22 Nisan 2023 Cumartesi

 

Tasarımcı Portia Lawrie şöyle diyor: "Pelerinler, pançolar, battaniyeler ve şallar her zaman modadır ve yapımı da çok kolaydır. Mükemmel bir trend örtbas. Kırmızı deri tokanın eklenmesi kareli ince kırmızı çizgiyi yakalar, ince bir renk patlaması ekler, görünümü modernleştirir ve aynı zamanda görünmesini engeller... bilirsin, Sherlocky. Yapı basittir ve şeklin kendisi 'kalıp gerektirmez' ve sadece biraz temel matematik gerekir (orada ne yaptığımı gördünüz mü?).” Daha sıcak ve rahat dikiş desenleri için, en iyi ceket dikiş desenleri derlememize gidin .

Bir pelerin modeli nasıl yapılır

İhtiyacın olacak:

  • Yün ağırlıklı kumaş: 2 metre (2¼ yarda)
  • Ütülü arabirim: ayrıntılar için talimatlara bakın
  • Önyargı bağlama: pelerin çevresine sığacak şekilde
  • terzi tebeşiri
  • Temel dikiş kiti

notlar

  • İyi bir drape ile yün ağırlıklı bir kumaş kullanın. Minerva Crafts'tan Edinburgh büyük kareli tüvit – kahverengi kullandık Yumuşak, sıcak ve dökümlü, bunun gibi bir pelerin veya şal için mükemmel.
  • Kırmızı deri tokalar çevrimiçi olarak kolayca satın alınabilir - bizimki eBay'den satın alınan bir çanta tokasıydı.
  • Boyunca 5 mm (¼ inç) dikiş payı kullanın.
Daire pelerin dikiş deseni adım 1

Adım bir

Kumaşın tam genişliğiyle aynı uzunlukta bir kare kumaş keserek başlayın. Daha küçük bir kare oluşturmak için kareyi ikiye katlayın. Tüm katlanmış kenarların birleştiği bir köşe olacaktır. Bir şerit metreyi bu köşeye bir iğne ile sabitleyin.

Daire pelerin dikiş deseni adım 2

İkinci adım

Pelerinin ne kadar uzun olmasını istediğine karar ver, ardından kesim uzunluğunu hesaplamak için kıvırma için 2,5 cm (1 inç) ekle. Düz kenarlardan birinden başlayarak, kesim uzunluğuna kadar ölçün ve bir iğne ile işaretleyin. Bağlantılı bandı kullanarak bir tür sarkaç gibi ölçün, şerit metreyi bir yay etrafında döndürün ve diğer düz kenara ulaşana kadar pimlerle çeyrek daire çizin.

Daire pelerin dikiş deseni adım 3

Adım üç

Boyun deliği için bu işlemi tekrarlayın. Buradaki ölçümü hesaplamak için, sizin için rahat bir boyun açıklığının ne olacağını görmek için boynunuzun çevresini ölçün. Örneğin, bitmiş boyun deliğinizin 43 cm (17 inç) olmasını istiyorsanız, bu ölçüm, kesmeniz gereken dairenin çevresidir. Pi kullanarak o dairenin yarıçapını hesaplamanız gerekir. Yani: 43 ÷ 6,28 (pi x 2) = 6,8. Bu nedenle, yarıçapınız 6,8 cm'dir, bu nedenle yaka çeyrek dairenizi bir dizi toplu iğne ile bu ölçüme göre işaretlemeniz gerekir. Bu, köşedeki bağlantılı mezuradan başlayarak etek ucuyla aynı şekilde yapılır.

Daire pelerin dikiş deseni adım 4

Adım dört

Etek boyunca yerleştirdiğiniz toplu iğne işaretleyicilerini kullanarak, kenar çeyrek daireniz için düzgün bir kesim çizgisi çizin. Kumaşı aşağı doğru ağırlıklandırın ve tüm katmanları aynı anda kesin.

Yuvarlak pelerin dikiş deseni adım 5

Beşinci adım

Boyun çizgisi için bunu tekrarlayın.

Daire pelerin dikiş deseni adım 6

Altıncı adım

Pelerin açıklığınızı oluşturmak için katlanmış düz kenarlardan sadece birini boyun kenarından aşağıya doğru kesin.

Daire pelerin dikiş deseni adım 7

Yedinci adım

Kesilmiş kumaşınızı açın ve içinde daha küçük bir kesik daire ve tek bir düz kenar açıklığı olan mükemmel bir daireye sahip olacaksınız.

Yuvarlak pelerin dikiş deseni adım 8

adım sekiz

Daire ikiye katlanmış ve tüm ham kenarlar hizalanmış durumdayken, dolgunun bir kısmını alın ve gösterildiği gibi omuz çizgilerinden bir kama çıkararak omuzlara biraz eğim ekleyin. Boyun kenarından aşağıya doğru eğimli bir çizgi çizin, üstte 1 cm ( 3 ⁄ 8 inç) ve kenarda 6 cm (2½ inç) genişliğinde yapın. Her iki tarafa da aynı çizgiyi çizin, ardından bunları kesin.

dokuzuncu adım

Pelerini bu kesik kenarlar boyunca birbirine dikin. Size daha hoş bir uyum ve dökümlülük için biraz değiştirmeniz gerekebilir diye önce bu dikişleri iğnelemek ve pelerininizi denemek faydalı olacaktır.

Daire pelerin dikiş deseni adım 9

onuncu adım

Yaka çizgisinde ve ön açıklıkta temiz bir bitiş için, giysinin üzerine aydınger kağıdı sererek ve yaka kıvrımlarını, omuz çizgilerini ve açık kenarı izleyerek bir yüz taslağı oluşturun. Ön ve arka parçaları ayrı ayrı çizin ve her tarafa 5 mm (¼ inç) dikiş payı ekleyin. Bu şekilleri kağıt desenler olarak çizin ve ön parçalarınızı pelerin kumaşınızın geri kalanından kesmek için kullanın.

onbirinci adım

Kaplama parçalarınızı, yanlış tarafa bastırılmış hafif ila orta ağırlıktaki eriyebilir arabirim ile arayüzleyin. Üç yüzün her birini omuz dikişlerinde birleştirin ve dış ham kenarları bitirin.

Daire pelerin dikiş deseni adım 10

on ikinci adım

Karşılıklı, sağ tarafları (RS) pelerin yakasına ve açıklığına iğneleyin. Birlikte dikin ve ardından eğrileri klipsleyin.

on üçüncü adım

Yüzü giysiden uzağa doğru bastırın, ardından daha düzgün bir kenar için yüzü dikiş paylarına kadar alttan dikin.

Bir pelerin nasıl yapılır adım 11

on dördüncü adım

Kaplamayı pelerin içine doğru çevirin. Boyun çizgisindeki köşeleri dışarı çıkarın ve ardından her şeyi iyice bastırın. Bunun gibi yünler, keskin bir kenar elde etmek için genellikle buharda pişirmeye ve "alkışlamaya" ihtiyaç duyar. Bu, iyi miktarda buhar uygulanmasını ve ardından dikiş yerinin bir terzinin 'tıklamasıyla' çok hızlı bir şekilde gerçekten sert bir şekilde vurulmasını gerektirir (bir oklava bunun için de iyi çalışır!). Bu hareket, buharı kumaştan hızlı bir şekilde dışarı atma etkisine sahiptir ve bu da kumaşın düz kalmasına yardımcı olur.

onbeşinci adım

Kenar kıvırma eğrileri yanıltıcı olabilir, ancak verev bağlama kullanmak etek ucunuza net bir eğri verir. Etek ucunun arka kısmının ortasından başlayarak, verev bağlamanızın bir uzun kenarını açın ve işlenmemiş kenarları eşleştirerek, pelerinin kenarları boyunca RS'yi birbirine dikin ve verevin kat çizgisi boyunca alınları dikin.

Bir pelerin dikiş modeli nasıl yapılır

on altıncı adım

Verev bağlama yuvarlakını içe doğru katlayın ve bastırın ve dikişi kısa kenarları üst üste gelecek şekilde elle yerine kaydırın.

on yedinci adım

Tokanızı yerine dikin ve işiniz bitti. Şimdi geniş kenarlı bir fötr şapka takın ve swoosh yapmaya hazırsınız!

Ücretsiz pelerin dikiş deseni

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder