26 Mart 2023 Pazar

 https://sewinggalaxy.blogspot.com/2017/10/gucci-mantel-nahen-erfahrung-mit.html

Gucci Ceket Dikmek - Rus Coatcross Deneyimi - Bölüm1


Uyarı: Çok uzun ve çok detaylı bir yazı oldu!
Hiç bu kadar ayrıntılı bir şeyi işlememiştim.

Mantel-Cross'a katılma kararı çok kendiliğinden geldi.
Grasser.ru'daki çok sınırlı sayıda katılımcıyla reklamı gördüm, maliyeti gördüm ve katılmam gerektiğini biliyordum.
Hazır Giyim Sonbahar 2016 koleksiyonundan Gucci kabanın Grasser yorumudur.
Katılım maliyeti 42 € idi. Geriye dönüp baktığımda, neredeyse bir hediye olduğunu söylemeliyim.
Kurs süresi 09/12/2017-10/16/2017 idi.
Sanal bir sınıfta özel bir sanal koltuk aldım (kapalı erişim)
Öğrenci sayısı: 67
Tam olarak kaç yönetici ve küratörün bizimle ilgilendiğini bilmiyorum, ama benimle oldukça nitelikli bir küratör/öğretmenle neredeyse 24 saat arkadaşlığım var. Sanal sınıfımda, ona istediğim zaman soru sorabildim ve neredeyse her zaman yanıtları anında aldım, WE'lerde bile. Diğer öğrencilerle iletişim sadece Instagram üzerinden gerçekleşti. Herkesin küratörüyle bire bir ilişkisi vardı.

Tüm haç 3 aşamaya ayrılmıştır.
Her aşama, hassas işleme teknolojisi ile en yüksek profesyonel düzeyde son derece hassas adım adım talimatlar içeren yaklaşık 10 video içeriyordu. Dürüstçe söylemeliyim ki, çok fazla el işi yapmaktan yorulacağımı asla hayal etmemiştim, çünkü el işinden her zaman gerçekten keyif almışımdır... Yaratılışın ilk aşamasında

hiç bu kadar çok el işi yapmak zorunda kalmamıştım! Sanırım bu ceketi Ismarlama kategorisine koyardım. Tabii ki son teslim tarihine kadar bitirmeyi başaramadım. Ama yakında tek başıma çalışmaya devam edeceğim çünkü küratörlerin desteği 16 Ekim 2017'de sona erecek. Sorun değil :-)






2 olası alternatiften birini seçebiliriz: tek düğmeli veya kruvaze.
Bundan sonra OW'mize göre Grasser modelini elde ettik.
Malzeme listesine göre tüm malzemeleri aldım.
Dış kumaş için bir ceket kumaşı aldım: %90 yeni yün, %10 kaşmir. Poliamidin de kendine yer bulduğu %70'e %30'luk bir oran arıyordum. Ne yazık ki, karışım benim renk fikirlerimle çatıştı. Neden %70/%30 ve neden poliamid? Poliamid bütüne daha fazla stabilite getirdiği için: daha az çekme, daha az kırışma ve 70'e 30 oranı tam olarak doğru karışımdır.
 Bunu ısırgandan numune üretimi takip etmiştir.
Montaj sırasında bazı ayarlamalar yapıldı. Örnek 1 ve 4 arasında düzeltmeler vardır:
- kalçalarda daha geniş
- kol başlığı eksen etrafında döndürülmüştür
- denge sağlanmıştır
- kol uzunluğu artırılmıştır


Küratörüm örneğimden memnun kaldıktan sonra, düzeltmeleri kaban ve astar kalıplarına aktarmak zorunda kaldım. Sıra kumaş terbiyesine ve kesime geldi. Kesmek benim için kolaydı.
Bundan sonra birkaç günlük manuel çalışma geldi.
Yapmam gereken ilk şey, tüm parçaları ve kontrol noktalarını çizmekti.
Yapmam gereken bir sonraki şey, her şeyi sürtünme ipliği ile dolaşmaktı.
2 gün sonra her şeyi birbirine yapıştırmaya hazırdım.
 
Ruslar benden biraz daha hızlı. Fotoğrafı bir katılımcı paylaştı. Bu yapıştırma zamanı.
Benim zamanım iş molasıyla yaklaşık 2 gündü :-)
Birçok farklı türde yapışkanlı ped kullandık.
Raschel kesici uçlar için ön parçalar, G785 yan parçalar ve geri kalan parçalar H609 için karar verdim. Hacim keçesi, kenar bantları ve şekillendirme bantları sonradan eklenmiştir.
O zaman herkes sonunda dikiş dikebileceğini düşünürdü...
Pek değil :-)!
Bunu orijinal kumaşla birleştirme takip eder.
Her şeyin önce elle dikilmesi gerekiyor ve şu anda ütülememize izin verilmediğinden, HER dikişin her iki tarafa da elle "dikilmesi" gerekiyor.
Ve nihayet özlenen montaj geliyor

Ve çok eğlenceli olduğu için mont son dikişine kadar tamamen açıldı çünkü artık iş gerçekten dikmek ve şekillendirmek :-))))

Göğüs pensleri dikiş makinesi ile dikildikten sonra küçük bir alan dikilmek zorunda kaldı daha fazla ütülenmeden ve şekillendirilmeden önce kol oyuğunun etrafından elle buharla şekillendirilir.


Kol deliğinin neresinde olduğunu tam olarak bilmeniz için tam bir fotoğraf çektim. Bu, kontrol noktasının solundaki ve sağındaki alt alandır.
Daha sonra ütüleme tesisine gidilir. Aşağıda gösterilen tüm araçları kullandım ve bir şeyleri kaçırdığımı hissettim. Her iki ütüleme yumurtası da doku ve işlevsellik açısından temelde farklıdır!
Kol oyuğunun yukarıda tutulan esnemesi artık hiçbir şeyin dalgalanmaması için buharla ütülenerek şekillendirildi. Bunu kalıp bandı ile takviye takip eder.
Hacim yapağı daha sonra bir pres bezi kullanılarak ön ve yan parçalara yapıştırılır.
Ardından ön kısımları yan kısımlara bağlayabilir, göğüs bölgesini buhar ve basınçla şekillendirebilir, dikiş yerlerini ayırarak ütüleyebilirsiniz. Ütüleme işleminin sonunda kontrolü siz yaparsınız. Kumaşın sağ tarafında ütü izi olmamalıdır.
Daha sonra ön kısımlar geçici olarak bebeğe asılır, böylece göğüs bölgesi tekrar buharlanabilir, dikişler buğulanır ve her şey bir tekstil fırçasıyla taranır.
Parçalar daha sonra soğumalı ve bir süre asılı kalmalıdır.
Birinci etap bitti.

Hepsini sonuna kadar okumana sevindim :-)

26 yorum:

  1. vay, derinden etkilendim ve yaklaşık 10 yıl içinde orada olmayı umuyorum!
    isviçreden selamlar nicole

    Cevap vermek
    cevaplar
    1. eh, aslında, elinizden tutan, öğüt veren ve kontrol eden bir tavırla size eşlik eden iyi bir öğretmeniniz varsa, siz de böyle bir şeyi çok ciddi bir şekilde dikebilirsiniz.

  2. Çok çaba harcayarak ve arada da birkaç kenar dikişi elle dikmeyi seviyorum. Ama kesinlikle hayatta kalamazdım.
    Saygı.
    Şerefe Sabine

    Cevap vermek
    cevaplar
    1. El sanatlarını da her şeyden çok seviyorum ama öyle bir an geldi ki bana da çok geldi. bu size haute couture'ün gerçekte nasıl çalıştığına dair bir fikir verir... çok yorucu..

  3. Vay! Bu içgörü için teşekkürler. Ceketin devamını ve resimlerini gerçekten dört gözle bekliyorum!
    LG
    Martina

    Cevap vermek
    cevaplar
    1. benim için biraz zaman alacak..onların hızlı takımlarından biri değilim :-)
      ama diğerlerinin bitmiş sonuçlarını gördüğümde ilham alıyorum..son derece motive edici!

  4. Sevgili Julia, senin orada yaptığın dikiş dikme sanatı.
    Çabaya değeceğini şimdiden görebilirsiniz. Bu güzel bir ceket olacak. Azminize hayranım ve size dikiş dikerken bol bol eğlence ve bol bol küçük mutluluklar dilerim.
    LG Friedalene

    Cevap vermek
  5. Bu çok ilginç. Özel tasarım ceket yapımı üzerine bir Craftsy dersi yaptım ama bu tamamen farklı bir seviye. Ceketin çok güzel görünüyor.

    Cevap vermek

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder