24 Eylül 2017 Pazar

https://www.youtube.com/watch?v=HBbgtiyWSDw
https://www.youtube.com/channel/UCTDJNSG1mgWIEo_MTjjiOvg






Zeytinyağlı Barbunya Yemeği
Malzemeler
  • 1 kg taze barbunya (kabuklu haliyle)
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 orta boy soğan
  • 1 adet kırmızı biber
  • 2 adet yeşil biber
  • 3 adet domates
  • 1 orta boy patates
  • 3 diş sarımsak
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası veya toz kırmızı biber
  • Tuz
Barbunya Pilaki Nasıl Yapılır?
  • Barbunyaları ayıklayıp, kabuklarından ayırın ve yıkayın. Düdüklü tencerede 8-10 dakika pişirin.
  • Diğer tarafta zeytinyağı, küçük doğranmış soğan, kırmızı ve yeşil biberi tencereye alıp hafif soteleyin.
  • Küp doğranmış domatesi ve ince doğranmış sarımsakları ekleyin.
  • Salça veya kırmızı biberi ekleyip karıştırın. Küp doğranmış patatesi ekleyip 1 su bardağı kadar su ekleyin. (Bu aşamada varsa 1 adet havuç da ekleyebilirsiniz)
  • Patates yumuşamaya yakın, haşlanmış barbunyaları suyuyla beraber ilave edin. (Suyun hepsi fazla gelirse birazını ayırın. Bu suyu başka bir çorbaya ilave edebilirsiniz)
  • Tuzu ekleyip 10 dakika daha pişirin. Altını kapatıp dinlenmeye bırakın.





PRATİK PATLICAN YEMEĞİ
Malzemeler
  •  1 orta boy soğan
  • 3,4 diş sarımsak
  • 4 adet patlıcan
  • 10 adet kıl biber. Ben kapya biberi uzunlamasına doğradım. Biber çok olacak bu yemekte.
  • 1 yemek kaşığı biber domates salçası
  • 2 domates
  • Tuz
  • 4,5 yemek kaşığı zeytinyağı
  • Küp şeker
132
Patlıcan yemeğinin yapılışı
Patlıcanı alaca soyup ince doğruyoruz. Soğanları sarımsakla beraber zeytinyağında biberle beraber öldürüp salçasınıda atıp kavuruyoruz. Patlıcanları koyup domatesini de katıp az kavurup tuzunu ve az suyunu koyup kapağını kapatıyoruz. Herkesin çok beğendiği bir zeytinyağlıdır.



Malzemeler
  • 4-5 adet orta boy kemer patlıcan
  • 3-4 adet yeşil biber (acı olursa daha lezzetli oluyor)
  • 1 adet kırmızı kapya biber (Salçalık biber)
  • 4 adet domates
  • 2 orta boy kuru soğan
  • 1 baş sarımsak
  • 1 küçük çay bardağı zeytinyağı
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 silme tatlı kaşığı karabiber
Patlıcanlı Etsiz Fırın Yemeği Nasıl Yapılır?
  • Patlıcanları boydan 4’e bölün ve parmak uzunluğunda doğrayın. Acı suyunun gitmesi için tuzlayıp en az yarım saat bekletin. Yıkayıp karıştırma kabına alın.
  • Soğanı, biberi ve domatesi iri iri doğrayın. Sarımsakları soyup ikiye bölün.
  • Bütün sebzeleri bir kaba alıp üzerine yağ, tuz ve karabiberi atıp karıştırın.


  • n.
  • Fırın tepsisine koyup üzerini folyoyla kapatın.
  • 200 derecelik fırında 35-40 dakika kadar pişirin. Daha sonra ağzını açıp 15 dakika kadar fırında tutup üst kısmın kızarmasını sağlayın.
  • Afiyet şifa olsun.


Bu aralar mutfağımda kabaklı tariflere ağırlık veriyorum. Son yaptığım kabaklı dizmeyi hemen paylaşmak istedim. Çünkü çok hafif ve kolay bir tarif. Fırında piştiği için de lezzeti katmerleniyor. Kaşar peyniri olmasa da oluyor. Ben sadece görüntü açısından kullandım.
ZEYTİNYAĞLI KABAK DİZME
Malzemeler
  • 2 büyük kabak (Uzunca olacak)
  • 4-5 adet domates
  • 2 adet biber
  • 1 iri soğan
  • 3-4 diş sarımsak
  • 6-7 yemek kaşığı zeytinyağı
  • Tuz, karabiber
Üzerine: Tercihen 1 su bardağı kadar kaşar rendesi

Yapılışı
  • Kabakları yarım cm. kalınlığında dilimleyin.
  • Diğer sebzeleri de dilimleyin.
  • Fırın tepsisine bir kabak, bir domates ve soğan gibi, sebzeleri sırayla dizin.
  • Biberleri aralara sıkıştırın. Üzerine tuz ve karabiberi serpin. Zeytinyağını gezdirip tepsinin üzerini kapatın.
  • 30 dk. kadar üstü kapalı olarak, 15-20 dakika da üstü açık olarak pişirin.
  • Sebzeler hafif kızarınca üzerine kaşar rendesini serpip 5 dakika daha fırınlayın.
  • Hafif ılınınca servis edin.
  • Afiyet şifa olsun.
NOT: Aslında kabakların; tuz ve karabiberle harmanlanıp öyle dizilmesi gerekiyordu fakat ben başta unuttuğum için sonrada serpmek zorunda kaldım. Geçen yıl aynı şekilde patlıcan dizme yapmıştım hatırlarsanız. Onu da patlıcan mevsimi gelmişken yapmanızı tavsiye ederim. Diğer patlıcanlı tariflerimize BURADAN bakabilirsiniz.



ŞERBET – İ SÜTLÜ
MALZEMELER (Kek tarifinde; yağ, süt, yoğurt yok)
4 Tepeleme yemek kaşığı şeker
4 Tepeleme yemek kaşığı un
4 Tepeleme yemek kaşığı irmik
4 Yumurta
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 Tatlı kaşığı limon suyu
(Sıdıka kek için 28 cm.lik yuvarlak tepsi kullanmış. Ben o boyutlarda dikdörtgen tepsi kullandım)
ŞERBETİ
4 Su bardağı süt
1 Su bardağı şeker
ÜZERİ İÇİN
1 Su bardağı soğuk süt
1 Paket krem şanti
Şerbet-i sütlü’nün Yapılışı
  • Şekeri ve yumurtayı 30 saniye kadar çırpın. Pandispanya da olduğu gibi çok çırpmaya gerek yok. Diğer malzemeleri ekleyip karıştırın ve az yağlanmış tepsiye dökün. Ben kenarlarını yağlamadım.
  • 180 derecelik önceden ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirin.
  • Kek pişerken, şerbet için olan 1 bardak şekeri, 1 bardak sütün içinde ısıtarak eritin. Şeker eridikten sonra 3 su bardağı sütü de soğuk olarak ilave edin.
  • Kek fırından çıkar çıkmaz, soğuk şerbeti üzerine dökün. Kek sıcak, şerbet soğuk olacak.
  • 2-3 dakika içinde kek bütün sütü çekiyor ama yerken sütü mutlaka hissediyorsunuz
  • Üzerine ister krem şanti, ister kendi yaptığınız bir kremayı dökün.
  • Tatlı bir gün beklerse çok daha güzel oluyor.
  • Afiyet şifa olsun.
Ben tarifi aynen uyguladım. Malzemelerde hiç bir değişiklik yapmadım. Tek kelimeyle muhteşem oldu. Denemeyen pişman olur, benden söylemesi 😉
Sıdıka çok muzip, çok neşeli bir hanım. Tarifin nasıl yapıldığını yine eğlenceli bir dille anlatmıştı. Sıdıka’nın tarifi anlatımını da paylaşmak istedim.
bu tatlının adını ben koydum.orjinal adı ”sütlü tatlı” Bu hem şerbetli bir tatlı hem de bir çeşit yaş pasta..yani azcık melez…Bak şimdi anlatıyorum dinle..
ŞERBET-İ SÜTLÜ TATLISI
Yaaa..ben düşündüm de aslında ben bu tatlının adını 4+4+4 te koyabilirmişim ha..ya da 66 aylık tatlısı mı koysaydım acep..?
Cahidem öncelikle çıkart bütün malzemeleri tezgahın üstüne..Ben seni beklerim ..çıkattın mı canım? Şimdi KESTİRMEYİ hazırlamamız lazım..”O ne ki” dedin dimi? Bizim oralarda şerbete kestirme denir…)) Bunun için 4 su bardağı sütle , 1 su bardağı şekeri tencerimize alalım..şeker içinde eriyinceye kadar sütü ısıtalım..kaynatmaya gerek yok..sütün soğuması zaman alıyor çünkü…(ben bunun kolayını buldum..önce 2 bardak sütle şekeri eriyene kadar ısıtıyorum..şeker tamamen eridiği zaman sütte bayağı ısınmış oluyor..ocağı kapatıp içine kalan 2 bardak soğuk sütü döküyorum..kim bekleyecek sütün soğmasını..al işte soğuttum bile) koy canım şimdi onu balkona…soğusun azcık daha..yalnız zemin kattaysan dikkat et kediciklerin midesi bayram etmesin..:)))))
Gel şimdi tekrar mutfağa malzemelerin yanına..gerisi klasik teferruat..yumurtalarla şekeri çırp..çok öyle sinirlendirip köpürtmeye falan gerek yok..)) geri kalan malzemeleri yavaş yavaş ilave et..mixerin başı döndü..hangisini karıştıracağını şaşırdı..hamarat kızdır mixer..blender de ona aşıktır ama kavuşamazlar bir türlü..bu aşkın sonu hüzünlü..:)) neyse dönelim tatlımıza..şimdi tüm malzemeleri karıştırdığımıza göre eee birde bunu dökecek bir tepsi lazım..ben 28 cm’ lik yuvarlak teflon tepsi de yapıyorum…fırını önceden kek ayarında ısıtalım..ben turbo fanlı fırında 160 dercede pişiriyorum..yakşalık 20 – 25 dakikada oluyor…
Balkondaki iyi ce soğumuş sütlü şerbetimizi alalım….fırından çıkan sıcak kekimizin üstüne soğuk sütlü şerbeti dökelim..offf…kokuya bak kokuyaaa…. Bırakalım azcık muhabbet etsinler….Kekimiz sütü içince hormon ilacları almış gibi şişmanlayacaktır…neyse birazdan midemizde spor yapacak nasılsa..:)) iyice soğumasını bekleyelim..soğuyan kekin üstüne buzzz gibi bir bardak sütle hazırladığımız kremşantiyi döküp düzeltelim..şimdi dolaba girme vakti geldi..Dilimlediğiniz zaman hafif sızan süt görüntüsü ve müthiş rayihasıyla spora hazır…Afiyet şeker bal olsun…Şükrümüz bol olsun…Artsın eksilmesin..Taşsın dökülmesin…Gerisi kesilmesin…Birisi de beni durdursunnnn…:)))))
BENCE ÖNEMLİ NOT :) ) Bu sefer takdik değiştirdim..Notu sona sakladım..))Bu malzemelere 1tatlı kaşığı limon suyunu ben koydum..Kabartma tozu giren bütün pastalara 1 tatlı kaşığı limon suyu koymak gerek derdi halacığım..Hatta bunu kabartma tozunun hemen üstüne dökün..Bu Kabartma tozunun aktivasyonunu artırırmış..Ayrıca yumurta kokusunu da engeller…nasııııllll gerçekten önemliymiş dimiiii…
Bir başka tarifte görüşmek ümidiyle..Cahideyle Kalın…..Cahide de kalın..:))) ALLAH a emanet olun…
********************
Bu da daha önce yaptığım ve çok beğenilen sünger tatlısı. Tarifi için TIKLAYIN!







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder