19 Eylül 2023 Salı

 

Gardırobunuzu hızlı ve sinirlenmeden nasıl düzenleyebilirsiniz?


https://www.polsov.com/24675-kak-bystro-i-bez-nervov-razobrat-garderob.html

Gardırobunuzu hızlı ve sinirlenmeden nasıl sıralayabilirsiniz?

Gardırop denetimi hem duygusal hem de fiziksel açıdan maliyetli bir iştir. Ama kesinlikle gerekli.Kendi adıma analizin üç aşamasını birbirinden ayırıyorum:

1. "Hızlı" - bu, sahip olduklarınızı hızlı bir şekilde gözden geçirmeniz, yıpranmış olanı çıkarmanız, neyin yıkanmak üzere kirlendiğini belirlemeniz ve mevcut setleri hatırlamanız gerektiği zamandır. Bu analizi 3-4 haftada bir yapıyorum. Genellikle sezona hazırlık olarak güncel olanı ve dolapta duranı/yatanı ayırıyorum. 1 saatten fazla sürmez. Marie Kondo'nun tekniği bu analize çok yardımcı oluyor; sizi mutlu etmeyen her şeyden kurtulun.

Son zamanlarda eşyalardan, özellikle de bana sadakatle hizmet edenlerden ayrılmak, onlara teşekkür etmek ve arkadaş olarak ayrılmayı teklif etmek konusunda oldukça sakindim. 

Ve bir şey daha: Kuru temizlemeye verilecek, yıkanacak vb. her şeyin derhal alınması önemlidir. böylece yığınlar birikmez ve eşyalar daha fazla kirlenmez.

2. "Ruh yeni bir şey ister" - bu, aynı şeyi giydiğinizi fark etmeye başladığınız bir durumdur. Ve bu durumun kendisi ve hatta kıyafetler bile zaten çok sıkıcı. Ana görev, mevcut olanlara bakmak ve yeni setler oluşturmaktır. Burada en az 3 saate ve büyük bir aynaya ihtiyacınız var.

Benim alışılagelmiş sürecim şu: Sezonluk olan her şeyi sadece dolaptan değil, aynı zamanda tüm raflardan, şifonyerlerden, kutulardan, çantalardan vb. çıkarıyorum. Çıkardığımda aynı zamanda eşyalara aşınma ve yıpranma açısından da bakıyorum ve yıpranan her şeyi hemen "çıkış için" bir çantaya koyuyorum (benim durumumda bu neredeyse hiç olmuyor) ve işte açıkçası “çileden çıkarıcı” olan şey bu.

Daha sonra setleri şu prensibe göre bir araya getirmeye başlıyorum: üstler ve ayakkabılar için bir alt ve 2-3 seçenek. Tecrübelerime göre sezon için bu prensibe göre katlanan 5-7 set fazlasıyla yeterli ve çeşitlidir. Unutmamak için her şeyi denediğimden ve en iyi seçeneklerin fotoğraflarını çektiğimden emin oluyorum.

Tüm setler oluştuğunda, tüm bileşenler mümkün olduğunca birbirine yakın olacak şekilde onları dolaba yerleştirmeye çalışıyorum, böylece daha sonra bir kemer veya üst bulmak için dolapların arasında acele etmeyeyim. Bu analizi mevsim değiştiğinde yani yılda 4 kez yapıyorum.

3. "Tam yeniden başlatma" - bu, analizlerin en güçlüsüdür. 3-4 yılda bir yapmaya çalışıyorum çünkü gardırobumu düzenlerken bu durumda öncelikle gardırobun yaklaşımı yeniden düşünülüyor, kişisel tarz ayarlanıyor, en iyi stiller ve göz kamaştırıcı renkler seçiliyor ve mevcut tarzın hayatın sorunlarının çözümüne ne kadar yardımcı olduğu analiz ediliyor.

Burada aynada kendinize ayık bir şekilde bakmalısınız. Ve bazen resim üzücü olabilir. Aslında ilk başta tam tersi gibi görünse de ne kadar çok değişiklik olursa o kadar iyidir. Bu bir saatlik bir iş değil, birkaç günlük bir iş, ciddi bir hazırlık, analiz gerektiriyor ve herkese bunu bir uzman eşliğinde yapmasını tavsiye ediyorum, çünkü bazen değişim zamanının geldiğini kendimiz kabullenmekte zorlanıyoruz.

Gardırobunuzu hızlı ve sinirlenmeden nasıl düzenleyebilirsiniz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder