17 Haziran 2018 Pazar

Mobilya ve Halı Süzme Nasıl Temizlenir

AĞUSTOS
İster evcil hayvan idrarı ya da çocuk idrarı ile uğraşıyor olun, bu basit kesmek (ve beklenmedik bir madde) size mobilya ve halı işemek için nasıl temizleyeceğinizi öğretecek! Bu gönderi ortaklık bağlantılarını içerir!
“Anne, ben lazımlığa gittim!” Cooper'ın şarkılarını arka kapıda yürürken. 
"Bu harika!"
"Kanepede!" 
“Bu evet ... um ... bu. Yok hayır."
Bu, şimdiki-3 yaşındaki çocuğumuza lazımlık eğitimi verdikten birkaç ay sonra yapılan tipik bir konuşmadır. Çoğu zaman harika bir iş çıkarır. Ardından kanepeye, sandalyelere veya zemine rastgele bakar. 
nasıl yapılır-temiz-çiş-off mobilya-2
Ama birkaç yıl önce mobilya ve halı işemelerini nasıl temizleyeceğime dair bir deha (ve tuhaf) hack öğrendim. Ve herhangi bir özel temizlik ürünü satın almayı gerektirmiyordu - sadece bir dolara mal olan bir normal ev eşyası. 
Rob ve ben evlenmeden önce, daha yaşlı bir köpeği olan bir aile ile yaşadım. Her defasında halı kaplı odalardan birinden geçip halı üzerinde beyaz bir SOMETHING yığını görüyorum. Ne olduğu hakkında bir fikrim yoktu ve sormak istemedim. 
Ama şehir dışına çıktıklarında ve köpeğin sorumlusu beni terk ettiğinde, bu yığınların ne olduğunu öğrendim: SALT. Mutfakta tuttuğun türden, mağazada veya Amazon'da bir dolardan daha az 
Köpeğin evde işediği her seferinde, hala ıslakken bir yığın miktarını tuz üstüne döktü. Evet, sofra tuzu. Böyle bir şey: 
nasıl yapılır-temiz-çiş-off mobilya-5
Tuz, kelimenin tam anlamıyla sıvıyı alandan çekecek, kek benzeri bir tuz yığını bırakıp boşaltabilirsiniz. İdrar sorunu çözüldü! 
Denemek istemek? Bu çok basit.

MOBILYA VEYA HALI SÜZME NASIL TEMIZLENIR

  1. Etkilenen bölgeye bir miktar tuz dökünüz.
  2. Tamamen kuruması için en az bir saat ya da iki dakika bekleyin. (Genelde daha fazla beklerim, ancak bölgedeki trafiğin ne kadar yüksek olduğuna bağlı olarak değişirim.)
  3. Tuzu ısıtın. (Altında hala ıslak ise, 1 ve 2. adımları tekrarlayın.)
  4. Normal temizleme spreyi veya çözelti ile temiz alan. Favori temizlikçiler listeme bakın BURAYA !)
Bu kadar!
Mobilya kapalı işemek için tek gizli bileşen bilmek ister misiniz?
İdrarın bir kısmını daha önce bir paçavra ya da başka bir şeyle ıslatmaya çalışabilirsin, ama her zaman korkuyorum (özellikle kanepe yastıkları ya da halıları ile). Bu yüzden tuzu birkaç saatliğine bıraktım, sonra da vakum. Hala ıslak bir leke varsa, tekrar uygularım ve tekrar yaparım. Bölgede çok fazla tuz döktüğünden emin olun. 
Bu aynı zamanda osmoz hakkında çocuklar için gerçekten güzel bir öğretme anıdır. Eğlenceli bir aktivite için bu deneyi patatesle deneyin !) Oh, ve yüksek su konsantrasyonuna sahip sebzeler kullanıyorsanız, nemi çıkarmak için de tuz kullanabilirsiniz. Patlıcan ve salatalık ile iyi çalışır. Bu yöntemi nasıl kullandığım için Penney Lane'deki Kolay Patlıcan Parmesan tarifi bakın !)
nasıl yapılır-temiz-çiş-dışı mobilya
Bunu hiç denedin mi? Demek istediğim, umarım zorunda değilsin. Ama sanırım çocuğunuzun "Anne, ben sadece ... kanepeye işedim" dediğini duymadıkça, bu yazıyı okumadığınızı düşünüyorum. 
Bunu denerseniz ya da mobilya veya kilim işemelerini nasıl temizleyeceğinize dair başka bir tacka sahip olursanız, yorumlarda bana haber verin!
Bir şaşırtıcı ev eşyası ile mobilya veya halı işemek için nasıl temizleneceğini öğrenin!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder