28 Ocak 2019 Pazartesi

MUHAMMARA

http://www.misssgibi.com/muhammara/
muhammara
Arkadaşlarıma göre İstanbul’un dışında bir sahil kasabasında yaşıyorum. O yüzden şehre inemiyorum. :) Bana göre ise İstanbul’un göbeği.. :) Daha önce kaç kez yazdığımı hatırlamıyorum. Sarıyer’e milyon kez methiyeler düzüp, oturduğumuz yere hayranlıklarımı kaç kez dile getirdim acaba.
Bu yazı oturduğumuz yere değil, oturduğumuz yerdeki arkadaşlarımız için yazılmıştır. :)
Buraya taşınma kararını burada oturan eşimin çocukluk arkadaşlarının evine gelip gittikçe vermiştik.  Yemyeşil, ormanın yanı başında, Sarıyer’e 10 dakika bir yerdi. Yakınımızda ki başka bir sitede yine 2 arkadaşımızın oturuyor olması, bize hazır ev alıyorsun yanında komşu bedavaya geliyor dedirtti.
Ardından öyle böyle 1 yılı geçirdik. Ve bir sürü tanıdığımız insanlar oldu. Çünkü burası İstanbul’a uzak olduğundan komşuluk ilişkilerinin güçlü olduğu bir yer. : ) Ve bir gün çok güler yüzlü bir kadın beni  kızının doğum gününe çağırdı. Ve o günden beri de en yakınımdaki arkadaşım oldu. İmdat kolum, arkadaşım, canım ciğerim Eda’m..
Sonra İş arkadaşımız Levent’in ve İnci’nin kanına girdik. Onlarda taşındı sitemize. Anlayacağınız herkesin birbirini tanıdığı kocaman bir köyde yaşıyoruz. :))
Doğum günlerimiz, kutlamalarımız, yemeklerimiz kahvaltımız bol. :) Geçen akşam da Duru’cuğumun doğum gününü kutladık. İnci’nin ve Eda’nın hazırladığı lezzetleri mideye indirdik. Eda’nın bu ezme tarifine ben bayılıyorum. Yemeye başladığımda elimden kimse alamıyor. Öyle ki masada kalan artanı eve getirmek arkadaşlar arasında benim görevim. Sabah kahvaltıda silip süpürüyorum.
İster içki sofralarına meze olarak ister kahvaltılarda ekmek üstü olarak .. her şekilde mükemmel.
Hazırlık Süresi: 10 Dak.
Pişirme Süresi: 1 Dak.
Toplam Süre: 11 Dak.
Porsiyon: 4-6

Malzemeler:

  • 4 yemek kaşığı dolusu Domates Salçası
  • 1 yemek kaşığı Biber Salçası
  • 2 yemek kaşığı Zeytinyağı
  • 2 tatlı kaşığı Kimyon
  • 1 tatlı kaşığı Reyhan
  • 1 tatlı kaşığı Fesleğen
  • 1 çay kaşığı Nane
  • 1 çay kaşığı Pul Biber
  • 1 çay kaşığı Kekik
  • 1,5 su bardağı Öğütülmüş Ceviz İçi

Hazırlanışı:

1- Malzemelerin hepsi iyice karıştırılır. Damak tadına göre baharatların miktarı degistirilebilir. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder