21 Ağustos 2017 Pazartesi

Mürdüm Eriği Marmelatı Tarifi İçin Malzemeler

  • 1 kg. Mürdüm eriği
  • 700 gr toz şeker
  • 1 çay kaşığı limon suyu
  • yarım çay bardağı su

Mürdüm Eriği Marmelatı Tarifi Yapılışı

Erikler ortadan ikiye kesilir, çekirdekleri çıkarılır ve yarım çay bardağı suyla bir tencereye alınıp kısık ateşte erikler yumuşayıncaya ve komposto kıvamına gelinceye kadar pişirilir.
Pişen erikler bir karıştırma kabına alınıp blender ile ezilip, püre haline getirilir. Kabuklarını almaya gerek yok, blender ile tamamen eziliyor.
Erik püresi tekrar tencereye alınır, toz şeker ilave edilip, yine kısık ateşte yarım saat kadar kaynatılır. Altını kapatmadan önce limon suyu katılır.
Ilıyıncaya kadar tencerede bırakılır, arada sırada karıştırılır. Daha sonra kavanoza alınıp, kahvaltıda veye tartlarda kullanmak üzere saklanır.
Mürdüm Eriği Marmelatı 2
Mürdüm Eriği Marmelatı 3
Mürdüm Eriği Marmelatı 4
Mürdüm Eriği Marmelatı 5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder