmiş bir Dasco Pro Compass. İçinden çıkan kalemi çıkardım ve yerine mavi bir işaret kalemi yapıştırdım. Bu harika aracı nereden satın aldığımı hatırlayamıyorum ama adını Google'da arayın ve genellikle 12,00 dolardan daha ucuza bulabilirsiniz. Harika olan şey, ayrıca 36 inçlik 1/2 "ahşap dübel satın alabilmeniz ve küçücük ila 72" arasında herhangi bir yerde daireler yapabilmenizdir! Hayatımızı kolaylaştırmak için hırdavat kullanarak kapitone yapma fikrine bayılıyorum!

Delikleri kapatmakla ilgili fikrimi tanıtıyorum: küçük beyaz tığ işi altlıklar. Şimdi neden yıpranmış kenarları kesmemeyi seçtiğimi anlıyor musunuz? Aslında tığ işi ile önden görünüşe yardımcı oluyorlar.

Şimdi küçük tığ işi altlıklara karar verdim, baskılı fırfırlı bordüre geçiyorum. Yine dalgalı tüyler çok hızlı ve dolgun bir tekniktir. Önce baskılı fırfırlı tasarımın sağ ve sol kenarı arasında düz mavi bir çizgi işaretliyorum. Ardından, şeffaf akrilik bir uzun kollu şablon kullanarak, amaçlanan tüy sapının eğrilerini işaretlerim.

Ama… eğrilerin köşelerle eşleşeceğini nasıl bilebilirim? Yapmıyorum. Kenarlık işaretlemenize 4 köşenin her birinden başlayıp yavaşça ve o bastırılmış orta çizgiye doğru işaretlerseniz, kendinizi sertçe bastırılmış orta kıvrımın yakınında bir yerde bulacaksınız. Hem sol hem de sağ kenarlıklar birbirinin ayna görüntüsü olarak işaretlenmeli ve ardından üst ve alt kenarlıklar için aynı olmalıdır. Ortaya basılan kırışıklığa her yönden yaklaştığınızda, artık "çalışmasını sağlama" anınız var.

Aşağıdaki resme bakın. Mavi işaretleme kalemiyle biraz uğraştığım noktada eğrinin nerede biraz farklı olduğunu görebiliyor musunuz? Yukarı eğri diğerlerinden biraz daha küçüktür. Geçiş yumuşatma tamamlandığında ve mavi kalem silindiğinde, sapmayı bulmanız için size meydan okurum. Bu, size harika bir his veren "çalıştıran" anlardan biridir çünkü çıldırmak yerine, zorluğun üstesinden geldiniz.

Portakal Kabuğu tasarımını kapitone etmek için kullanacağım bu güzel ızgarayı işaretleyen harika bir şablonum var. Ve baskılı tasarımın gövdesinin 4 köşesinde, kısaltılmış kuş tüyü çelenkleri kapitone etmek için çeyrek daireler işaretlemeye karar verdim.

Tığ işi altlıkların üzerine doğrudan kapitone yapıp yapmamaya karar verme konusunda biraz ikilem yaşadım. Yorganın arkasında desenin devamlılığını istediğim için tüm tedbiri bir yana bırakıp altlık peçete bile yokmuş gibi kapitone yaptım. Evet, önce birkaç arkadaşa fikrini sormama neden oldu ve sonunda fark ettim ki, eğer kötü görünüyorsa, sadece bir dikiş sökücü alıp hepsini çıkar. vay! Kurbağa Kapitone gerektirmez.

Altlıklara geri dön. Onları birkaç nedenden dolayı seçtim. Birincisi, onları sakladığım için, ikincisi, ortadaki kuş tüyü çelenkleri taklit ettikleri için ve üçüncüsü, yorganın tüm yatay ve dikey çizgileriyle kontrast sundukları için.

Burada bu parçanın daha büyük olmamasına çok sevindiğimi söyleyebilir miyim? Portakal Kabuğu kapitone yapmaktan bıktım!

Sonunda 3/4 "yüksek çatı poli vuruşunu kullanmamayı öğrenmenin beni 2 kez çılgın hayal kırıklığına uğrattığını da söyleyebilir miyim? Tut beni, bir daha asla! En azından bu sefer kapitoneyi tepeden başlatmayı ve yavaşça yorgandan aşağı inmeyi biliyordum. Bu 3/4" yüksek çatı, kumaş büzülmesinde büyük problemler yaratır. Bu keçeden birkaç küçük parçam kaldı ve Salı çöp günü. Çarşamba artık evimde olmayacak. Evet, yarattığı boyut harika, en sevdiğim Hobbs 80/20 çift vuruşuna Toskana PolyDown'ları ile geri döneceğim.

Kolumda sağdan sola uzanan kırmızı kordon da ne peki? Harika bir buluş benim 2 harika Innova kullanıcım, Donna Estes ve Cindy Allen. Göremediğiniz şey, kırmızı kordondaki bir grup beyaz plastik giysi anahtarıdır. Kapitone yaparken yorganınızın üstünü ortalanmış ve düz tutmanın harika bir yolu. Müthiş!

Bir yorganın arkasını incelemeyi her zaman sevmişimdir, bu bir istisna değil. Bu parça 8.75 saatlik uzun kollu kapitone ile tamamlandı.

İşte ayrıntılar: Üst kısım, 44 × 46,5 ″ ölçülerinde, hasar görmüş eski bir öğle yemeği bezi. (Korkunç) vuruş 3/4 "yüksek loft poli, arka kısım beyaz Moda Klasik Müslin.

Hem iğne hem de bobin ipliği Wonderfil Specialty Threads, Deco Bob (ağırlık 80) renk 104'ten.

Makinem, Aydınlatma Dikişli 26" Innova'da. Tüm iş elle yönlendirilen serbest harekettir.

Betty'ye işaretleme kalemiyle ilgili yorumları/sorusu için teşekkür ederim, 2 farklı kalem kullandığımı söylemeyi unutmuşum. Öncelikle çoğunlukla EZ International suyla silinebilir kalem kullanıyorum ama bazen mavi yeterince koyu olmadığında Leonis havayla/suyla silinebilir kalem kullanıyorum.

Ve yine ön. Yarın boyuna göre keseceğim ama bunu yapmadan önce yorganı örtmeyi unuttuğum bir yer buldum! Uzun kola geri yükleyeceğim, 10 ila 15 dakikalık dikiş yapacağım. Kırptıktan sonra 4 kenarını törpüleyeceğim, katlayacağım ve en az birkaç saat oda sıcaklığında musluk suyunda bekleteceğim. O kadar çok mavi kalem kullandım ki, çılgın keçe onu emip başka bir yere bırakıyor gibi görünüyor... İyice ıslattıktan sonra, önden yüklemeli çamaşır makinemde suyu döndüreceğim ve döşediğim tasarım duvarımdaki ıslak yorganı engelleyeceğim yemek masamın üzerinde. Bağlama, sakladığım eski bir masif mavi kumaştan olacak.

Peki bu parçanın sonu nereye varacak? Belki evinizde! Bu yorganı Nisan ayındaki yorgan gösterisi müzayedesi için Livingston, Texas yorgan loncasına bağışlamayı planlıyorum. Ek bilgi için web sitelerine bir bağlantı: https://lpqgtexas.org/

Umarım dışarıda bu parçayı benim kadar seven biri vardır!

***güncelleme 03/11/19

Hatırlarsanız ciltlemeyi mavi yapacağım demiştim ama buna karşı karar verdim ve onun yerine beyaz kullandım. Bu parçayı gerçekten sevdiğimi söyleyebilir miyim?

Bu çalışmam Livingston (Texas) Piecemakers Quilt Guild, lpqgtexas.org'a Müzayede Yorganı olarak bağışlanıyor. Sorularınız varsa, bir önceki cümlede belirtilen web sitesi aracılığıyla lonca ile iletişime geçin. Şovun 6 ve 7 Nisan 2019 olduğunu söyleyebilirim.

***güncelleme #2: Teksas, Coldspring'deki Red Barn Retreat'in sahibi LaDonyce Hamilton'a teşekkür ederiz! Müzayedeyi kazandı ve bu parçayı evine götürdü!

 

c49512e7-bf58-4270-9bc8-e9263638a154.jpeg

Daha sonraya kadar, herkese iyi eğlenceler ve Mutlu Yorgancılık,

rhonda

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder