11 Aralık 2019 Çarşamba

Yazılarımda 80/20 kuralından sıkça bahsediyorum, bu yüzden konsepte uygun bir giriş yapmanın zamanı geldiğini düşündüm. Bunun her iş insanı için - her insan için - temel olduğuna inanıyorum, bu nedenle bu kuralı hiç duymadıysanız, lütfen anlatmak üzere olduğum her şeyi okuyup özümseyebilirseniz, yaşamınızı değiştirebilir.

80/20 kuralı bir istatistik gibi görünür ve bir şekilde de öyle. Şahsen ben büyük bir matematik hayranı değilim ve sayfa görünümleri, gösterimler, benzersiz ziyaretçiler gibi temel web istatistiklerinin ötesinde değilim - ve kendimi genişlettiğimde - dönüşüm oranları ve bölünmüş testler gibi, tüm karmaşık sayıları denemeye çalışıyorum. Duygu, fikir ve kavramlarla daha iyi çalışıyorum.

80/20 kuralı ile ilgili iyi bir şey, inanan olmak için istatistikleri anlamak zorunda olmamanızdır. Evet, iktisatta temelleri var ve evet, Pareto adlı bir adamın istatistiksel analizini kullanarak “kanıtlandı”, ancak yalnızca ekonomi profesörleri tarafından anlaşılması amaçlanmadı.
İşte Vikipedi'nin bu konuda söyleyecekleri:
Prensip, yönetim düşünürü Joseph M. Juran tarafından önerildi. İtalya'daki gelirin% 80'inin İtalyan nüfusunun% 20'sinin alındığını gözlemleyen İtalyan iktisatçı Vilfredo Pareto'nun ismini almıştır. Varsayım, herhangi bir durumdaki sonuçların çoğunun az sayıda nedene göre belirlendiğidir.

80/20 Yolu Yaşamak: Daha Az Çalışın, Daha Az Endişelenin, Daha Çok Başarılı Olun, Daha Çok Yararlanın Richard KochI, 80/20 Kuralına ilk maruz kaldığımı tam olarak hatırlayamıyorum, ancak ilk gerçekten ne zaman eve çarptığını biliyorum. Yerel kitabevimdeydim ve Richard Koch tarafından Living The 80/20 Way'in bir kopyasını aldım. Koch 80/20 Kuralını aldı ve konuyla ilgili bir dizi kitap yazarak kendi yaptı. 80/20 Way Yaşam bana çok yakışıyor çünkü tutkularınıza odaklanarak verimli bir şekilde maksimum memnuniyet arayan yaşam yaşamını tartıştı (Koch, iş dünyası ve yöneticiler için çok fazla zevk almadığım 80/20 Kuralına odaklanan başka kitaplar yazdı) . Bazen kendimi “çok çalışmamak” için tembel olmakla suçladım ama yaptığım şeyin 80/20 yaşam tarzı olduğunu ve aslında kendimden daha çok çalışanlardan daha üretken olduğunun farkına vardım.

Tam Olarak 80/20 Kuralı Nedir?
Rakamlarla, sonuçlarınızın yüzde 80'i girdilerinizin yüzde 20'sinden geliyor demektir. Pareto'nun araştırmasıyla gösterdiği gibi, bu “kural” çok kaba bir şekilde 80/20 oranına kadar geçerlidir, ancak çoğu durumda oran çok daha yüksek olabilir - 99/1 gerçeğe daha yakın olabilir.
Gerçekten hangi rakamları uyguladığınız önemli değil, anlamanız gereken önemli şey, yaşamınızda mutluluğunuzun ve çıktılarınızın çoğunluğunu (yüzde 80'ini) hesaba katan belirli aktiviteler (yüzde 20) olduğudur.
Faaliyetlerinizin yüzde 20'sinin finansal kazancınızın yüzde 80'ini ürettiğini söylememi beklemiş olabilirsiniz ve bu doğrudur, muhtemelen her hafta gelirinizi üreten bir avuç etkinlik vardır. 

80/20 Kuralı'nı kesinlikle işinizin veya iş yaşamınızın birçok yönüne uygulayabilirsiniz, ancak genel mutluluğunuz ve memnuniyetinizin odaklanmak için daha iyi değişkenler olduğuna inanıyorum. Para, mutluluğunuzda kesinlikle önemli bir rol oynar ve paranız 80/20 ilişkilerden etkilenir, ancak bu yalnızca genel refahınıza yol açan, birincil endişeniz gereken bileşendir.

Finansal özgürlük sizin için önemliyse ve planlarınızın büyük bir kısmı bu adıma birinci aşama olarak bakın ve tutkularınızı gelir getirici tekliflere dönüştürmeye çalışın. İşinizi müşteri, müşteri, satış veya satışla büyütün. işiniz sizi desteklemek için büyüdükçe ve artık iş gelirinize ihtiyaç duymadığınızda işinizi tutku süresi oranına göre ayarlamaya devam edin. Yaptığınız her şeyde 80/20 etkinlikleri arayın ve verimsizlikleri olabildiğince çabuk düşürün.

Korkunun Sizi Durdurmasına İzin Verme
Çoğu insanın hayallerini kovalamasını ve gerçek hedeflerine doğru çalışmasını engelleyen en büyük faktör korku. Güvenlik eksikliğinden korkma, azalan maaş ve bilinmeyen geleceğin, insanları tatmin edici olmayan rutinlere kilitlemesini sağlar. Bu yol üzüntü, depresyon, sağlıksızlık, düşük gelir ve nihayetinde erken ölüme yol açmaktadır. Bunu kim istiyor!

Hedeflerinize ulaşmamak için korku olmanıza izin vermeyin. Durdurun, gerçek tutkularınızı yeniden değerlendirin, para denklemini yeterince kaldırın, böylece mali durumdan endişe duymadan düşünebilir ve 80/20 yaşam tarzı faaliyetlerinize doğru ilerlemek için planlar yapabilirsiniz. Neyin iyi olduğunu en iyi duruma getirin Sizin ve işiniz için en iyi sonuçları veren faaliyetleri bulun ve enerjinizi büyük ödüllerin olduğu yere koyun.
Yaro

80/20 Doktoru⇭→


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder