12 Kasım 2021 Cuma

 

Yeni havuçlu kek

https://www.cookinglib.ru/posts/7090-novyi-morkovnyi-pirog.html
sihirli yemek
2021-11-11 11:34:24

Havuçlu kek için pek çok tarif var ama nasıl yaptığımla henüz tanışmadım. Ama her şey her zamanki gibi basit. Böyle bir pasta ile akşamları ailenizle birlikte bir bardak çay içerken oturabilir veya misafirlerle tanışabilirsiniz. Herkes pastayı sevecek. Ve parlak ve lezzetli ve aynı zamanda sağlıklı.

İçindekiler:

Havuç - 800 gr Şeker - 200 gr Yumurta - 4 adet Un - 300 gr Kefir - 220 ml Ayçiçek yağı - 100 ml Soda - 1 çay kaşığı Havuçları küçük parçalar halinde kesin. Tavaya ayçiçek yağı döküp havuçları yaydım.
Şekeri ekleyip karıştırıyorum. Havuçların suyunun akması için tavayı 2 dakika bir kapakla kapatıyorum.
Kapağını açıp havuçları ocağın yüksek gücünde 10 dakika daha pişiriyorum. Ara sıra karıştır. Ocağı kapatıp havuçları biraz soğumaya bırakıyorum.
Havuçlar soğurken yumurtaları kaseye alıp çırpma teli ile çırpıyorum. Yumurtalara kefir döküp kabartma tozu ekliyorum. karıştırıyorum. Birkaç dakika kenara bırakıyorum. Soda kefir ile söndürülecektir.
Havuçlar biraz soğudu. Bir blender kullanarak homojen bir kütleye öğütüyorum.
Yumurtalı karışıma havuç püresini ekleyin ve karıştırın.
Yavaş yavaş un ekleyerek hamuru yoğurun. Çok kalın ekşi krema gibi bir kıvamda olmalıdır.
Hamuru yağlı kağıt serdiğim fırın tepsisine koyuyorum.
Önceden 180 derecede ısıtılmış fırına 40 dakika gönderiyorum. Konveksiyon modunda pişiriyorum. Böyle bir mod yoksa süre uzayabilir. Fırınına dikkat et.
Bitmiş pastayı tamamen soğumaya bıraktım.
Bir sürü havuçun hazır olduğu lezzetli havuçlu kek. Çay yaparım ve herkesi masaya davet ederim. Afiyet olsun.
Videoda nasıl pasta yaptığımı izleyebilirsiniz. TEŞEKKÜRLER.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder