26 Mart 2023 Pazar

 

Saçaklı bir trim yapma

Bu yüzden. İlk olarak, Ann'in son gönderiyle ilgili nazik sorgusunu yanıtlamak için, büyük C nedeniyle yılın büyük bölümünde AWOL oldum. Oldukça uzun bir yolculuk oldu: bir yıl çeşitli kemoterapi rejimleri, ardından yüksek doz (namı diğer "öldürücü", diğer adıyla " apokaliptik") kemoterapinin hemen ardından bir kemik iliği nakli ve son olarak bir aylık radyasyon. Beklenmedik sapmalar bir yana, tedaviler nihayet bitti (hah, şimdilik şüpheci diyor) ve ben hala ayaktayım. Bu yüzden, en azından yakın gelecekte biraz eğlenmek için buralarda olacağım gibi göründüğü için, kutlamaya karar verdim - başka ne var?! kendime yeni bir ceket yapmak. Ta-da!

Bunun için, Mart 2012'de " 
Bir buklenin Anatomisi" başlığı altında tarif ettiğim gri/pembe/mavi yün bukleyi kullandım.". Gerçekten çok güzel bir kumaş ve tabii ki Chanel veya Little French Jacket olmak için yalvardı.

Benim kullandığımla aynı deseni, New Look 6516'yı ve tekniği (alt çizgiyi kapitone etme ve normal astarı dikme) kullanmaya karar verdim. Rainbow Ceketim için yaptım . Bir gün klasik kapitone astar yöntemini kullanarak bir LFJ yapacağıma dair kendime söz veriyorum ama o gün henüz gelmedi. Gerçeği söylemek gerekirse, gevşek bir astarı severim çünkü serbestçe yüzer. moda kumaşın, böylece bir hava tabakası ekleyerek ve böylece daha sıcak bir giysi elde edilmesini sağlar. Özellikle kışlık bir ceket için ipek astarlı yünde. Bu çizgiler boyunca, pamuklu veya başka bir yün olmayan tüvit veya kapitone bemberg suni ipek astarla eşleştirilmiş buklet, yazlık bir giysi için çok iyi bir fikir olacaktır.

Bunu önceki LFJ'lerimden biraz farklı kılmak için saçaklı bir kesim seçtim. Biz-heh-cehennem. Bir make-work projesi hakkında konuşun. Bu kıvrık, sıkıca iç içe geçmiş lifleri ayırmak, büyük bir PITA idi. Sıkıntıdan ve can sıkıntısından öleceğimi sandım... ama bir Çin atasözünde dediği gibi, bin fersahlık bir yolculuk bir adımla başlar. Dolayısıyla trim yapma süreci:

Üstte benim yapımı bir kurdelemiz var: Bu, aynı zamanda ceketin astarı ve ona uygun bir üst olacak olan ipek bir fitilli kumaştan yapılmış. Şerit şeritler biye üzerinde kesildi, yanlış tarafları birbirine dikildi ve dikiş alta gizlenecek şekilde bastırıldı. Kurdele saçağın üstüne dikileceğinden (yukarıda gösterildiği gibi), kendimi tüm bu küçük dar boruları tersyüz etme zahmetinden kurtardım. Üstteki iki saçak zaten kırpılmıştır; üçüncü değil. Üstten dördüncü şerit saçaklanma sürecindedir. Bu saçak şeritlerinin her biri, üst üste yerleştirilmiş ve alttan ikinci şeritte olduğu gibi ortadan birbirine dikilmiş moda kumaştan iki biye şeridinden oluşur. Alt şerit sadece bir tek parçadır - bir yedek.

İşte devam eden saçakların bir yakın çekimi:


...ve ipek kurdelenin saçağın üzerinde durduğunu gösteren daha yakından bir yakın çekim.  


Dürüst olmak gerekirse, doğru (dar) boyutta ve uyumlu pembe renkte bir tane bulabilseydim, üretilmiş bir süs kullanırdım. Ancak bu kriterler benim küçük kasabamda karşılanamadı - bu yüzden benim yaptığım kurdele tek çözümdü, aksi takdirde ceket bir sonraki NY NY seyahatime kadar bir UFO olurdu. Sadece o kadar uzun süre beklemeye istekli değilim. 

Ceket geliyor. Alt kısmı kapitoneli ince pamuklu çuha ile dış gövde hazırdır ve her iki yanda birer büyük ve birer küçük cepler takılıdır. Kol süslemesi şu anda yalnızca temel alınmıştır:


Ceplerdeki pembe çizgileri ceketin kendisindekilerle eşleştirmek için biraz çaba sarf ettim. Ve onları yapmanın akıl almaz sıkıcılığına rağmen, bu tüylü gri tırtılları gerçekten çok seviyorum. Tuhaf ve kadınsılar. Ayrıca yaka ve etek çevresine ve ön açıklığın her iki tarafına da saçak ekleyeceğim.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder