28 Mayıs 2024 Salı

 

Salatalığın Sırları

https://sadovodka.ru/journal/5547-ogurechnye-sekrety.html



Salatalığın Sırları
Bitkilere maya gübresi, büyük bir hasat ve kimyasal madde olmadan püskürtüyorum!
Bitkilere maya infüzyonu sıkıyorum ve domateslerim ve salatalıklarım hastalanmıyor!

Beslememi şu şekilde yapıyorum: • 3 litre suyu 38°C'ye ısıtıyorum (daha yüksek olmasın yoksa maya ölür), • İçinde 10 yemek kaşığı eritiyorum. yemek kaşığı şeker 10 gramlık paket kuru maya.

Maya çılgına döneceğinden ve kütle 2-2,5 kat artacağından kapların 3 litreden büyük olması gerektiğini unutmayın.

1. Mayayı dört ila on saat boyunca "yürümeye" bırakıyorum, ara sıra çözeltiyi karıştırıyorum. Gübreyi genellikle sabah hazırlıyorum, böylece akşam sıcaklıklar azalınca püskürtücüyle bahçeye çıkabiliyorum.

2. Maya fermente olunca bir kova alıp içine 7 litre su döküyorum, 3 litre maya mayasını ekleyip bitkilerime uyguluyorum.



Bu çözüm kesinlikle tüm sebze bitkilerini beslemek için kullanılabilir. Her 10-12 günde bir salatalık, domates ve diğer sebzeleri - 15 günde bir, her çalı için bir litrelik kavanozda besliyorum. Gübrelemeden önce bitkileri temiz suyla iyice sularım çünkü gübreleme ancak iyi sulamadan sonra yapılır.

Yaprak gübrelerine gelince, yaprakları gübrelemek için de aynı solüsyonu kullanıyorum. Üstelik bu sadece beslenme değil, aynı zamanda geç yanıklık ve diğer mantar hastalıklarının da önlenmesidir. Neden? Çünkü maya, diğer patojenik olanlar yerine bitkiler üzerinde lider konumda olan ve onları yerinden eden bir mantardır. Bu sayede faydalı maya mantarları bitkilerinize yerleşir ve zararlı olanlar ölür. Domates ve salatalıklarınıza iki haftada bir maya uygularsanız bitkilerinizin hastalanmayacağından ve geç yanıklığın ne olduğunu unutacağınızdan emin olabilirsiniz. İki ila üç gün içinde maya gübresi püskürttükten sonra etkisini göreceksiniz - bitkilerin üzerindeki yapraklar parlak yeşil olacak, daha sağlıklı görünecek, bitkinin kendisi hemen büyüyecek, aktif olarak çiçek açmaya ve meyve vermeye başlayacak.

Böyle bir gübreleme ne zaman uygulanmalıdır? Yapraklara püskürtme akşam yapılmalıdır: gün batımından hemen önce. Bu, bitkinin tüm faydalı maddeleri emmesi için zamana sahip olması ve güneşin yaprakları yakmaması için gereklidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder