29 Aralık 2019 Pazar

              BİR MİLYARDER GİBİ DÜŞÜNÜN

Amerika'nın yeni Başkanı Donald Trump'ın kitaplarından biri şu kelimelerle başlıyor: “Dünyada altı milyardan fazla insan ve sadece 587 milyarder var. Bu özel bir üyelik kulübü. Katılmak ister misiniz?
Tabii ki, şansınız bire on milyon olarak tahmin ediliyor. Ama bir milyarder gibi düşünüyorsanız, o zaman herhangi bir şans hakkında endişelenecek bir şeyiniz yok. Biz milyarderler, sağduyuyu dinlemiyoruz, alışılmış gibi davranmıyoruz, bizden bekleneni yapmıyoruz. Kendi özlemlerimizi takip ediyoruz ve davranışlarımız dışarıdan ne kadar pervasız veya aptal olursa olsun. "
Trump, düşünmenin başarının en önemli bileşenlerinden biri olduğuna inanıyor. “Bir Milyarder Gibi Düşün” kitabında 10 emir paylaşıyormilyonerMilyarder. Ve daha zengin olmalarına yardımcı olabileceklerine odaklanıyor.

1. Asla tatile çıkmayın

Neden ihtiyacın var? Eğer iş bir zevk değilse, ihtiyacınız olan yerde çalışmıyorsunuz demektir. Ben bile golf oynuyorum, iş yapmaya devam ediyorum. Asla durmam ve işten sadece olumlu duygular almam. Artık çocuklarım büyüdüğüne ve bir aile şirketi geliştirmeye başladığına göre, onlara her zamankinden daha yakın hissediyorum ve giderek daha ikna oldum: Onlara babamın bana bir kez davrandığı şekilde davranmayı seviyorum iyi yapılmış bir iş için coşku prizması.
Bu arada, tatil yapmadan çalışmayı tercih eden ben değilim. NBC'deki meslektaşım Jay Leno benim kadar iyi çalışıyor ve bu muhtemelen şiddetli rekabete rağmen akşam TV şovlarının zirvesinde kalma yeteneğini açıklıyor.

2. Ana şeye nasıl konsantre olacağınızı öğrenin

En başarılı insanların hayal gücü vardır. Sık sık kendimi bir kişiyle konuşurken buluyorum, daha sonra ne diyeceğini önceden biliyorum. İlk üç kelimeden sonra, sonraki elli kişiyi güvenle tahmin edebilirim, bu yüzden inisiyatifi ele geçirmeye ve muhatapın dokunduğu konuyu geliştirmeye çalışıyorum. Bu yetenek işleri daha hızlı yapmanıza yardımcı olur.

3. Vücudunuzun ihtiyacı olandan daha fazla uyumayın

Şahsen bana gelince, genellikle uyumak için dört saatten fazla sürmüyorum. Sabahları bire yatıyorum ve sabah beşte kalkıyorum ve taze gazeteler okumaya başlıyorum. Daha uzun bir dinlenmeye ihtiyacım yok ve bu bana diğer işadamları arasında rekabet avantajı sağlıyor. Bazı başarılı arkadaşlarımın günde on saat uyuduğunu tam olarak bilerek, her zaman merak ediyorum: “Sadece dört saat uyursam benimle nasıl rekabet edebilirsin?” Gerçekten de böyle bir rekabete başarılı bir şekilde çağrılabilir: ne olursa olsun ne kadar yetenekli ve yeteneklisin, uzun bir rüya değerli zaman alır.
“Neden bu rekabet avantajına ihtiyacınız var?” Diye sorabilirsiniz. Cevap: sıradan bir insanın kaderinden memnunsanız buna ihtiyacınız yoktur.

4. Bir savaşçıdan oluşan bütün bir ordu olduğunuzu düşünün

Bu orduda sadece baş komutan değil, aynı zamanda bir askersiniz. Kendiniz bir askeri harekat planı hazırlıyorsunuz, ama siz onu takip ediyorsunuz. İşi savaş ve sporla karşılaştırmak gelenekseldir - ve bu mantıklıdır, ancak hiç de değil, çünkü katılık işin karakteristiğidir. Bu hiç de doğru değil. İş dünyasında küstah, hatta küstah olmak, katı ve inatçı olmaktan daha iyidir.

5. Bazen hafife alınmak daha karlı olur

Tabii ki, bir başarısızlık veya düşüncesiz olarak düşünülmek istemezsiniz, ancak mevcut olanların en zeki ve cesur olduğu fikriniz de en iyi seçenek değildir.
Size bir örnek vereyim: Trump Tower komşularımdan biri olan Joel Anderson, birkaç yıl boyunca kibarca eğildi, benimle asansörde buluştu ve ne yaptığını bile bilmiyordum. Sonra bir gün ofisimi aradı ve şöyle dedi: “Bay Trump'ı partime davet edebilir misin?” Joel bana her zaman iyi bir adam gibi görünüyordu ve karısı güzeldi, bu yüzden kabul etmeye karar verdim davet edin ve birkaç dakika uğrayın. Ancak, partiye gelince, hayrete düştüm: New York'ta çok sayıda etkili ve ünlü insan vardı. Kısa bir süre sonra, iyi davranışların sahibi Joel Anderson'un, yönetim kurulu başkanı ve ülke çapında en büyük gazete ve dergi distribütörlerinden Anderson News başkanı dışında hiçbiri olmadığı anlaşıldı.
Başka bir deyişle, bildiğim en etkili ve varlıklı insanlardan biriydi. Yıllarca onunla asansörde seyahat ettik, ancak yanımda ülkenin en güçlü kralı olanlardan biri olduğunu hayal bile edemedim.

6. Başarı başarıyı doğurur

Elde ettiğiniz sonuçlar başkalarını etkilemenin en iyi yoludur. Şimdi arkamda etkileyici başarılar listesine sahip olduğum için anlaşma yapmak benim için çok daha kolay. İş dünyasını etkilemek için başarıyı göstermeniz gerekiyor. Gençseniz ve henüz olağanüstü zaferlerle övünemiyorsanız, en azından başarı görünümünü yaratmalısınız. Büyük ya da küçük olması önemli değil, etkileyici bir şeyle başlamalısınız, bu da gerçek başarının temeli olacaktır.

7. Arkadaşlar iyi ve aile daha iyi

Aile üyelerinize güvenmek arkadaşlarınızdan çok daha akıllıca olacaktır. Gençken, büyük bir işletmenin sahiplerinden birine sordum: “Kardeşlerinle buluşuyor musun?” Bana baktı ve biraz tereddüt ettikten sonra cevap verdi: “Evet, Donald, onlarla mahkemede buluşuyorum.” Beni o kadar çok etkiledi ki o zamandan beri kardeşlerim, kız kardeşlerim, çocuklarım ve hatta eski eşler ile yakınlık kurmaya çalışıyorum.

8. Her karara bir sevgili gibi dikkatlice davranın

Başarınız, tüm iş kariyeri için bir gün, binlerce - bir ay ve yüz binlerce - alınan düzinelerce kararın sonucudur. Karar verme sürecine, sanki aşık gibi davranın - içtenlikle, dürüstçe, saygıyla, gereken dikkatle - davranın ve asla başınız belaya girmeyecektir. Sonunda, belirli bir durumda en iyi nasıl davranacağınızı anlayacaksınız: zihnin ya da kalbin emrinin ardından. İkincisi o kadar da kötü bir seçenek değil: genellikle, duyguların etkisi altında parlak iş kararları verilir.

9. Meraklı olun

Başarılı bir insan her zaman son derece meraklıdır. Nedenini söyleyemem ama öyle. Etrafınızdaki herkesle yakından ilgilenmeli ve çevrenizde olan her şeyi anlamaya çalışmalısınız, aksi takdirde öngörme yeteneğinizi kaybedersiniz.

10. Teknolojiye bağımlı olmayın

Birçok teknolojik gelişme çok gerekli ve aynı zamanda çok pahalı değil. Masaüstümde bilgisayar yok. Asla interkom kullanmam. Birisini ofisime çağırdığımda bağırıyorum. Bir telefon görüşmesinden çok daha verimli çalışır ve buna ek olarak çok daha hızlıdır.
Artık daha zengin olmak için ne yapacağınızı biliyorsunuz. Mümkünse bize yazın 🙂
“Milyarder Gibi Düşünün” kitabına dayanarak
Mesaj kapağı: lepoca.org

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder