10 Ekim 2021 Pazar

 

YAŞAYAN DUVAR DIY

http://thefeltedfox.blogspot.com/2013/04/living-wall-diy.html

Evimize taşındığımızda, önümüzde çok fazla bahçe işi olduğunu biliyorduk. Önceki sahipleri su tasarrufu yapmak için bitkilerin çoğunu öldürmüş ve geri kalanını agresif sarmaşık bitirmişti. Bir bakıma, bu bir nimetti, çünkü California yerlilerini ve memleketim Güney Afrika'nın fynbos'ları gibi diğer kuraklığa dayanıklı bitkileri dikerek sıfırdan başlayabilirdik. Ancak bugüne kadarki favori bahçe projemiz yaşayan bir duvar oldu. Yıllarca, bahçemizi komşulardan ayıran, birkaç cılız sarmaşıkla kaplı büyük bir kafes yapıya baktık. Sonunda, onu sulu meyvelerle dikildiğinde bize daha fazla mahremiyet sağlamakla kalmayacak, aynı zamanda kuraklığa dayanıklı olacak bir canlı duvara dönüştürme fikrine ulaştık. Tabii ki, 64 metrekareyi kaplayacak kadar sulu meyve satın almak bir servete mal olurdu. Bunun yerine,

Malzemeler:
23 adet 2x1x8 çam kirişi
2 rulo 3 x 50 ft ot engelleyici
½ galon dış cephe boyası
çivi ve zımba tabancası
½"  çivi
5/16" zımba teli
5 fit küp saksı toprağı/kompost karışımı
çeşitli sukulentler

Aşama 1:
İç kafesi çıkarın. Çerçevemizin iç boyutları 8x8 ft ölçüldü.


Adım 2:
Çerçeveye yaklaşık 31” aralıklı iki dik 1x2 yerleştirin. Çerçeveye sabitlemek için bir çivi tabancası kullanın. 

Aşama 3:
Bitkileri tutacak yatay 1x2 kirişler yerleştirin. Kirişler 2 ¾ ”aralıklı olarak yerleştirilmiş ve çerçeveye ve dikmelere çivilenmiştir.
4. Adım:
Çerçeveyi ve kirişleri boyayın.

Adım 5:
Burada bulunan Jamie Spooner yöntemini kullanarak fabrikalarımız için cepler oluşturduk Jamie'nin bunun nasıl yapıldığına dair harika diyagramları var, bu yüzden lütfen daha fazla ayrıntı için sitesini ziyaret edin.
Ceplerimizi daha küçük bitkilere uyacak şekilde değiştirdik. Kenar kıvrımlarımız her iki tarafta yaklaşık 2¼” ve ceplerimiz yaklaşık 10” derinliğindeydi.   

6. Adım:
Kompost ve saksı toprağını karıştırın ve cepleri doldurun.
7. Adım:
Bir tasarıma (muhtemelen en zor kısım) karar verin ve sukulentler dikin.

Adım 8:
Yeni ekilen bahçenizi sulamak için bir hortum kullanın. Yaşam duvarımız yaşlı bir meşe ağacının altında, bu yüzden onu haftada bir kez sulamamız yeterli.

 Umarım bu eğitim size yaşayan bir duvarın üstesinden gelmeniz için ilham vermiştir. İyi eğlenceler! Nicole

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder