8 Mart 2023 Çarşamba

 

Bir elbise modelinin adım adım yapımı

https://korfiati.ru/2013/11/poshagovoe-postroenie-vyikroyki-platya/

Bir elbise modelinin adım adım yapımı: herhangi bir figürün temelini oluşturuyoruz

Bir elbise modelinin adım adım yapımı

eİster elbise ister tunik olsun, bir omuz ürünü dikmeye karar verirseniz, başlamanız gereken ilk şey, stili modelleyebileceğiniz bir temel desen veya aynı zamanda temel bir elbise modeli olarak da adlandırılır. gelecekteki ürünün. Bunu yapmak ilk bakışta göründüğü kadar zor değil. Bu derste, elbisenin temeli olan doğru bir kalıp oluşturmanın tüm sırlarını açığa çıkaracağız, ayrıca şekle tam oturmayı neyin belirlediğini ve denerken ürünün yorucu oturmasını nasıl önleyeceğinizi ayrıntılı olarak anlatacağız. . Basit bir talimatın yardımıyla, kendiniz, kimsenin yardımı olmadan, sadece 10 basit adımda herhangi bir figür için doğru bir temel oluşturmayı öğreneceksiniz!

dizine geri dön ▴

Temel modelin doğruluğunu ne belirler?

Temel modelin doğruluğu iki ana faktöre bağlıdır:

  1. Montaj serbestliğindeki artışın doğru seçilmiş değerleri.
  2. Ölçüm doğruluğu.

Tabanı oluşturmadan önce, gelecekteki ürünün kalem, boya, pastel vb. İle kağıt üzerinde yapılabilecek sanatsal bir eskizini oluşturmanız gerekir. Dersi alın Sanatsal eskizden teknik çizime

Sanatsal bir taslağa dayanarak, ürünün siluetini belirlemenize ve temel desen tasarımına dahil edilmesi gereken uyum serbestliği paylarını doğru bir şekilde seçmenize yardımcı olacak modelin teknik bir çizimini oluşturabilirsiniz. Uyum özgürlüğü ödenek tabloları için şu bağlantıya bakın: Şekle göre kıyafet nasıl dikilir

Bir sonraki adım, şekilden ölçüm almaktır . Ancak bunu yapmadan önce, şekli dikkatlice değerlendirin, fiziğin türünü belirleyin , varsa duruş özellikleri (örneğin, kemerli bir sırtın varlığı veya hafif bir kamburluk). Tüm bunlar, doğru bir temel model oluşturmanıza yardımcı olacaktır.

Grafik kağıdında temel bir desen oluşturmak en uygunudur. Santimetre ve milimetre işaretleri, gerekli değerleri doğru bir şekilde ayarlamanıza izin verecektir. Okuduğunuzdan emin olun: Desenler ve desenler için hangi kağıt kullanılır?

dizine geri dön ▴

Elbise modelleri için ölçü alma

Bu örnekte, 48. boyutun standart ölçülerini kullanıyoruz:

  1. Göğüs (OG) 96 cm
  2. Bel çevresi (FROM) 76 cm
  3. Kalça çevresi (OB) 102 cm
  4. Kalça yüksekliği (WB) 20 cm
  5. Sırt Genişliği (WB) 37,5 cm
  6. Kol evi genişliği (SHPr) 10,5 cm
  7. Göğüs genişliği 1 (SHG1) 40 cm
  8. Göğüs genişliği 2 (G2) 32 cm
  9. Belden arkaya kadar uzunluk (DTS) 43 cm
  10. Omuz yüksekliği eğik (Vpk) 43,5 cm
  11. Ön bel uzunluğu (kazalı) 47 cm
  12. Omuz yüksekliği eğik ön (Vpkp) 48 cm
  13. Omuz uzunluğu 12 (dpl) cm
  14. Boyun çevresi (OSh) 38 cm
  15. Göğüs yüksekliği (SH) 29 cm
  16. Orta göğüs (CH) 22 cm
  17. Kol deliği derinliği (GPr) 20,5 cm
  18. Ürün uzunluğu (CI) 100 cm

Aşağıdaki şekil, Göğüs Genişliği (SHG1) ve Göğüs Üzerindeki Genişlik (SHG2) ölçümlerinin yanı sıra bu iki seviye (h) arasındaki mesafenin nasıl doğru bir şekilde alınacağını göstermektedir. Bir göğüs germe çözümü oluşturmak için h ölçüsü gereklidir.

Bir elbise modelinin adım adım yapımı

Pirinç. A. SHG1, SHG2 ve h ölçümleri nasıl alınır?

Bu yapıda, kollu elbisenin bitişik silueti için 1,5 cm'lik bir uyum serbestliği (SD) artışı kullanacağız . Artış, Tablo 1'de gösterildiği gibi dağıtılır: Kol Deliği Genişliğine 0,5 cm ve Göğüs Genişliği 1'e 1 cm (kırmızı ile vurgulanmıştır). Bu silüet için Kol Deliği Derinliğindeki artış 0,5 cm'dir (yeşil renkle vurgulanmıştır).

Elbiseler ve bluzlar için tabloyu artırın

Pirinç. B. Elbiseler ve bluzlar için tabloyu artırın

dizine geri dön ▴

Bir elbise modelinin adım adım yapımı - bir çizim yapıyoruz

Desen çizim ızgarası

Çarşafın tepesinden 10-15 cm geri adım atın ve A noktasını sol üst köşeye koyun (Şek. 1). A noktasından aşağıya dikey bir çizgi çizin ve bu çizgi boyunca bir kenara koyun:

  1. AG \u003d 20,5 + 0,5 \u003d 21 cm (GDr + 0,5 cm (Tablo 1'den Kol Deliği Derinliğine artış)).
  2. AT \u003d 43 cm (ölçüye göre DTS).
  3. TB = 20 cm (Ölçüye göre kalça yüksekliği).
  4. AN \u003d 100 cm (Ölçüye göre ürün uzunluğu).

A, D, T, B ve H noktalarının sağına, keyfi uzunlukta yatay çizgiler çizin - kol evi çizgisi, bel çizgisi ve elbisenin alt çizgisi elde edilir.

AB \u003d 1/2 Sırt Genişliği + Kol Deliği Genişliği + 1/2 Göğüs Genişliği + 1,5 cm (CO artışı) \u003d 37,5 / 2 + 10,5 + 40/2 + 1,5 \u003d 18,75 + 10 ,5 + 20 + 1,5 = 50.75 cm.

B noktasından dikey aşağı indirin, yatay çizgilerle kesişme noktasında G1, T1, B1, H1 noktaları elde edilir.

Bir elbise modelinin adım adım yapımı - 1. adım

Pirinç. 1. Bir elbise modelinin adım adım yapımı - 1. adım

G noktasından, kol evi çizgisi boyunca sağa doğru kenara koyun (Şek. 2):

  • GG2 \u003d 18,75 cm (ölçüye göre 1/2 ShS).
  • Г2Г3 \u003d 10,5 + 0,5 (Ölçüye göre kol deliği genişliği + Tablo 1'den yaklaşık).
  • Yan çizgi. G2G3 segmentini ikiye bölün: G2G4 \u003d G3G4. G4 noktasından dikey aşağı indirin. Yatay çizgilerle kesiştiği noktada noktalar elde edildi: T2, B2, H2.

G2 noktasından AB segmentine dik olarak yukarı kaldırın, B1 noktası elde edilir.

Ön kaldırma. T1 noktasından, ön T1Sh \u003d 47 cm'nin orta çizgisi boyunca bir kenara koyun (ölçüye göre kaza). Ш noktasından sola doğru yatay bir parça ШВ2 = Г1Г3 çizin. B2 ve G3 noktalarını bağlayın.

Bir elbise modelinin adım adım yapımı - 2. adım

Pirinç. 2. Bir elbise modelinin adım adım yapımı - 2. adım

dizine geri dön ▴

Bir elbisenin arkası için bir model oluşturma

Sırtın boyun çizgisi: AA1 = 1/6 OSH ölçü + 0,5 cm = 38/6 + 0,5 = 6,8 cm A1A2 = tüm bedenler için 2 cm. Şekil 2'de gösterildiği gibi sırtın boyun çizgisini desen boyunca veya elle çizin. 3.

Bir elbise modelinin adım adım yapımı - 3. adım

Pirinç. 3. Bir elbise modelinin adım adım yapımı - 3. adım

Arka omzun eğimi (Şek. 4). T noktasından, yarıçapı TP = Omuz yüksekliği eğik ölçü (Vpk) = 43,5 cm olan bir yay oluşturun. 4 yay yeşil renkle vurgulanır.

Arka omuz uzunluğu. A2P \u003d Ölçüye göre sırtın omuz uzunluğu + 1,5 cm P noktası yay üzerinde olmalıdır.

ÖNEMLİ! Bu sırt tasarımında omuz kıvrımı yoktur , bunun yerine sırtın omuzu 1-1,5 cm uzatılır ve ardından DTÖ sırasında fazla uzunluk dikilir. Bununla ilgili daha fazla bilgiyi Ütülemenin Sırları dersinde okuyun .

Bir elbise modelinin adım adım yapımı - 4. adım

Pirinç. 4. Bir elbise modelinin adım adım yapımı - 4. adım

Arka kol deliği hattı. V1G2 segmentini yarım nokta M'ye bölün. Şekil 2'de gösterildiği gibi, P noktasından M noktasına ve G4 noktasına kadar sırtın kol evi çizgisini desen boyunca veya elle çizin. 5.

Bir elbise modelinin adım adım yapımı - 5. adım

Pirinç. 5. Bir elbise modelinin adım adım yapımı - 5. adım

dizine geri dön ▴

Elbisenin önü için bir model oluşturma

Ön boyun (Şek. 6). ШШ1 \u003d AA1 (arkalar) \u003d 1/6 OSH ölçmek için + 0,5 cm \u003d 38/6 + 0,5 \u003d 6,8 ​​cm ШШ2 \u003d Ø1 + 0,5 cm Şek 6.

Omuz uzunluğu ile göğüs arası: G1H3 = 4 cm (tüm bedenler için). V3P1 = 1,3 cm (tüm boyutlar için).

C noktasının konumu (göğsün yüksek noktası). C noktasının konumu iki ölçümle belirlenir: Göğüs yüksekliği ve Göğüs merkezi. W1 noktasından W1S = 29 cm (ölçüye göre göğüs yüksekliği) orta ön çizgiden uzaklık G5S = 11 cm (göğüs merkezinin 1/2 ölçüsü) olacak şekilde yatırın.

Göğüs germe P1S'nin sağ tarafı: P1 noktasını ve C noktasını düz bir çizgi ile birleştirin.

Bir elbise modelinin adım adım yapımı - 6. adım

Pirinç. 6. Bir elbise modelinin adım adım yapımı - 6. adım

C noktasından, h yarıçaplı bir daire oluşturun (bkz. Şekil 7 ve Şekil. ShG1, ShG2 ve h'nin ölçümleri nasıl alınır). Dairenin P1C segmenti ile kesiştiği noktada C1 noktası elde edilir.

Göğüs germe çözümü. C1C2 \u003d (SHG1 - SHG2) / 2 \u003d (40 - 32) / 2 \u003d 4 cm.

Göğüs germenin sol tarafı: C ve C2 noktalarını düz bir çizgi ile birleştirin, çizgiyi yukarı doğru uzatın: SP2 = SP1.

Bir elbise modelinin adım adım yapımı - 7. adım

Pirinç. 7. Bir elbise modelinin adım adım yapımı - 7. adım

Önce omuz eğimi (Res. 8). T1 noktasından, T1P3 yarıçaplı bir yay oluşturun = Ölçüye göre (Vpkp) = 48 cm omuz yüksekliği eğik cephe. 8 yay yeşil renkle vurgulanır.

Göğüs germe işleminden sonra ön omuz uzunluğu: P2P3 = Ölçülecek omuz uzunluğu eksi Sh1P1. P3 noktası yay üzerinde olmalıdır.

Ön kol deliği hattı. G3 noktasından kenara G3M1 = 6 cm (yardımcı nokta) koyun. P3 noktasından M1 noktasına ve G4 noktasına kol evi çizgisini çizin.

Bir elbise modelinin adım adım yapımı - adım 8

Pirinç. 8. Bir elbise modelinin adım adım yapımı - 8. adım

dizine geri dön ▴

Gezici yığınların hesaplanması

Yarım Bel'e ekleme 1,5 cm olmalıdır, bu nedenle: 1/2 İLE + 1,5 cm = 76/2 + 1,5 = 39,5 cm Dart şu şekilde hesaplanır: Çizim ızgarası genişliği eksi 39,5 cm = 50,75 - 39,5 \u003d 11,25 cm Bu fazlalık bel kısmındadır ve dartlarda alınması gerekir.

Elde edilen değerin 1 / 3'ünü yan kıvrımlara ve 2 / 3'ünü - arkaya ve rafa - arkada biraz daha ve rafta biraz daha az çıkarıyoruz.

Yan kıvrımlar: T3T4 = 11 cm / 3 = 3,75 cm (Şek. 9).

ÖNEMLİ! Kalçalarda hacim olmaması durumunda formül uygulanır: (1/2 OB + 1,5 cm eksi Ağ Genişliği) \u003d (102/2 + 1,5) - 50,75 \u003d 1,75 cm B3B4 kalça çizgisi boyunca kenara koyun \u003d H3H4 \u003d 1,75 cm ve elbisenin arka ve ön tarafının çizgilerini çizin.

Bir elbise modelinin adım adım yapımı - adım 9

Pirinç. 9. Bir elbise modelinin adım adım yapımı - 9. adım

Sırt kıvrımının yeri: GG4 segmentini yarıya bölün - K noktası elde edilir K noktasından KK1 dikey segmentini kalça çizgisine indirin, bel hattında T5 noktası elde edilir, K1 noktası üzerinde elde edilir kalça çizgisi KK2 = 3-4 cm, K1K3 = 2 cm. 10.

Önde kuyruk kıvrımı. C noktasından kalça çizgisine dik olarak indirilir, bel hattında T6 noktası elde edilir. CK4 = 5-6 cm Şekil 2'de gösterildiği gibi hesaplanan derinlikte bir hareketli yığın C4-K5 çizin. 10.

T noktasından sırtın orta dikişi boyunca ek montaj için, sağa doğru 1-1,5 cm derinliğinde bir kıvrım ayırın ve elde edilen noktayı D ve B noktalarına düz bir çizgi ile bağlayın.

Bir elbise modelinin adım adım yapımı - adım 10

Pirinç. 10. Bir elbise modelinin adım adım yapımı - 10. adım

TAVSİYE! Ek bağlantı gerekirse, sırt boyunca orta dikişteki fazla kumaş çıkarılabilir ve ek bir kıvrım yapılabilir (bkz. Şekil 11). Önde ek bir kıvrım oluşturmak için G3 noktasından sağa doğru 3 cm ayırın ve kalça çizgisine kadar dikey noktalı bir çizgi çizin. K4 noktasından sola doğru yatay bir K4K6 parçası çizin. K6K7 \u003d 2 cm Kalça çizgisinden K8K9 \u003d 1,5 cm yatırın 2 cm derinliğinde bir K7K9 kıvrımı oluşturun.

Hazır elbise kalıbı çizimi

Pirinç. 11. Bitmiş elbise kalıbı çizimi

dizine geri dön ▴

Bitmiş elbise modelinin kesim detayları

Aydınger kağıdına elbisenin ön ve arka kalıbını ayrı ayrı alın, dikiş paylarını ekleyin ve ürünün kalıbını dikin . Ek olarak, tek dikişli bir koldan bir elbiseye bir desen  veya dar bir kola bir desen oluşturun.

Elbisenin temel kalıbının kesim detayları

Pirinç. 12. Elbisenin temel kalıbının kesim detayları

Anastasia Korfiati Dikiş Okulu'nun web sitesinde yaratıcılık için daha da fazla desen, ustalık sınıfı ve heyecan verici fikir bulacaksınız. Önemli ve faydalı hiçbir şeyi kaçırmamak için ücretsiz derslerimize abone olun ve bizimle modaya uygun kıyafetler dikin!

 Ayrıca bakınız:




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder