16 Nisan 2023 Pazar

 

Boyama rehberi. Kişisel deneyim. 4. Bölüm

https://www.passionforum.ru/posts/148156-gaid-po-lkm-lichnyi-opyt-chast-4.html


Eugene
Eugene
2022-10-22 12:02:58
Değerlendirme: 1099
Yorumlar: 368
Konular: 12
Şu tarihten beri çevrimiçi: 16.07.2022
Abone
Sadece yeni başlayanlara değil, tüm yeni başlayanlara merhaba!
Malzeme araştırmama devam edeceğim. Bu sefer doku macunu ve şablonlarla çalışmayı denemeye karar verdim.
Evet, saygın iğne kadınlarının tüm tavsiyelerini hatırlıyorum! Macun, inşaat macunu gibi diğer malzemelerle değiştirilebilir. ANCAK! Görünüşe göre nüanslar var ve işiniz için malzeme seçimi, sonunda neyi ve nasıl elde edeceğinize bağlı.
Doku macunu.
İlk güç testi için aramayla uğraşmadım, ancak müşteri incelemelerine göre seçtim. Bugün size makarna üreticisi "TAIR" dan bahsedeceğim.
Birkaç çeşit ve tip vardır. Bunlar sert yüzeyler, tuvaller, deri ve kumaşlar için macunlardır.
Ruhum daha çok dekupaj ve tabutla ilgili olduğu için sert yüzeyler için bir macun seçtim. Bu macunların da kendi sınıflandırmaları vardır. Tüm türleri tek bir nedenden dolayı gerçekten sistematik hale getiremedim - üreticiden gelen bilgiler. Farklı üreticiler farklı yazıyor. Ve derinlemesine araştırmanızı tavsiye etmiyorum, (uzaktan sipariş edersek) fotoğraftaki yazıyı görmeniz yeterli: "Macun, sert bir yüzeyde bir rahatlama oluşturmak için tasarlanmıştır." Veya "Esnek. Çeşitli yüzeylerde rahatlama yaratmak için tasarlanmıştır." Evrensel gibi görünüyor.

Ancak tüm bunlarla birlikte, deri ve diğer yumuşak yüzeyler için, üreticisi açıkça "Deri için" veya diğer benzer malzemeleri yazan özel bir macun seçmenizi şiddetle tavsiye ederim.

Ardından, iki seçenek arasından seçim yapmak kalır - kaba veya esnek. Pürüzlü, kuruduktan sonra sıvaya benzer pürüzlü bir yüzeye sahip olacaktır. Esnek, mükemmel bir düz yüzeye sahip olacak, bankadaki plastik kapağı karşılaştırın. 

Ayrıca, kaba hamur daha grimsi bir renk tonuna sahiptir ve esnek olan, rengin beyaz olduğu tüm kavanozların üzerine yazılmasına rağmen tamamen kar beyazıdır. 

Bir sonraki fark, esnek olanın 2 mm'ye kadar desen kalınlığına, kaba olanın ise 5 mm'ye kadar uygun olmasıdır. Şablon seçimi de buna bağlıdır. Ayrıca, esnek çok küçük ve ayrıntılı çizimler için uygundur ve kaba olanlar büyük olanlar için en iyisidir. Bunu deneyerek öğrendim. İnce bir şablon desenine sahip kaba bir macun kullanıldığında, tüm detaylar lekelenir ve tüm güzellikler kaybolur. 

Kaba. Fotoğraf.

Esnek, aynı şablon. Fotoğraf.

Esnek macun daha fazla plastisiteye ve "kayganlığa" sahiptir. Ancak aynı zamanda içinde daha fazla sıvı var. Bu süreçte en büyük düşmanımdı. Gerçek şu ki, şablonun altından aşırı nem akar ve resimde hafif bir bulanıklık elde edilir. Bu bilgi benim gibi hazır bir zemin üzerine çizim yapmak isteyenler için geçerli olacaktır. Daha sonra çizimi macunla ve uygulandığı yüzeyi düz bir renkle kaplamayı planlıyorsanız, bu an önemli olmayacaktır. Her şey gizlenecek. 

Ancak boyalı yüzeyim için bu önemliydi çünkü küçük desenin yanındaki çizgileri kapatmak çok sorunlu. Çok iş var. Ve kimse bunu takdir etmiyor. Bu yüzden deneyler yaptım ve bu tür zorluklardan kaçınmanın yollarını buldum.

Lekelerin gitmemesi için sıvı varlığını azaltmanız mantıklıdır. Bunun için palet bıçağıyla kavanozun kapağına macundan küçük bir parça koyup 3 mm'lik bir tabaka ile düzeltip 15 dakika beklettim. Oda sıcaktı ve sıvının bir kısmı buharlaşmıştı. Macun kurudu ama plastisitesini kaybetmedi. Çizim çok net. Neredeyse hiç sızıntı yoktu. Boya arka planı da önemli bir rol oynadı. Fazla nemi emdi ve içinden geçirdi. Dolayısıyla önemli sonuç - esnek bir macun uygulanması durumunda, koruma için arka planı önceden cilalamamalısınız. 

Burada tartışmayacağım. Belki de hepsi boyanın kalitesine bağlıdır. Önceki konularımdan "Raccoon" boyasını kullandım. 

Başarısız bir macun uygulama girişimini yıkarken kendini mükemmel bir şekilde gösterdi. 

Bu andan detaylıca bahsetmek istiyorum.

Kaba macun kullanırken bu tür zorluklar olmadığı için, esnek macunla ilgili nüanslardan bahsedeceğim. Kaba ile çalışmak çok daha kolaydır.

Üretici, macunun sertleşmesi ve şekillenmesi için şablonun 20-30 dakika sonra dikkatlice çıkarılmasını önerir. 

Bu doğru gibi görünüyor, ancak birçok dezavantaj var. Her şeyden önce, bu, artık macunu yüzeyden sonuçsuz bir şekilde çıkaramayacak olmanızdır. Yeniden zımparalamak ve boyamak zorunda kalacak. 

İkinci nokta ... Kuruturken macun sadece zanaatınızda değil, şablonda da donar! Bu özellikle küçük çizimler için geçerlidir. Hasar görmeden temizlemeleri çok zordur. Ne de olsa, şablonun yeniden kullanılabilir kalmasını istiyorsunuz!?

Bu nedenle macunu sürdükten sonra şablonu hemen çıkarma riskini göze aldım. Yavaşça, bir kenardan yukarı ve ikinci kenara doğru kaldırarak tüm bandı çıkardım. Esnek patın plastisitesi ve kaba pattan daha fazla olan nemin varlığı nedeniyle, şablon macunu kendisiyle birlikte çekmedi ve desenin net olduğu ortaya çıktı. 

Uygulamadan hemen sonra şablonun çıkarılmasıyla ilgili ilk deneyde, yanlışlıkla şablonu hareket ettirdim ve desen lekelendi. Nemli bir bez aldım ve macunu basınçla sildim. Daha sonra temiz nemli bir bezle tekrar yüzey üzerinde gezdirilir. HİÇBİR macun izi kalmamıştır!!! İşte macunu uyguladıktan hemen sonra şablonu çıkarmanın ikinci artısı. 

Ve Raccoon'dan zanaat boyalarının kalitesinin bir teyidi daha. 

Gelecekte sadece TAIR'den değil, diğer üreticilerden de macun satın almaya çalışacağım. Ve tabii ki, gelecekteki konularda niteliksel bir karşılaştırma yapın.
_____________________________________________
şablonlar
Görünüşe göre ... bir şablon ve bir şablon.
Kabartma macunu uygulamak için şablon kullanmayı planlıyorsanız, şablonun kalınlığı önemli bir rol oynar. Seçim yaparken ürünün açıklamasına dikkat etmeniz gerekiyor (eğer uzaktan sipariş verirseniz ve görmüyorsanız). 

Minimum kalınlık (bence) 0,5 mm'dir. Boya uygulamak için daha ince olan her şey uygundur, daha fazlası değil. Evet, çizimlerin bolluğu, çoğunlukla kekleri süslemek için kullanılan gıda (şekerleme) şablonları için daha fazladır. Ancak çoğunlukla 0,2 mm'ye kadar kalınlığa sahiptirler. Bir doku macunu için bu çok az. Ve daha kalın şablonların aranması yeterince zaman aldı. 

Sevdiğim her birinin açıklamasını dikkatlice tekrar okumak zorunda kaldım. Neden buna odaklandım? Elbette, yaratıcı fikriniz güçlü bir incelik anlamına gelmiyorsa ve dokunun kalınlığı genel görünüm ve fikre müdahale etmeyecekse, o zaman kalıpları seçmelisiniz.

Şablon, deseni vurgulamak istediğiniz ancak ürününüzü "ağırlaştırmak" istemediğiniz küçük nesneleri macunla süslemek için uygundur.

Bunun üzerine, seçim özelliklerine göre öyle görünüyor ve bu kadar. 

Kullanım nüansları...

Evrensel olan şey plastik bir banka kartına dönüşüyor 🤭! Özel bir alet almadım ama eski bir plastik kartı ilk kez dekupaj kartını yapıştırırken ütülemek için aldım. Harika bir iş çıkardın! 

Şablondan fazla macunu çıkarmak ve çizimin çalışan kısmını eşit şekilde doldurmak için de ideal olduğu ortaya çıktı. Kartı desenin uzunluğu boyunca koştum ve hepsi bu! Tüm boşlukları eşit şekilde doldurdu ve fazlalığı topladı. 

Ayrıca artısı, üzerinde macun kuruduğunda bile mükemmel şekilde yıkanmış olmasıdır. Bu yüzden tavsiye ederim.

Çoğunlukla mutfakta çalışıyorum çünkü orası benim için uygun. Bu nedenle, yakınlarda ılık su bulunan bir kap tutmadım - yıkamak bir adım ötedeydi. Üretici, macunun yapışmasını önlemek için şablonun kullanımdan hemen sonra ılık su dolu bir kaba daldırılmasını önerir. Ve bu doğru. Şablonu yeniden kullanılabilir bırakmak istiyorsanız bu anı geciktirmeyin. Ayrıca, küçük bir çizimi zarar vermeden yıkamak zordur. 

Ayrıca şablonları düz bir şekilde basılı tutmanızı tavsiye ederim. Tercihen bir çift kontrplak arasında ve her biri kendi çantasında. Desenin saflığı doğrudan şablonun yüzeye sıkılığına bağlıdır. Bu nedenle küçük parçalarının bükülmemesi önemlidir. Evet ve plastiğin bir "hafızası" vardır. Daha sonra uyum sağlamak oldukça zordur. 

Kesinlikle yeni başlayanlar için yazıyorum ki ben de öyleyim. Ancak, her zaman olduğu gibi, yorumlarda ek ipuçları ve deneyim için daha deneyimli profesyonellere minnettar olacağım. 

İlginiz, yaratıcı başarınız ve sağlığınız için hepinize teşekkür ederim! Kendine dikkat et!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder