9 Haziran 2020 Salı

Tecrübenin sırları. Genç patatesler nasıl yetiştirilir ve Mayıs ayında zaten nasıl yenir.

Herhangi bir bahçıvanın gururu sadece iyi değil, aynı zamanda erken bir hasattır. Son iki yıldır patateslerin erken ekimini yapıyorum.
Zaten Mayıs ayında, bu kez sıra dışı bir yemekle evimi yeniden düzenlemeyi başardım - genç patateslerim. Bunu nasıl yaptığımı okuyucularla paylaşacağım.
İlk olarak, ultra erken veya erken olgun çeşitleri dikmek için yola çıkıyorum. Çimlenmeden sonra, birincisi 2 ay içinde bir kuyrukla mahsul üretebilir ve gözlemlerime göre ikincisi 15-20 gün sonradır.
İlk olarak, Şubat ayının ortalarında tohum patateslerini eve getiriyorum, sıcak bir yere koyuyorum. Erken çeşitler zaten bodrum katında filizlenir. Ve sıcağında, filizler daha da hızlı gelişmeye başlar.
İki hafta sonra, iyi ve gevşek bir alt tabakaya gazete fincanlarına iki filizlenmiş patates ekiyorum.
Gazete fincanlarına patates ekiyoruz. Yazar fotoğrafı
Bir hafta sonra, gözlüklü üç veya dört patates filizlenir. Bundan sonra, birkaç hafta boyunca pencere kenarında büyür.
Biraz ısındığında, Nisan ayında bir yerde, hava durumuna bağlı olarak, seraya gözlük çıkarırım. Benimle ısınmıyor.
Orada patates filizlerini  gazete kaplarıyla  inşaat kovalarına nakletiyorum. Gazeteyi saksılara bağırdım ve kökleri vahşi doğada daha iyi büyümesi için yerlerde kestim. Ama köklere zarar vermemek için dikkatli bir şekilde yapmaya çalışıyorum.
Birkaç tencere bırakıp bir süre sonra toprağa ekiyorum. Onlardan kovalardan daha sonra hasat edin, ancak yine de nispeten erken.
İnşaat kovaları.  Yazar fotoğrafı
İnşaat kovaları. Yazar fotoğrafı
İnşaat kovalarının hacmi 20 litredir. Drenaj delikleri vardır. Böylece dünya uyanmaz, bir parça bükülmüş bağ bırakırım.
Aşağıdan, kovaları geçen yılki yeşillik ve kuru ot da dahil olmak üzere biraz dolduruyorum. Yukarıdan uykuya daldım dünya çok yıllık çürümüş gübre ile karıştı.
Bir donma tehlikesi varsa, o zaman seradaki patatesleri bir spanbond ile kaplarım veya çay mumlarına bir toprak kap koyarım.
Karahindiba toplu olarak çiçek açmaya başladığında, sokakta belirgin şekilde yetiştirilmiş patatesleri olan kovaları çıkarırım. Genellikle, komşular şu anda bahçeye patates ekiyorlar. Ve çiçeklenmesini bekliyorum.
Siyah kovalardaki dünya hızla ısınır ve bu, patateslerin hızlı büyümesine katkıda bulunur. Don iletilirse, elbette kovaları seraya geri getirmelisiniz.
Patatesleri bir gazeteye, sonra kovalara ekiyoruz.  Eser sahibi
Patatesleri bir gazeteye, sonra kovalara ekiyoruz. Eser sahibi
Patatesleri kovalarda sulamak genellikle gereklidir, çünkü dünya hızla kurur.

Bir kovadan 4-5 kilogram erken genç patates seçiyorum. Çeşitliliğim lezzetli ve çabuk kaynar.
Bu şekilde çok fazla çalı dikmediğimi söyleyeceğim, sadece beş veya altı. Daha fazla kova yok. Ancak genç bir erken patatesin tadını çıkarmak için yeterlidir.
Sonuç olarak:  yöntemime göre patates dikmek için çok geç değil. Bir şans ver! Kesinlikle başarılı olacaksınız - Mayıs ayında değilse, en azından Haziran ayında ilk mahsulü toplamak için.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder