27 Mayıs 2024 Pazartesi

 

Fremantle Pantolon Deseni Tüyosu - Bölüm 2: Dikiş İçi Cepler

ihttps://elbetextiles.com.au/blogs/news/fremantle-pants-pattern-hack-part-2-in-seam-pockets

Tekrar merhaba! Bugünkü gönderi, dünkü Fremantle Pantolonunu yüksek bel pantolona dönüştürme paylaşımının devamı niteliğindedir. Henüz okumadıysanız burada görebilirsiniz . 

Geçen yazımda bu versiyonu kısa film haline getireceğimden bahsetmiştim. Halihazırda çok sayıda Fremantle Pantolonum var ve artık yaz mevsimi geldiği için bu yumuşak bacaklarımın biraz güneş görmesi gerekiyor. Şort ve pantolon arasında desen parçalarının ve talimatların değiştiğini görürseniz lütfen kafanız karışmasın. Bu, eğitimin geri kalanını etkilemeyecektir.

Artık pantolonunuzun bel kısmını yükselttiğinize göre, cep tarzını açılı yan ceplerden dikişli ceplere değiştirmenin zamanı geldi. 

Çoğu giysiye düz veya hafif kavisli dikişli dikiş içi cepler eklenebilir. Dikkat çekici şekilde kavisli yan dikişlere sahip stiller, düz durmayabileceğinden bu tür cepler için en uygun stil değildir.

Zaten sevdiğiniz dikişli cep çantası şekline sahip bir dikiş deseniniz varsa, onu kullanmaktan çekinmeyin. Aksi takdirde, kendi taslağınızı hazırlamak çok kolaydır. 

Öncelikle pantolonun ön parçasının yan dikişinin şeklini çizdim ve cep açıklığının nereden başlamasını istediğime karar verdim. 

Elinizi aşağıya koyun ve dikiş payı da dahil olmak üzere cep çantanızın ne kadar büyük olmasını istiyorsanız onu çizin. Cep açıklığının alt kısmının bitmesini istediğiniz yerde başka bir çentik işaretleyin.

Yeni desen parçanızı kesin ve etiketleyin. Cep Çantası desen parçasını Ön parçaya doğru hizalayın. Tahıl hattını Ön parçadan Cep Torbasına aktarın. 

 

Cep Çantasındaki çentikleri Ön ve Arka desen parçalarına aktarın.

Kumaşınız özellikle sağlam değilse veya bükülme potansiyeli varsa, cep açıklıklarının etrafındaki tela üzerine ütü yerleştirmek isteyebilirsiniz. Ara yüzeyini cep çantasıyla aynı uzunlukta ve 1 cm genişliğinde kesin.

Arayüzlemeyi kumaşın yanlış tarafına uygulayın.

Cep torbalarının yuvarlatılmış kenarlarını overloklayın/kaplayın.

Cep torbalarını ön ve arka parçaların çentiklerine, kumaşın sağ tarafları birbirine bakacak şekilde hizalayın. Yan dikişte kullanacağınız dikiş payından 1/2 mm daha az bir dikiş payı kullanarak cep torbasını dikin. 

Yan dikişleri overloklayın/bitirin.

Cep çantasını düz bir şekilde bastırın.

Cep çantası astarının kenarı boyunca yakın dikiş yapın. Bu adım isteğe bağlıdır, ancak her şey monte edildikten sonra cep kaplamasının düzgün bir şekilde yerinde kalmasına yardımcı olacaktır.

Karşılık gelen Ön ve Arka parçaları, sağ tarafları bir arada olacak şekilde yerleştirin. Cep çantalarının düzgün bir şekilde sıralandığından emin olun. Cep çantasının çentiğine ulaşana kadar yan dikişi dikin. İğne kumaşın içindeyken ayağı yukarı kaldırın ve kumaşı döndürerek cep çantasının kenarını dikin. Kavisin etrafını dikip cebin arkasındaki diğer çentiğe ulaştığınızda, tekrar döndürün ve yan dikişin geri kalanını dikmeye devam edin.

Dikiş çizgileri hakkında daha net bir fikir edinmek için resimli bir versiyonu burada bulabilirsiniz.

Dikişleri öne doğru bastırın.

Ve işte, artık o yan dikişte gizlenen gizli bir cep var.

Çok kolay. 

Şimdi soğan boyalı pamuğumdaki yamalılığın tadını çıkarayım. Bu kumaş aslında mağazada 4 dolara bulduğum bir masa örtüsüydü. 

Şortlar süper sevimli görünüyor, ancak onları bana eşit ve sağlam bir görünüm verecek bir şeyle tekrar boyayana kadar onları evde giyilmekle sınırlayacağım.

Bu kalıp tüyosunu deneyen var mı diye görmek isterim! 

Beni Instagram'da etiketleyin ve #elbetextiles ve #Fremantlepants etiketlerini kullanın

İyi dikişler xx

 


← Eski GönderiDaha Yeni Gönderi →


  • Brenda Abbott

    Çoğu kıyafetime cep ekliyorum. Hatta ikinci el mağazalarından kıyafetler bile yapılmıştı. Yan dikişleri açıp eskimiş tişörtleri, yoga pantolonlarını ve hatta pamuklu kumaş artıklarını cebime ekliyorum. Harika çıkıyorlar. Onları pantolonlara, elbiselere ve şortlara koydum. Önceden hazırlanmış bir ürünse, denemek ve cebin başlaması gereken yeri işaretlemek faydalıdır. Bunu bir kez yapmayarak bir hata yaptım ve cebimi çıkarmak zorunda kaldım (eğlenceli değil) ve çok düşük olduğum için yeniden yapmak zorunda kaldım. YÜKSEK SESLE GÜLMEK!

  • Kristin açık

    Bu Trigg Şort modelindeki ceplerle aynı yöntem mi? Bu benim ilk kez cepli şort yapıyorum ve bunu başardığım için mutluyum! Çok teşekkür ederim!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder