21 Ağustos 2017 Pazartesi

Erik Marmelatı Tarifi


Erik Marmelatı

Erik Marmelatı Tarifi İçin Malzemeler

  • 3 kg erik ( sarı veya kırmızı erik )
  • 1. 5 kg toz şeker ( daha tatlı istenirse artırılabilir)
  • 1 tatlı kaşığı tereyağı
  • 1 çubuk tarçın
  • 5 ve 6 adet karanfil
  • 1 silme çay kaşığı limon tuzu

Erik Marmelatı Tarifi Yapılışı

Herkese bol neşeli günler dilerim. Bu aralar herkesi kışlık hazırlama telaşı aldı. Benim bahçemde de henüz sebzelerim büyümediği için kışlık olayına sadece meyvelerle girebildim. Topladıkça ya kurutma yapıyorum yada reçel marmelat yapıyorum.
Gelelim marmelatın yapım aşamasına; ben hem kırmızı erikten yaptım hem sarı erikten.
Erikler yumuşaksa çengelli iğne ucuyla çekirdekleri çıkartılır.
Sert ve büyükse dilim halinde kesilip sağ sol kıvırdığınız anda kolayca çekirdek çıkar.
Erikleri geceden toz şekerde bekletiyoruz. Ben bir kg erik yarım kg şeker şeklinde kat kat usulü yaptım bu şekilde daha kolay sulanıyor.
Sulanan tencereyi ocağa koyup çubuk tarçını ve karanfili katıp kaynamaya bırakıyoruz. Kaynamaya başladığında yüzüne çıkan ilk köpüğü kevgirle alıp bir tatlı kaşığı tereyağını ekleyip altını kısıyoruz. Tereyağ tekrar köpüklenmesini önlüyor. Bu şekilde yaklaşık 40 yada 50 dk erikler yumuşayıp ezilene kadar kısık ateşte kaynatıyoruz. Zor ezilen eriklerimiz varsa kevgirle ezebiliriz. Marmelat blendırdan geçildiği zaman meyvenin posası kaybolup meyve suyu gibi olduğundan pek tercih etmiyorum.
Marmelatımızın kıvamını anlamak için bir çay bardağı soğuk suya çay kaşığının ucuyla damlatıyoruz eğer dağılmadan direk dibe çöküyorsa kıvamı olmuştur. Diğer bir yöntem soğuk fincan tabağına damlatıp akışına bakmaktır. Su gibi akmıyorsa olmuştur.
Bundan sonra limon tuzunu da ekleyip kıvamına göre en az 5, en fazla 10 dk daha kaynatıp sıcakken kavozlara koyup ters çeviriyoruz.
(Bu arada kavanoz kapakları yeni olacak ve sıcak suda beklemiş olacak kapağı sıcak sudan alıp direk reçelimizi kapatıp ters çeviriyoruz ve soğuyana kadar dokunmuyoruz)
Not : Tarçını kaynamaya başladıktan 20 dk sonra çıkartın yoksa tarçın tadı baskın oluyor.
Meyve miktarı ne kadar artarsa şekerde yarım oranında artırın. Bire bir ölçü tatlı sevenler için. Bire yarım ölçü benim gibi meyvenin ekşi tadını sevenler için idealdir.
Afiyet bal olsun. ☺

Erik Marmelatı
Erik Marmelatı
Erik Marmelatı
Erik Marmelatı
Erik Marmelatı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder