17 Haziran 2018 Pazar

ARKA BAHÇENIZDE BIR ZEN BAHÇESI NASIL YAPILIR?

Zen bahçeleri çok az bakım gerektirir ve bahçenizin sorunlu bir bölgesinde inşa edilmesi harika. Zen kaya bahçeleri çoğunlukla taş ve çakıl kullanılarak yapıldığından bahçenizin kuru bir alanı için idealdir. Bu yazıda, arka bahçenizde nasıl bir zen bahçesi yapacağınızı adım adım göstereceğim.
Arka Bahçenizde Bir Zen Bahçesi Nasıl Yapılır?
Arka bahçemde neredeyse hiç su almayan bir alanım var. En yağmurdan korunan evin karşısına çıkıyor ve gün boyu tam güneş alıyor.

Ayrıca, evin köşesinde olduğu için, çok sıcak oluyor - bu yüzden çoğu bahçe bitkisinin büyümesi için gerçekten zor bir nokta
Benim DIY zen bahçem için ilham (sıcak, kuru, güneşli köşem için çözüm) Kaliforniya'ya bir yolculuğa çıktı. Bana ilham veren güzel ve etli bir bahçe gördüm ve sorunumda mükemmel olacağını biliyordum. Etli zen bahçem için fikir böyle doğdu.
Benim DIY zen bahçe tasarımı için ilham
Benim DIY zen bahçe tasarımı için ilham

ZEN BAHÇESI NEDIR?

Japon kaya bahçesi olarak da bilinen bir Japon zen bahçesi, mini bir manzarayı temsil etmek için tasarlanmış sakin bir mekandır. Geleneksel olarak, bir zen kaya bahçesi, arazi ve dağları temsil etmek için kayalar ve kayalar kullanılarak inşa edilmiş ve su yanılsamasını yaratan desenlerde çakıl olan çakıl inşa edilmişti
Birçok zen kaya bahçesi yalnız kaya ve çakıl kullanılarak yapılır ve herhangi bir bitki veya su içermez. Bitkiler, tasarımın isteğe bağlı bir parçasıdır ve az ya da hiç bitki kullanmamanın anahtarı, basit ve az bakım gerektirmesidir.
Başlangıçta Japon kaya bahçeleri büyük açık alanlar olarak yaratıldı, ancak bu günler herhangi bir boyutta olabilirler - bir arka bahçeden masanızın üstüne oturan bir mini bahçeye kadar .

BIR ZEN BAHÇESI NE İÇIN KULLANILIR?

Zen bahçeleri meditasyon ve tefekkür için kullanılmalıdır. Daha önce de belirttiğim gibi, çakıl geleneksel olarak kullanılır ve akan suyu temsil eden yollarla tırmıklanır. Desenleri çakıl içine sokma hareketi yatıştırıcıdır ve meditasyon ve rahatlamada yardımcı olur.
Bahçede meditasyon yapmak için oturabileceğiniz bir alan ekleyebilir veya rahatlatıcı bir oturma alanının yanındaki bahçeyi inşa edebilirsiniz, ancak bu bir zen bahçesi tasarımı için gerekli değildir.

BIR ZEN BAHÇESI NASIL İNŞA EDILIR

Birkaç yıl önce, zen bahçemin gelecekteki evinde bazı çalılar diktim, ama olgunlaştıklarında, küçük alanı ele geçirdiler, bu da yabani ot ve büyümüş görünmesini sağladı.
Zen sulu bahçemi kurmadan önce büyümüş çalılar
Zen sulu bahçemi kurmadan önce büyümüş çalılar
Çirkin doğru mu? Şey, bir şey kesin oldu - çalılar gitmek zorunda kald
Burçları daha uygun bir yere yerleştirdikten sonra (endişelenmeyin, bu proje için hiçbir çalılık ya da tahrip olmadı), alanı gerçekten açtı. Küçük bir zen bahçesi için mükemmel boyuttaydı ve başlamak için sabırsızlanıyordum.

ZEN BAHÇESI YAPMAK İÇIN NEYE İHTIYACINIZ VAR?

Bir zen bahçesi tasarımını oluşturan ana unsurlar taş ve çakıl veya sudır. Ayrıca bahçenize bir heykel ya da başka bir odak noktası, dinlenmek için bir tezgah ve tabii bitkiler ekleyebilirsiniz.
İşte arka bahçenizde bir zen bahçesi inşa etmek için ihtiyacınız olan şeylerin dökümü…
  • Kayalar veya kayalar  - Büyük kayalar ve kayalar geleneksel bir zen tasarımında arazi ve dağları temsil eder. Benimki gibi küçük bir alanınız varsa, kayalar ve küçük kayalar kullanarak tutun, böylece alanı kalabalıklamayın. Bahçemin köşesinde çirkin telleri ve yardımcıları örtbas etmek için uzun bir öğeye ihtiyacım vardı, bu yüzden benimkinde birkaç büyük kayalar kullanmak yerine büyük bir beton blok ekici inşa ettim .
  • Çakıl veya su özelliği - Çakıl geleneksel olarak suyu temsil etmek için kullanılır, ancak benim yaptığım gibi bir bahçe suyu özelliğini kullanabilirsiniz Bir yan notta, isterseniz kum yerine çakıl kullanabilirsiniz, sadece kumun daha hafif olduğunu unutmayın, bu nedenle rüzgarda havaya uçabilir ve şiddetli bir yağmur varsa yıkayabilir. Arka bahçenizdeki zen bahçesi iyi korunmuş bir alanda ise, kum iyi çalışabilir. Ancak kırılmış taş veya küçük çakıl taşları genellikle daha iyi bir seçimdir.
  • Tezgah, heykel veya diğer odak elemanı (isteğe bağlı) - Bahçeniz yeterince büyükse, rahatlama ve meditasyona yardımcı olmak için bahçeye bir oturma bankı, bir heykel veya başka bir odak elemanı ekleyebilirsiniz. Tamamen size kalmış.
  • Zen Bahçe Bitkileri (isteğe bağlı)  - Daha geleneksel bir Japon kaya bahçesi oluşturmak istiyorsanız, bitkileri atlayın. Aksi takdirde, bahçenizde yer ve mekanda çalışacak bitkileri seçin. Bahçe alanım sıcak ve kuru olduğu için tam güneş aldığından sert kaktüs ve etli bitkiler kullanmayı tercih ettim. Ekibimde ve yerde farklı bitki karışımları kullandım. Bahçenizin güneş ışınlarını nasıl belirleyeceğinizi öğrenin .
Tamamlandıktan sonra DIY Japon kaya bahçesi projesi
DIY Japon kaya bahçesi (aka zen bahçesi) proje tamamlandıktan sonra

ARKA BAHÇENIZDE BIR ZEN BAHÇESI NASIL YAPILIR?

Aslında benimki gibi küçük bir arka bahçe bahçesi inşa etmek oldukça kolay. Açıkça, gittikçe daha büyük, projeniz ne kadar karmaşık olacak. Ama burada kendi zen bahçenizi inşa etmek için atmanız gereken temel adımlar.
Adım 1. Boşluğu temizle - Bahçeniz için bahçenizde bir alan seçtikten sonra, oralarda yetişen bitkileri, otları veya yabani otları temizleyin. Sonra toprağı tırmıklayın, böylece düz ve oldukça düzdür.
Şimdi, gerekirse, çim ve yabani otların sürünmesini önlemek için bahçenin etrafına kenar eklemenin harika bir zamanı olacaktır. Benimki zaten plastik kenar ile kaplanmıştı (plastik kenarlar, bütçede bir zen bahçesi yapmak istiyorsanız, maliyeti düşürmeye yardımcı oluyor), ama bunun yerine sizin için ya da başka bir dekoratif kenar kullanabilirsiniz.
Benim küçük zen bahçem için alan temizleniyor
Benim küçük zen bahçem için alan temizleniyor
Adım 2. Büyük taşları ve özellik öğelerini ekleyin -  Yapılacak en son şey, bahçenin en büyük özelliklerinin nereye gideceğini anlamaya çalışmaktır. Yani, büyük kayalar, bir kanun, ekici veya tezgah varsa, her şeyin yerleşimini hesaplayın.
Bu reklamı bildir
Bazen tasarımınızı kâğıt üzerinde çizmek, her şeyi anlamaya yardımcı olur. Ama unutmayın, burada basitlik ve minimalizm için gidiyorsunuz, bu yüzden zen bahçenize çok fazla eleman eklememeye çalışın. Basit tutulması da bu adımı çok daha kolaylaştıracaktır.
Adım 3 - Çakıl veya su özelliği  ekleyin - Zen bahçenizde su yanılsaması vermek için çakıl kullanıyorsanız, onu düz yapmak yerine eğimli bir desene koyduğunuzdan emin olun. Su düz akmaz, bu yüzden daha iyi bir rüzgar olabilir.
Aksi takdirde, benim yaptığım gibi, çakıl yerine gerçek bir su özelliği ekleyebilirsiniz. Süslü bir şey olmak zorunda değil, basit bir bahçe çeşmesi işe yarayacak. Sadece alanda iyi uyan bir şey seçtiğinizden emin olun, su özelliğinin çok büyük olmasını istemiyorsunuz ya da aşırı derecede zorlanıyor olabilirsiniz.
Eğer gerçek bir su özelliği yerine arka bahçedeki zen bahçenizde çakıl kullanmaya karar verirseniz, geleneksel bir zen bahçesinde olduğu gibi, meditasyona yardım etmek için çakıl içinde akan ve akan desenleri çizme avantajına sahip olacaksınız. .
Adım 4.  Bitkileri ekleyin - Bitkiler bir zen bahçesi oluşturmak için gerekli değildir. Ama bazılarını eklemek istersiniz, ya onları toprağa dikebilirsiniz ya da bittikten sonra uzaya birkaç saksı bitkisi ekleyiniz. Bahçemin köşesinde büyük bir ekici inşa ettiğim için, bitkilerin çoğunun gittiği yer burası. (Ben burada gördüğünüz gibi, ekici inşa etmeye karar vermeden önce bahçemde bazı succulents fidan dikti)
Zen bahçe bitkileri olarak succulents kullanma
Zen bahçe bitkileri olarak succulents kullanma
Ayrıca birkaç cesur succulents ve kaktüsler toprağa diktim ve bahçenin etrafında oturan birkaç saksı etli bitki var. Bu geleneksel bir Japon zen bahçesinde göreceğinizden daha fazla bitki, ama sorun değil. Belirlenmiş kurallar yoktur, bu yüzden istediğiniz gibi tasarlayın - bitkiler dolduğunda büyüyemezse.
Adım 5 - Toprağın üstünden daha küçük taşlar döşeyin - Bu son rötuş ve gerçekten zen bahçenizi bir araya getiriyor. Bahçemde orta boy gri ırmak kayası kullandım. Her kayayı düz bir şekilde döşedim ve herhangi bir desen oluşturmamaya dikkat ettim.
Düz zen rock ile kaplı bahçe toprak
Düz zen rock ile kaplı bahçe toprak
İsterseniz kaya ile bir desen oluşturabilirdiniz, ya da ben onları (örneğin, daha fazla kata ihtiyacın olduğu anlamına gelir) düz bir şekilde döşemek yerine, dikey olarak yan yana yerleştirebilirsiniz. Bütçe kayaç benim projemin en pahalı kısmıydı. Sadece toprağı tamamen kaya ile kapattığınızdan emin ol.
İşte bu, şimdi arkanıza yaslanın ve arka bahçenizin keyfini çıkarın. Aktif meditasyon için kullanmasanız bile, bahçenizde sakinleştirici bir alan olduğunu fark edeceksiniz.
Ve en iyi yanı, özellikle benim gibi sulu bir bahçe oluşturduysanız ya da herhangi bir bitki kullanmadan geleneksel bir Japon kaya bahçesi yapmak için sıkışmış olursanız, çok az bakım gerektirmesidir.
Bitmiş arka bahçemdeki zen bahçe projesi
Bitmiş arka bahçemdeki zen bahçe projesi
Açık bir zen bahçesi, bahçelerinde küçük küçüklerin yetişeceği bir sorun yaşayan herkes için harika bir projedir. Aynı zamanda düşük bir bakım bahçesi inşa etmek isteyenler için idealdir ya da rahatlayabilecekleri, meditasyon yapabileceği ve bahçelerini zen alabilecekleri güzel bir alan isterler.
Bu reklamı bildir
Önerilen Kaynaklar

GIBI DAHA FAZLA BAHÇE PROJELERI

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder