19 Ocak 2023 Perşembe


Lekeli ve Sararmış Çarşaflar Nasıl Onarılır

https://www.onegoodthingbyjillee.com/how-to-restore-stained-and-yellowed-linens/

Bu ayın başlarında Tuzun Pratik Ev Kullanımı hakkında bir gönderi yaptım  ve ipuçlarından biri sararmış pamuklu veya çarşafları parlatmaktı. Zamanlama bundan daha iyi olamazdı çünkü hemen ardından şehirdeki konsinye dükkanından güzel bir Battenburg dantel masa örtüsü ve 12 uyumlu peçete satın aldım. (Aynı gün ofis koltuğumu buldum ! Tasarruf için bir afiş günüydü!)

Battenburg danteli için her zaman bir "şeyim" olmuştur. Küçük bir kızken toplamaya başladım ve annem bana bir “Umut Sandığı” aldı. (Artık onları bile yapıyorlar mı?) Her neyse………

Satın aldığım bayan, muhtemelen 20 yıl önce Almanya'dayken satın aldığını ve o zamandan beri temelde bir kutuda durduğunu söyledi. Tabii ki hepimiz bunun genellikle ne anlama geldiğini biliyoruz (belki hepimiz değil ) …korkunç sararma ! Uygun olmayan şekilde depolanan kumaşlarda karton kutu veya ahşap raflarla reaksiyona girerek sararmalar meydana gelir. Masa örtüm ve peçetelerim de istisna değildi.

sararmış çarşafları beyazlatmak

Neyse ki çok kötü değillerdi… ama yeterince sarı leke vardı ki, onları eski ihtişamlarına geri döndürmenin bir yolunu bulmak istediğimi biliyordum.

Başından beri bilmeniz gereken bir şey var… bu süreç zaman alıyor!! Bu, yıkayıcıdan hızlı bir şekilde geçirilerek düzeltilmeyecek, ANCAK gerçekten kurtarmak istediğiniz bazı şeyler varsa, buna değer! Neyse ki bu lekeleri çıkarmak için acelem yoktu çünkü Noel'e (onları kullanmak istediğimde) hala birkaç hafta vardı.

Kullandığım yöntem/tarif bu: 

1/4 fincan oksijenli ağartıcıyı sıcak suyla dolu büyük bir tencereye dikkatlice koyun. Ardından çarşaflarınızı ekleyin.

Bir kaynamaya getirin ve brülörü kapatın. Nevresim temizlemenin sırrı sıcak sudur . Gerektiği kadar uzun süre (arada sırada karıştırarak) ıslanmasına izin verin. 2 ila 3 gün sürmesi alışılmadık bir durum değildir. Bazı insanlar suyu her gün değiştirmenizi tavsiye ediyor ama ben yapmadım. Ayrıca sıcak suyun sihrini yapmasına izin vermek için suyu günde birkaç kez yeniden ısıttım  !

Leke çıkarma işleminin ilerleyişini kontrol etmeye devam edin ve tatmin olduğunuzda suyu boşaltın ve iyice durulayın ! Çarşaflarınızda kalan sabun, ütülendiğinde kahverengiye döner ve ayrıca zamanla lifleri de aşındırır… bu nedenle durulayın, durulayın ve ardından tekrar durulayın.

Mümkünse düz bir yüzeyde güneşte kurumaya bırakın. Onları bir çamaşır ipine koymak, şekillerini bozarak onlara zarar verir. Güneşin zayıf olduğu kış aylarında bile, kurutucu çamaşırları matlaştırma eğiliminde olduğundan, dışarıda kurutma önerilir.

Sarı lekelerin tamamen gitmesi masa örtüsü ve peçetelerim toplamda yaklaşık 72 saat sürdü. Ama beklemeye değdi! Artık eski parlaklıklarına kavuştular ve Noel günü kullanıma hazır hale geldiler. :-)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder