28 Ekim 2021 Perşembe

Kenarlardaki yaprakların spathiphyllum'da kurumaması ve sararmaması için ne yaptım?

https://zen.yandex.ru/media/tsvetuschijfikus/chto-ia-sdelala-chtoby-u-spatifilluma-ne-sohli-i-ne-jelteli-listia-po-kraiam-6079fcb519675453a587ebb5?utm_campaign=dbr

Son zamanlarda spathiphyllum'umun kenarlarında sarı yapraklar olduğunu fark ettim. Bazı yaprakların kenarları kurudur. Hemen alarmı çaldım ve olumsuz değişikliklerin nedenini bulmaya çalıştım.

Not! Çiçeğinizin alt yaprakları sararırsa, panik yapmayın. Bu doğal bir süreçtir. Bu yaprakları kesip çöpe atıyorum.

Spathiphyllum
Spathiphyllum

Olası nedenler:

  • güneş yanığı;
  • taslak, soğuk;
  • yanlış kap boyutu;
  • gübre fazlalığı veya eksikliği;
  • hastalıklar ve böcekler;
  • konum (derin gölge veya doğrudan güneş ışığı);
  • durgun nem;
  • kökün çürümesi;
  • uygun olmayan toprak bileşimi.

Bir takım nedenleri ortadan kaldırarak, konunun toprağın bileşiminde ve yanlış sulamada olabileceği sonucuna vardım.

Yaprakların siyaha dönmesini ve kurumasını durdurmak için ne yaptım? Çiçeği saksıdan çıkardı ve kök sistemini dikkatlice inceledi. Bazı kalemler kararmış ve çürümüş. Ben yeşilliklerle hastalıklı kökleri, işlenmiş dilimleri kesti ve külleri onları serpilir .

Eski toprak karışımını tamamen yeni toprakla değiştirdim ve kökleri zayıf bir potasyum permanganat çözeltisinde yıkadım.

Toprağı daha uygun bir toprakla değiştirin . Turba, sfagnum yosununu ayrı bir kapta karıştırdım, biraz ağaç kabuğu ve kum ekledim. Toprak gevşek ve havadar. Tencerenin dibine 2 cm genişletilmiş kil döküldü, hazırlanan substratın bir kısmı üstüne döküldü. Sonra spathiphyllum'u dikkatlice tencereye koydu ve toprağın geri kalanıyla serpti.

Önemli! Tencere, fazla nemi boşaltmak için drenaj deliklerine sahip olmalıdır.

Bitkiyi derine gömmemeyi veya yüzeyde kök bırakmamayı unutmayın. Toprak seviyesi yaprak büyüme noktalarından daha yüksek olmamalıdır.

Ekimden sonra sulamayı kontrol etmeye başladım Şimdi sadece üst toprak 2-3 cm kuruduğunda sularım, fazla suyu tavadan boşaltırım.

Çiçeği sağlıklı tutmak ve çekici bir görünüme sahip olmak için, sadece durgun suyla sularım, düzenli olarak püskürtüp yaprakları siliyorum. Ayrıca mineral pansuman getiriyorum.

kadının mutluluğu
kadının mutluluğu

Üst toprağı düzenli olarak değiştiririm . Değiştirmenin gerekli olduğunu anlamak kolaydır. Toprağın yüzeyinde beyaz bir kaplama görürseniz, değiştirmeye devam edin. İşlem dikkatlice yapılmalı ve bitkinin köklerine zarar vermemelidir.

Önemli ! Herhangi bir yeni çiçek en az 1-2 ay karantinaya alınmalıdır. Odada başka bitki olmamalıdır. Bu süre zarfında üzerinde parazit veya başka gizli hastalıklar olup olmadığını göreceksiniz.

En sevdiğiniz çiçek çekiciliğini ve sağlıklı görünümünü kaybederse umutsuzluğa kapılmayın. Bu tropikal güzellik, olumsuz koşullara çok ince tepki verir. Nedeni hemen belirleyin ve ortadan kaldırmaya çalışın. Ne kadar erken harekete geçerseniz, bitkiyi kurtarma şansınız o kadar artar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder