19 Ocak 2023 Perşembe

 

Eski Nevresim ve Yorganların Temizlenmesi


https://rhondadort.com/2021/07/23/cleaning-vintage-linens-and-quilts/


Bu eski yorganın gerçekten yardıma ihtiyacı var!

Artık eski parçalarınızı topladığınıza göre, onları temiz ve kullanıma hazır hale getirmenin zamanı geldi. Benim tavsiyem, bir şekilde aklanmamış bir projede asla bir parça kullanmamaktır. Olmasını isteyeceğiniz son şey, muhteşem bitmiş projenizde bir şeyin solması, bozulması, kanaması vb. Amacım her zaman yeni bulunan parçaları evime getirdiğim gün bir çeşit suya sokmak. Bu, teslim edilen parçalar için de geçerlidir; herhangi bir çevrimiçi satış/müzayede web sitesinden satın almış olabileceğim şeyler. Paketleri açtıktan sonra vintage parçalar doğrudan bir küvete giriyor.

İleriye dönük olarak, %100 pamuk veya keten kumaşlardan bahsedeceğiz. Karışımlar ve/veya üretilmiş lifler kendi sorunlarını ortaya çıkarır. Kadifeler, ipekler, suni ipek, asetatlar, polyester karışımları vs. gibi temizlik malzemeleriyle nasıl başa çıkacağınız konusunda kendi araştırmanızı yapmanız gerekecek. Rayon doğal bir elyaftır, öyleyse neden burada listelenmiştir? Suni ipek, boyaları hızlı bir şekilde tutmakta güçlük çeker ve bu nedenle solma ve/veya çevreleyen lifler üzerinde akma eğilimi gösterir. Ve ipek… kirli/lekeli ipekleri temizlemek beni korkutuyor.

Elimdeki sarf malzemeleri aşağıdakileri içerir:

Beyaz plastik çanak tavalar

Islatılacak öğe eklenmeden önce en az 4 galon su alacak şeffaf plastik bidonlar

Suyu karıştırmak için kullanılan özel bir büyük plastik/silikon beyaz spatula

Blue Dawn bulaşık deterjanı

Otomatik Bulaşık Tozu

Sodyum Perborat (daha sonra detaylandırılacak)

Ilık ve sıcak musluk suyu

Şahsen ben küvette bir şeyler ıslatmanın hayranı değilim. Fiziksel olarak zor bulmamın yanı sıra, suyun doğru bir ölçümünü alamıyorum ve bu nedenle ne kadar deterjan eklenmesi gerektiğini tahmin edebiliyorum. Ayrıca, büyük bir ıslak yorganı kapitone iplikleri patlatmadan nazikçe tutmaya çalışırken başım belaya giriyor. Tezgah üstü ıslatma için yorgan katlama yöntemimi daha sonra detaylandıracağım.

Eski bir tığ işi sepet.

Tığ ve El İşi Dokumalar: Başlarına nasıl ''ding'' ve lekeler gelir:

Önce vintage tığ işi parçalardan bahsedelim: altlıklar, masa örtüleri, danteller, hatta büyük masa örtüleri, çeşitli ağırlıklardaki ipliklerden tığ işi ile yapılmıştır. Tığ işinin (ve dolayısıyla el örgüsünün) nasıl yapıldığını düşünün. İplikler neredeyse sürekli olarak ellerimizle temas halindedir. Parmağınızla gözlük camınıza veya pencere camına dokunduğunuzda neler olduğunu bir düşünün. Bir iz bırakıyorsun. Lifler farklı değil. Tığ ipliği elleriniz arasında sürüklendikçe, bir parçanız o ipte kalır. Bu el yağları, oluşturduğumuz projedeki liflerdeki kiri ve/veya tozu çekecek ve tutacaktır.

Tipik çamaşır yıkama işleminin aslında daha fazla soruna neden olabileceğini unutmayın. İplik (elyaflar), çok sayıda yüzeyi ile çamaşır makinesinde ve/veya kurutucuda kullanılan sabun, deterjan ve yumuşatıcılara sımsıkı tutunur. Yumuşatıcıların genellikle su, sabun ve zeytin, mısır, içyağı gibi yağlardan oluştuğunu biliyor muydunuz? Elyaf üzerindeki bu ilave birikintiler daha fazla toz, kir vb. çekebilir.

Ardından, bakış açınıza bağlı olarak başka bir çamaşır yardımcısı/kötü adam gelir: sprey kola ve/veya boyutlandırma. Kısa vadede bize yardımcı olur, ancak uzun vadede çarşaflarımızı kötüye kullanır. Eskiden zanaatkarların tığlarını şekerli su karışımıyla sertleştirdikleri ve böylece benim onlara verdiğim isim için değişmez bir ziyafet oluşturdukları bile biliniyordu: gecenin küçük yaratıkları... liflere her türlü böcek hasarına neden olan her türden gümüş balıkları ve böcekler. .

Püskürtme nişasta ayrıca kir, toz ve el yağlarında sızdırmazlık sağlayan iplik liflerine nüfuz eder. Hiç ütülediğiniz bir kumaş parçasını yaktınız mı? Çoğu zaman liflere zarar vermemişsinizdir, bunun yerine ipliklerin üzerinde oturan sprey nişastayı hafifçe yakmışsınızdır. Yanık izlerinin çoğunun seyreltilmemiş hidrojen peroksit ile giderilebileceğini de biliyor muydunuz?

Şifonyer atkıları, yastık kılıfları, el havluları, masa örtüleri, çalıştığım dokuma kumaşlara güzel örnekler. Nakış gibi el işi olanlar, yaratılırken aynı aşırı işleme sürecinden geçerler. El yağları, el losyonları, toz ve kir her bir parçanın içine işliyor. Bu da yetmezmiş gibi, bu parçalar kullanıldıkça başka tehlikeler de ortaya çıkıyor!

Bir şifoniyer atkısı düşünün. Mobilya cilası ve toz üzerine oturacaktır. Parfüm ve ojeler dökülecek, eşarbın üzerine ağır cisimler oturacak, tarak, fırça, madeni para ve takılar lifleri etkileyecektir.

Dinge ve Leke Çıkarmanın Arkasındaki Bilim

Tüm bu etkilerin, eski bir el yapımı parçanın kaplamasının/patinasının oluşmasında yeri vardır. Hiç eski bir parçanın yanında yeni bir tülbent tuttunuz mu? Ya da yenisinin yanında eski bir beyaz yastık kılıfına ne dersiniz? Eski parça, kullanılmışsa, uzun ömrü boyunca maruz kaldığı kullanım gerilimleri nedeniyle her zaman biraz farklı bir görünüme sahip olacaktır. Unutmayın, bugün elimizde bulunan ürünler dünün temel sabunlarına hiç benzemiyor. Hem ıslatma hem de yıkama hakkında kendi fikirlerim var, bu yüzden benim için neyin işe yarayıp neyin yaramadığına başlayalım.

Emmek için öğelerinizi sıralama:

Artık malzemelerle hazır olduğunuza göre, ıslatılacak öğelerinizi ayırmanın zamanı geldi. Öğenize/ürünlerinize bağlı olarak, hiçbir temizleme yönteminin %100 başarılı olacağının garanti edilmediğini burada ve şimdi söylememe izin verin. Eski çarşaflarla bir şeylerin olabileceğini kabul etmelisiniz. Bir örnek vereyim: İnternetten aldığım eski bir yorganım vardı, doğal müslin ve pembe pamuklu kumaşlar. Teslim edildiğinde, üst kısmın ne kadar kirli olduğu konusunda şok oldum. Hemen otomatik bulaşık tozu ile ılık musluk suyuna batırdım. Birkaç dakika içinde, ıslatma suyu korkunç bir pembe/hardal/kahverengiye döndü. Sonuçlar: üst kısım çok temizken artık tamamen pembenin çeşitli tonlarındaydı. Tamamen mahvolmadı, ama sonuç olarak beklediğim gibi değil. Sadece "şeylerin" olabileceğini anlamanı istiyorum.

Öğelerinizi siyah veya gri nakış ipi olanlar ve olmayanlar olarak ayırarak gruplara ayırın. Siyah ve gri diş ipleri, kalıplarının bir kısmını kendileriyle doğrudan temas eden herhangi bir kumaşın üzerine bırakma eğilimindedir. Birazdan bu malzemeleri nasıl ıslatacağımızdan bahsedeceğiz. Ardından, düz renkleri birlikte sıralayın ve gruplandırın. Kırmızı, mavi, kahverengi gibi koyu renklerden bahsediyorum. Koyu rengin solmasını veya akmasını önlemek için bu renkli öğeleri ayrı ayrı ıslatın.

deneme:

Gelelim ıslatma suyuna ne ekleyeceğiniz ile ilgili teknik kısma. Sırlamayın, bunu bilmek güzel. Blogumu yıllardır okuyorsanız, ıslatma yöntemlerimin biraz değiştiğini fark edeceksiniz. Toz Biz® ile birlikte otomatik bulaşık deterjanı kullanırdım. Son zamanlarda Biz®'i düşürdüm ve sadece otomatik bulaşık deterjanı kullandım. Neden? Niye? Bir mutfak deneyi yaptım: Neredeyse tüm yüzeyi evrensel olarak lekelenmiş orta büyüklükte bir şifonyer eşarbı aldım ve onu 2 özdeş parçaya böldüm. Bir tanesini 24 saat otomatik bulaşık tozunda, birini de Biz® tozunda ıslattım. Sonuç olarak, otomatik bulaşık tozu parçası lekesizdi, diğeri çok fazla değil. Şimdi beni yanlış anlamayın, Biz™'in yeri var ama sadece bulaşık makinesi ürününü kullanmak daha ekonomikse, o zaman

Soldaki kapta bulaşık deterjanı, sağdaki Biz var. Bu deney için az önce satın aldığım korkunç lekeli altlığı ikiye böldüğümü görebilirsiniz.
Alt peçetenin yarısı iki temizleme solüsyonunun her birine batırılır.
Vay! Kanıt! Bulaşık deterjanı kazanıyor!

Biz™ ve Oxiclean™ karşılaştırması:

Otomatik bulaşık deterjanı hakkında ayrıntılardan bahsetmeden önce, Biz®'i ve zıt kutuplu OxiClean™'i inceleyelim, çünkü ikisi de kullanışlı temizlik maddeleridir. Bazıları birbirinin yerine geçebileceğini düşünüyor ama tamamen farklı şekillerde çalıştıklarını biliyor musunuz? Biz® bir enzim temizleyicidir ve OxiClean™ bir ağartma/parlatma temizleyicidir. Çok basit bir ifadeyle, Biz enzimleri bir lekeye saldırır ve onu yok eder, OxiClean™ bir lekeyi aydınlatır.

Biz™ üreticisi içeriklerini şu şekilde sıralar: yüzey aktif maddeler, enzimler, sodyum perkarbonat, sodyum karbonat, sodyum silikat, kumaş parlatıcı, koku ve temizlik maddeleri. Öyleyse, hazinelerinizi temizlemekle ilgili olarak bir enzim tam olarak nedir? Tanım olarak, bir enzim yararlı bakterilerden toplanır. Çamaşır deterjanlarında bulunan enzimler kiri, gresi, yağları ve kanı parçalayarak kimyasal reaksiyona neden olur. Enzim temizleyiciler hem toz hem de sıvı formda bulunur, ancak sıvı haldeki enzimlerin raf ömrünün tozdan daha kısa olduğunu unutmayın.

OxiClean'in üreticisi web sitesinde şunları bildiriyor: "OxiClean™ formülasyonu, ana bileşen sodyum perkarbonat, sodyum karbonat, yüzey aktif maddeler ve polimer olan bileşenlerin bir kombinasyonudur." 2'si arasında bazı ortak bileşenler olduğunu görebilirsiniz, ancak bunların çok farklı bir şekilde çalıştıklarını unutmayın. Birini diğerinin yerine kullanabilir misin? Tabii ki! Arzu ettiğiniz herhangi bir temizlik ürününü kullanabilirsiniz, sadece genel olarak hepsinin farklı olduğunu ve elbette sonuçların farklı olacağını bilin.

Otomatik Bulaşık Tozu:

Otomatik bulaşık tozuna geri dönelim. Evime çok yakın bir ulusal zincir marketim var ve yaklaşık bir yıldır onların ev markası otomatik bulaşık tozu alıyorum. Daha önce bir marka adı satın aldım ama benim ucuz moda tarzımla çok daha ucuz ev markasını denemeye karar verdim. Aldım ve sonuçları beğendim! Bu ev markasında neler var? Sodyum Sülfat, Sodyum karbonat, sodyum silikat, Sodyum perkarbonat, ticari sır olarak dağıtma maddesi, bağlayıcı maddeler ve titanyum dioksit.

RetroClean™:

Piyasadaki bir diğer popüler üründen bahsedelim: RetroClean™. Ambalajı okuduysanız, şunları içerdiğini göreceksiniz: Sodyum Perborat. Bu doğru, bir bileşen. İncelediğimiz diğer ürünlerden bazılarına yukarıya bakın. Sodyum perboratın genellikle bileşenlerden biri olduğunu göreceksiniz. Sodyum perborat, beyaz toz formunda bir kimyasal tedarikçisinden kolayca satın alınabilen bir kimyasaldır. Suya sodyum perborat eklendiğinde, her birinin molekülleri birleşerek Hidrojen Peroksit oluşturur. Sodyum Perboratın diğer kullanımları, bunlarla sınırlı olmamak üzere şunları içerir: diş beyazlatma, hafif antiseptik ve hafif bir ağartma maddesi. RetroClean™ üzerindeki ambalajın size söylemediği şey, Sodyum Perboratın yalnızca 60°'nin üzerindeki su sıcaklıklarında etkili olduğudur.

Sodyum karbonat:

Ancak yukarıda listelenen birkaç üründe benzer bir ada sahip başka bir bileşen daha var: Sodyum Karbonat daha yaygın olarak: Çamaşır Sodası veya Soda Külü olarak bilinir. "The Spruce" adlı bir web sitesi, sodyum karbonatın ek kullanımlarını şu şekilde listeler: kimyasal üretim, gıda, cam üretimi, kişisel bakım ürünleri, köpük banyosu, diş macunu, kağıt ürünleri, veterinerlik cilt bakımları, vb. liflerden farklı leke türleri. Hiç diş macununun yüz bezi veya havludaki bir lekeyi ağartmasıyla ilgili sorun yaşadınız mı? Üründeki Sodyum Karbonat!

Eşyalarınızı inceleyin, lekeleri göz önünde bulundurun:

Hala benimle misin? Öyleyse, eski parçalarımızdan hangi lekeleri çıkarmaya çalışabileceğimizi düşünelim: yiyecek, içecek, kan, el veya vücut yağları, toz, kir, akarlar, yüz makyajı, el veya vücut losyonları, sabun köpüğü, deterjan kalıntısı, kola/ haşıl ürünleri, donyağı (kumaş yumuşatıcılarından), ev boyası, oje, parfüm, mürekkep, grafit, mobilya cilası, idrar, dışkı ve benzerlerini içeren evcil hayvan artığı. Ev boyası ve oje konusunda söyleyebileceğim tek şey bol şans. Bir keresinde, bir eşyayı ev boyasıyla gliserine batırarak bir miktar başarı elde edilebileceğini okumuştum. Gliserinin iplik liflerinin genişlemesine ve muhtemelen parçadaki boyayı salmasına neden olabileceğini belirttiler, ancak bugüne kadar bu fikri denemedim. Yukarıdaki lekelerin yaklaşık %90'ı organik yapıdadır. Sanırım bu yüzden otomatik bulaşık deterjanı benim için çok iyi çalışıyor. Bulaşık makinemde çıkarılması gerekenlerin %100'ü organik, yani bu mantıklı.

Aman Tanrım! Bu, güncel bir "temizlik çalışmasıdır"!

Denenmiş ve gerçek tarifim:

Çarşaflarımı ve yorganlarımı ıslatmak için tarifim şu şekildedir: Her 3 galon ılık/sıcak musluk suyuna ½ fincan bulaşık deterjanı. Örnek: Islatma küvetimi 3 galon ılık/sıcak musluk suyuyla dolduruyorsam, 1/2 bardak otomatik bulaşık tozu ekleyeceğim. Önce bulaşık tepsisini veya plastik bidonu istenilen seviyeye kadar dolduruyorum, uygun miktarda bulaşık tozu ekliyorum, bir iki dakika karıştırıyorum (not: tüm toz miktarı hemen çözülmeyecek, hiçbir zaman sorun olmadı) Yakalanan havanın serbest bırakılmasına izin veren her seferinde bir çarşaf.

Nevresimlerinizi su altında tutun. Islanan çarşafların üstüne ağırlık bir şey olması gerekebilir. Islattığınız suya kimyasal tepkimeye girmeyecek seramik bir fırın tepsisi, suyla dolu plastik kaplar gibi bir şey seçin. Önemli: Nevresimlerinizi paslanabilecek bir metalle ağırlaştırmayın!

Korkunç siyah ve gri nakış ipleri:

Fakat bekle! Yukarıda siyah veya gri nakış ipi olan çarşaflarınızdan ve bu iplerin kalıplarının bir kısmını onlara dokunan liflere nasıl saldığını veya akıttığından bahsettiğimi hatırlıyor musunuz? Peki bu ikilemi nasıl hallediyorsunuz? Sodyum Perboratı sevdiğim yer burası! Bu ürünle hiçbir zaman nakış ipi fiyaskosu yaşamadım. Ürünüm temizleniyor mu? Bazen neyin işe yaradığına devam etmeli ve sonucu kabul etmelisin.

Bir kar fırtınasında evde mahsur kaldınız ve sadece bulaşık deterjanınız mı var? Öğelerde siyah ve gri diş ipi ile aslında şunları yaptım: boş bir bulaşık kabına bir eski parça yerleştirin. Plastik sargı kullanarak, çarşafınızın üzerine bir parça plastik sargı koyun. Bir sonraki çarşafı yatırın ve plastik örtü ile örtün. Islatılacak miktara göre gerektiği kadar katlayın. Sıcak musluk suyunuzu ve bulaşık makinesi tozunu ayrı bir kapta karıştırın. Islatma suyunu büyük bir ölçüm kabı kullanarak yavaşça kuru plastik sargı katmanlarına aktarın. Plastik sargı tabakası, kötü diş iplerinin renk(ler)ini diğer liflere aktarmasını engelleyecektir. Evet, bu zaman aldı ama sonunda işe yaradı.

Islatmadan sonra:

Öğeleri ne kadar süre ıslatacağınızı nasıl bileceksiniz? 24 saatin iyi bir BAŞLANGIÇ noktası olduğuna inanıyorum. Lekeli parçalarınızı kötü bölgeleri görebilecek şekilde konumlandırırsanız, küvette yeterince uzun süre kalıp kalmadıklarını anlayabilirsiniz. Ya çok sabırsız hale geldiğimde ya da lekelerin çıktığı belli olduğunda, ıslatma suyunu dikkatlice boşaltırım ve çarşafları/yorganı bir kevgir üzerinde bir lavaboda bir ya da iki saat boyunca boşaltırım. Zaman yönetiminin büyük bir savunucusuyum ve hiçbir zaman yeterli zamanım olmadığı için, eski parçalarla yıkayıcı/kurutucunun rahatlığını da savunuyorum. Islanmış ve süzülmüş parçalarım doğrudan önden yüklemeli çamaşır makineme gidiyor. Kokusuz bir çamaşır deterjanı, normal program, ılık suyla yıkama, soğuk durulama, yüksek sıkma kullanıyorum. Yumuşatıcı gözüne ¼ ila ½ bardak damıtılmış sirke de ekliyorum. Sirke ne yapar? Liflerde kalabilecek sabun/deterjan kalıntısının giderilmesine yardımcı olacak ve ayrıca lifleri bir miktar yumuşatacaktır. Sonra kurutucuya geçiyor, normal kuru seçili ve kokusuz bir kurutma kağıdının ½'sini atıyorum.

İki kez ıslatıldı, bir kez yıkandı, tekrar ıslatılmaya hazır. Gözetleme lekeleri! Seninle işim henüz bitmedi!

Şafak Bulaşık Sabunu:

Mavi veya Berrak Şafak Bulaşık Sabunu'nun solan liflerle çalışan bizler için ne kadar harika olduğundan bahsedelim. Bilirsiniz, örneğin güzel kırmızı %100 pamuklu kapitone kumaş. Fiyatı, üreticisi, temizleme yöntemi ne olursa olsun, bazı kumaşlar ıslandıklarında solmaya başlar. Ama neden? Solma, bir elyaf tüm boya parçacıklarını tutamadığında meydana gelir. Liflerin boyayı tutamamasının nedenleri çeşitlidir ancak sonuçlar aynıdır: solma veya akma. Piyasada tam da bunu ele alan bir ürün var ve adı Synthrapol. Kullanım amacı, suda yüzen hatalı boya taneciklerini bağlamak ve tekrar liflere yapışmasını önlemek için onları çevrelemektir.

Dawn Bulaşık Sabunu aynı şeyi perakende fiyatının yarısından daha azına yapar. Solacağını bildiğiniz bir öğeyi temizlemeniz gerekiyorsa, onu Şafakta yıkayın. Son kontrol ettiğimde Dawn'ın çeşitli renkleri var. Sadece mavi veya şeffaf kullanın, Dawn ürününün yeşil veya kahverengi veya pembe renginin çamaşırlarınızda kalması ihtimalini ortadan kaldırın. Yine önden yüklemeli çamaşır makinemi kullanarak normal boyutta bir yıkama yüküne 1/8 fincan blue Dawn ekledim. Çok köpüklenme olmasını bekliyordum, yanılmışım, hiç olmadı! Güvenli tarafta olmak için ılık suyla yıkamayı, soğuk suyla durulamayı ve ek bir soğuk durulamayı seçtim ve çift kişilik yatağımın boyutu kötü kırmızı kumaş solmuş yorganım yeni gibi çıktı!

Tezgah üstü plastik bir kutuya batırmak için bir yorgan nasıl katlanır:

Eski yorganlarımı mutfak tezgahındaki büyük bir plastik saklama kutusuna batırmayı seviyorum. Ayrıca, ıslatma suyunda bazı lekelerin görünmesi için yorganı katlamayı seviyorum, böylece onları tasarım tarafı dışa doğru katlıyorum. Yorganın tamamı su altında kalabildiği sürece, nasıl katlanmış oldukları veya bir yorgan demetinizin ne kadar kalın olduğu önemli değildir. Yorganımı yere serdim, enine üç kez katladım, dördü hala kap için çok geniş. Daha sonra yukarıdan aşağıya iki veya üç kez katlarım, her zaman yorgan demetimin kutuma serbestçe sığıp sığmadığını kontrol ederim. Katlanmış yorgandan memnun kaldığımda, ıslatma suyunu hazırlıyorum ve katlanmış yorganı yavaşça, çok yavaşça suya indiriyorum. Neden yavaş? Yorgan demetinden havanın çıkmasına izin vermeniz gerekir. Lifler ıslandıktan sonra, şişerler ve artık sıkışan havanın serbestçe kaçmasına izin vermezler çünkü bu hapsolmuş hava, öğenizin su altında kalmasına izin vermez. Şimdi, havayla elinizden gelenin en iyisini yapmış olsanız da, muhtemelen yorganınızı seramik bir fırın tepsisi veya su dolu daha küçük plastik kaplar (kapaklı) gibi ağır bir şeyle indirmeniz gerekeceğini bilin.

Sırılsıklam olan büyük plastik çöp kutunuz kapaklı mı geldi? Kullanın! Musluk suyunun ısısını korumaya yardımcı olacaktır! Yine, bir yorganı ıslatmak için gereken süre tamamen lekelerin ne olabileceğine, yorganın ne kadar kötü lekelendiğine ve lekelerin liflerin içinde veya üzerinde ne kadar süre kaldığına bağlıdır.

Bu daha büyük boyutlu yorgan, mutfak tezgahımdaki plastik bir çöp kutusuna kolayca batırıldı.

Katlanmış büyük yorganı sudan nasıl çıkarabilirim? Ya büyük bir ölçü kabı gibi bir şey kullanarak suyu kurtarmaya başlayabilirim ya da suyun lavaboma akmasına izin vermek için pimi eğebilirim. Ben ikincisini tercih ederim. Hazne yana yatırıldıktan sonra suyun en az 30 dakika boşalmasına izin verdim. Bu sırada yorgan tekrar katlanmış veya kendi üzerine dönmüştür ve genellikle ıslak bir silindir şeklindedir. Islak silindiri dikkatlice alıyorum ve mutfak lavabomu kullanmaya devam ederek bir kevgir içine dik bir şekilde yerleştiriyorum. Yorganın en az bir saat boşalmaya devam etmesine izin verdim ve bu sırada yorganı dikkatlice önden yüklemeli çamaşır makineme taşıyorum. Hatırlarsınız yukarıda çamaşır yıkamak için parametreleri vermiştim, yorgan için de aynı seçimleri kullanıyorum ve evet, yorganı kurutma kağıdının ½'si ile kurutma makineme koyuyorum.

Emdirme suyunun "sonrası" drenajın aşağısındadır.

Pas:

Ardından pamuklu veya keten kumaşlardan pasın nasıl çıkarılacağı sorusu gelir. Pas giderme konusunda pek çok farklı fikir araştırdım, birkaçını denedim ve çok az başarı elde ettim. Pas, lifleri emprenye eder ve yayıldıkça ipliklerin bir parçası haline gelir. Bir elyafta pas ne kadar uzun süre kalırsa, çıkarılması o kadar zor olur. Çevredeki liflere zarar vermeden pası çıkarmak için çok az başarı elde etmeye çalıştım.

Çıkarmakta çok az başarılı olduğum veya hiç başarılı olamadığım genel bir leke listesi:

Bazı kolonyalar/parfümler, oje, ev boyası, mobilya lekesi, pas, bazı yapıştırıcılar ve bazı içecek lekeleri. Bazen eski bir parçanın savaş yaralarından vazgeçmeye hazır olmadığını kabul etmeniz gerekir!

Umarım bu uzun makale size yardımcı olur! Doğrudan ürün web sitelerinden alıntılar yaptım, telaffuz edilemeyen içerik maddelerini doğrudan ambalajlarından listeledim ve birçok ürünle birçok bilimsel olmayan deneyler yaptım. Sadece bir parça bilgi size yardımcı olursa, bunu bir başarı olarak kabul edeceğim!

Ah evet, Sodyum Perborat kaynağım nedir? Tek kelimeyle: eBay. İşte gerçek ambalajın üzerinde bir resim.

Ve işte bir dakika önceki listelerinden birinin resmi:

Mutlu ıslatma/temizleme ve ardından harika temiz eski çarşaflarla yaratma,

rhonda

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder