21 Temmuz 2019 Pazar

Masaru Ibuki'nin tavsiyesine güvenmenin nedenleri neler? Onun lehinde ne diyor?

1. Eğitim teorisinde uzman değildir; bu nedenle yapılabilecek ve yapamayacağını bilmiyor: kurulu bir alandaki önemli bir atılım yapmak için gerekli bir şart.
2. O kesinlikle bir dahidir. 1947'de faaliyete başlamış olan ülkesi perişan olduğunda üç genç arkadaşı ve 700 dolar cebinde "Sony" adlı bir şirketi kurdu. Japonya'yı kalıntılardan ve umutsuzluğun ortasında bir dünya lideri seviyesine yükselten öncülerden biriydi.
3. O sadece diyor, öyle diyor. Erken Kalkınma Derneği Vekili ve Matsumoto'daki Yetenek Eğitimi Direktörü olarak şu anda binlerce Japon çocuğun bu kitapta tanımlanan programa göre çalışma fırsatı veriyor. Masaru Ibuka içeriği değil, çocuğun öğretim biçimini değiştirmeyi öneriyor.
Bütün bunlar mı, yoksa pembe bir rüya mı? Hem o hem de başka. Ve ben buna tanıklık ediyorum. Timmerman çiftinin yeni doğan çocuklarının Avustralya'da nasıl yüzdüğünü gördüm. Dört yaşındaki Japon çocukların Dr. Honda ile İngilizce konuştıklarını duydum. Amerika'daki Jenkins'in rehberliğinde çok küçük çocukların karmaşık cimnastik egzersizleri yaptıklarını gördüm. Üç yaşındaki çocuğun keman çaldığını ve piyanoda Matsumoto'daki Suzuki ile gördüm. Brezilya'da Dr Versa'nın başkanlığında üç dilde okumuş üç yaşındaki bir çocuk gördüm. Dakota'daki yetişkin atlara binen Sioux'tan iki yaşındaki çocuğu gördüm. Dünyanın dört bir yanından gelen annelerden, kitaplarımı okumayı öğrettiklerinde çocuklarına olan mucizeleri anlatmalarını isteyen binlerce mektup aldım.
Önerilen kitabın şimdiye kadar yazılan en önemli kitaplardan biri olduğunu düşünüyorum. Ve bence tüm dünyada yaşayan ebeveynler bunu okumalı.


Masaru Ibuka

  Bölüm 1
Çocuğun potansiyeli


  1. Önemli dönem

  Anaokulu - geçti

Muhtemelen hepiniz sınıfı zahmetsizce sınıf lideri olmayı yetenekli öğrenci idi olursa olsun, kuyruk sonunda sürüklenen diğeri ise ne kadar zor olduğunu okul günlerinden hatırlıyorum.
Öğretmenler yıllarımda bizi böyle severdi: "Akıllı olsun ya da olmasın, bu kalıtım değil. Her şey kendi çabalarına bağlı. " Ve yine de kişisel deneyim, bir onur öğrencisinin her zaman mükemmel bir öğrenci olduğunu ve bir dvoechnik'in daima bir dvoechnik olduğunu gösterdi. Zekanın başından itibaren önceden belirlenmiş olduğu düşünülüyordu. Bu tutarsızlık ile ne alakalıydı?
Bir kişinin yetenek ve karakterinin doğumdan önceden belirlenmediği, ancak çoğunlukla hayatının belirli bir döneminde oluştuğu sonucuna vardım. Uzun süredir anlaşmazlıklar var: kişinin kalıtım yaratması veya aldığı eğitim ve yetiştirme. Fakat bugüne kadar bu anlaşmazlıklara az ya da çok inandırıcı teori son bulmamıştır.
Bu beyin hücrelerinin gelişimi sırasında, yani yaşamın ilk üç yıl içinde biliş kendi kişisel deneyimdir - Son olarak, bir yandan beyin araştırma ve çocuk psikolojisi fizyolojisi, diğer taraftan, çocuğun zihinsel yeteneklerinin gelişmesine önemli olduğunu göstermiştir. Hiçbir çocuk bir dahi doğmaz ve kimse aptal değildir. Her şey, çocuğun yaşamının belirleyici yıllarında beynin uyarılmasına ve gelişim derecesine bağlıdır. Bu, doğumdan üç yaşına kadar olan yıllardır. Anaokulunda eğitim almak için çok geç.

  Her çocuk iyi öğrenebilir - hepsi eğitim yöntemine bağlı

Okuyucu neden mesleğe göre mühendislik yapıyordum ve şu anda şirketin başkanı olarak erken insan gelişimiyle ilgilenen konularla uğraşıyordum. Sebepler kısmen "kamusal": Bugünkü gençlik ayaklanmaları bana kayıtsız değil ve kendime bu gençlerin hayatlarından duydukları memnuniyetsizliği suçlayacak ne kadar modern eğitimin olduğunu soruyorum. Ayrıca kişisel bir sebep var - kendi çocuğum zihinsel gelişmede geride kaldı.
Çok gençken, doğumdan bu yana doğru bir şekilde öğretilmiş olsa bile, bu sapmalarla doğan bir çocuğun normal bir eğitim görmüş kişiye dönüşebileceği hiç aklıma gelmedi. Gözlerim, "geri kalmış bir çocuk yok - hepsi eğitim yöntemine bağlı" diyen Dr. Shinichi Suzuki tarafından keşfedildi. Ben ilk gördüğümde bazı şaşırtıcı sonuçlar yöntemini verdi "yetenek Eğitimi" keman, çok üzgün oynamak için çocukların eğitimi Dr Suzuki metodu bir ebeveyn kendi çocuk için bir şey yapmak için zaman mümkün olduğu gibi.
Öğrenci isyanları sorununu ilk ortaya attığımda, eğitimin önemi hakkında derinden düşündüm ve sistemimizin neden bu kadar saldırganlık ve hoşnutsuzluk ürettiğini anlamaya çalıştı. İlk bakışta, üniversite eğitimi sistemindeki bu saldırganlığın kökleri görünüyordu. Bununla birlikte, probleme daha da derinleştiğinde, bunun lisenin şimdiden karakteristik olduğunu anladım. Sonra ortaokul ve ortaokul okulu sistemini inceledim ve nihayetinde anaokulundaki çocuğu etkilemek için çok geç olduğuna karar verdim. Ve aniden bu düşünce, Dr. Suzuki ve meslektaşlarının yaptıklarıyla çakıştı.
Suzuki, benzersiz yöntemini 30 yıldır uygulamaktadır. Bundan önce, geleneksel öğretim yöntemlerini kullanarak, orta ve üst sınıflarda ders verdi. O yetenekli ve yeteneksiz çocuklar arasındaki farkın lisede çok yüksek olduğunu bulduk ve bu yüzden küçük çocuklar ile meşgul denemeye karar verdi ve daha sonra genç ile yavaş yavaş eğitimli çocuklar, yaşını düşürmek için devam. Suzuki, keman çalmayı öğretir, çünkü kendisi bir kemancıdır. Bu yöntemin herhangi bir eğitim alanına başarılı bir şekilde uygulanabileceğini fark ettiğimde, "erken kalkınma" sorununu ciddi olarak incelemeye karar verdim.

  Erken gelişim, dahileri eğitmeyi amaçlamaz

Erken kalkınmanın dahilerin eğitimine yardımcı olup olmadığı sık sık sorulur. Cevap veriyorum: "hayır". Erken gelişimin tek amacı, çocuğa akıllı ve nazik davranması için derin bir zihin ve sağlıklı bir vücuda sahip olduğu bir eğitim vermektir.
Bütün insanlar, bedensel özürleri yoksa, yaklaşık olarak aynı şekilde doğarlar. Çocukları zeki ve aptalca, ezilmiş ve agresif olarak bölüştürme sorumluluğu yetiştirme konusudur. Herhangi bir çocuk, ona ihtiyaç duyulduğunda ve ihtiyaç duyulduğunda ona zekice ve kuvvetli bir karakterle yetinmelidir.
Benim bakış açımdan, erken gelişimin asıl amacı mutsuz çocukların ortaya çıkmasını önlemektir. Çocuğa iyi müzik dinlemesine ve kendisinden olağanüstü bir müzisyen yetiştirmek için değil, keman çalmaya da izin verilir. Parlak bir dilbilimci yetiştirmek için değil, kendisini "iyi" bir anaokuluna hazırlamayacak kadar yabancı bir dil öğretiyor ve ilkokul. Önemli olan çocuğa sınırsız potansiyel imkânlarını geliştirmektir, böylece hayatında ve dünyasında daha fazla sevinç olacaktır.

  İnsan yavrusunun az gelişmesi, muazzam güçlükleri hakkında konuşuyor

İnanıyorum ki, erken gelişme, yenidoğanın muazzam potansiyeline bağlı. Tabii ki, yenidoğan tamamen çaresizdir, fakat tam o kadar çaresizdir, onun potansiyeli çok büyüktür.
İnsan çocuğu, genç hayvanlardan daha az gelişerek doğar: Sadece çığlık atabilir ve süt emebilir. Köpekler, maymunlar veya atlar gibi genç bir hayvan taranabilir, yapışabilir veya sadece kalkabilir ve gidebilir.
Zooloji uzmanları, yeni doğmuş bir çocuğun 10-11 ay boyunca yeni doğmuş bir bebeğin gerisinde olduğunu söylüyor ve bunun sebeplerinden biri yürürken insan pozudur. Bir kişinin dik pozisyona gelmesi gerekiyordu ve fetus tam gelişene kadar rahimdeydi, bu nedenle çocuğun çaresizliği doğar. Vücudunu doğumdan sonra kullanmayı öğrenmek zorundadır.
Benzer şekilde, beyin kullanmayı öğrenir. Ve eğer herhangi bir genç hayvanın beyni neredeyse doğum anından oluşursa, yeni doğan beynin beyni boş bir kağıt parçası gibidir. Bu sayfada ne yazacağına göre, çocuğun ne kadar yetenekli olduğuna bağlı.

  Beyin yapıları üç yıl

Diyorlar ki, insan beyni yaklaşık 1,4 milyar hücreye sahip ancak yenidoğanın çoğu henüz dahil değil.
Bir yenidoğanın ve bir yetişkinin beyn hücrelerinin karşılaştırılması, beynin gelişimi sırasında hücreleri arasında özel köprü dallarının oluştuğunu göstermektedir. Beynin hücreleri olduğu gibi, kollarını birbirlerine doğru uzatırlar, birbirlerine hızlıca sarılmaya, duyular yoluyla aldıkları bilgiye dışarıdan cevap vermeye çalışırlar. Bu işlem, bir elektronik bilgisayardaki transistörlerin çalışmasına çok benzer. Her bir ayrı transistör kendiliğinden çalışamaz, yalnızca tek bir sisteme bağlanır ve bilgisayar gibi işlev görürler.
Hücreler arasındaki bağlantıların en aktif biçimde oluştuğu dönem çocuğun doğumundan itibaren üç yıla kadar olan süredir. Şu anda, bu bileşiklerin yaklaşık yüzde 70-80'inden kaynaklanmaktadır. Ve geliştikçe beynin kapasitesi artar. Zaten doğumdan sonraki ilk altı ayda, beyin yetişkin potansiyelinin yüzde 50'sine, üç yıl - yüzde 80'e ulaşıyor. Tabii ki, bu üç yıl sonra çocuğun beyninin gelişimi sona ermez anlamına gelmez. Üç yaşına gelindiğinde beynin arka kısmı temelde olgunlaşır ve zaten dört yaşına gelindiğinde "frontal loblar" diye adlandırılan bu karmaşık sürece dahil edilir.
Beynin dışarıdan bir sinyal aldığı, imajını yarattığı ve hatırladığı temel kabiliyet, çocuğun tüm yeni entelektüel gelişiminin yapıldığı bilgisayardır. Düşünme, ihtiyaçlar, yaratıcılık, duygular gibi olgun yetenekler üç yıldan sonra gelişirler, ancak bu yaş için oluşturulan tabanı kullanırlar.
Bu nedenle, eğer ilk üç yılda güçlü bir temel oluşturulmazsa, nasıl kullanılacağını öğretmek işe yaramaz. Kötü bir bilgisayarda çalışarak iyi sonuçlar almaya çalışmak gibidir.

  Robot bebeğin yabancılar varlığında - görüntülerini tanıyabilme kabiliyetinin kanıtı

Kitabımda "imge" sözcüğünün özel kullanımını açıklamak istiyorum.
"Resim" kelimesi, "şema", "örnek cihaz", "model" anlamında sıklıkla kullanılır. Çocuğun beyninin bilgiyi tanıması ve algıladığı düşünce sürecini belirtmek için bu kelimeyi daha kapsamlı, fakat özel bir anlamda kullanmayı öneriyorum. Bir yetişkin, esas olarak mantıksal düşünme yeteneğini kullanarak bilgiyi kavradığında, çocuğun sezgileri, anlık bir görüntü yaratma yeteneği kullandığı görülür: yetişkinlerin düşünce tarzı çocuğa erişilemez ve daha sonra kendisine gelecektir.
Bu erken bilişsel etkinliğin en açık kanıtı bebeğin insanların yüzlerini ayırt etme kabiliyetidir. Özellikle çocuk hastanesinde gördüğüm bir çocuğu hatırlıyorum. Bir yaşın üstünde yaşta 50 kişiyi ayırt edebildiği söyleniyordu. Dahası, yalnızca onları tanımakla kalmadı, aynı zamanda her birinin lakabını da verdi.
50 kişi" - rakam çok etkileyici olmayabilir, ancak yetişkinler için bile 50 farklı insanı bir yıl boyunca hatırlamak zordur. Tüm arkadaşlarınızın yüz özelliklerini daha doğru yazmaya çalışın ve bir insanı analitik yöntemlerle ayırt edip edemeyeceğinize bakın.
Çocuğun tanınma kabiliyeti, utangaçlık göründüğünde yaklaşık yarım yıl belirgindir. Küçük başı, tanıdık yüzleri (örneğin anneler veya babalar) yabancılardan ayırt edebilir ve açıkça ifade eder.

  Modern yetiştirme hata yapar, değişen yerlerde "sıkılık" ve dönem "herşey mümkündür"

Bugün bile, çoğu psikolog ve eğitimci, özellikle "ilerici" olarak nitelendirilenler, genç bir çocuğun bilinçli öğretisinin yanlış olduğunu düşünüyorlar. Fazla bilginin çocuğun sinir sistemini olumsuz yönde etkilediğine inanırlar ve bunu kendine vermek ve istediği her şeyi yapmalarına izin vermek daha doğaldır. Hatta bazıları, bu yaşta çocuğun bir egoist olduğuna ve her şeyi onun zevkine göre yapacağına inanıyor.
Bu nedenle, bu tür fikirlerin etkisi altındaki dünyadaki ebeveynler bilinçli olarak "yalnız bırakma" ilkesini takip etmektedir.
Ve aynı ebeveynler, çocukları bir anaokuluna ya da okula giderken, bu ilkeyi hemen terk edip, çocuklarına bir şeyler öğretmeye ve öğretmeye çalışırken aniden sıkı dururlar. Belirgin bir gerekçe olmaksızın, "sevecen" anneler "tehditkar" hale dönüşürler.
Bu arada, yukarıdakilerden anlaşıldığı üzere, her şeyin öteki tarafta olması gerektiği açıktır. Bir çocuğun hayatının ilk yıllarında, onunla birlikte olmak ve katı olmak ve sevgi göstermek zorunludur ve kendisini geliştirmeye başladığında, kendi iradesine, "ben" ine saygı göstermeyi kademeli olarak öğrenmelidir. Daha doğrusu, ebeveyn etkisi daha önce durmalı anaokulu. Erken yaşta müdahale edilmez ve daha sonra bir çocuğa baskı yapmak, yalnızca yeteneklerini berbat edebilir ve direnci tahrik edebilir.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder