4 Haziran 2022 Cumartesi

 

Fransız dikiş kesimleri nasıl yapılır

ADIM 1. FRANSIZ (YAN) DİKİŞLERİ DİKİN

Ön ve arka parçaları, yan dikişleri tam olarak eşleştirerek yanlış tarafları birbirine katlayın.

Fransız dikiş kesimleri nasıl yapılır


Kesmeye başlamadan önce parçaları kırın veya süpürün.

ADIM 2

Fransız dikiş kesimleri nasıl yapılır
Fransız dikiş kesimleri nasıl yapılır

Parçaları yakl. Kenardan 7 mm.

Fransız dikiş kesimleri nasıl yapılır


Çizgiyi dilimlerin kenarlarına düzgün bir şekilde getirerek bitirin.

AŞAMA 3

Fransız dikiş kesimleri nasıl yapılır
Fransız dikiş kesimleri nasıl yapılır


Ödeneği 4-5 mm'ye kesin.

Dikişi ütüleyin ve ardından bir tarafa ütüleyin.

4. ADIM

Fransız dikiş kesimleri nasıl yapılır
Fransız dikiş kesimleri nasıl yapılır


Parçaları ters çevirin ve yan dikişleri yanlış taraftan teyelleyin.

ADIM 5

Fransız dikiş kesimleri nasıl yapılır


Parçaları yakl. kenardan 5 mm.

Fransız dikiş kesimleri nasıl yapılır


Çizgiyi de bitirin, şimdi içeride gizlenmiş olan dış dikişin bittiği yerde kesiklerin kenarına düzgün bir şekilde getirin.

6. ADIM

Fransız dikiş kesimleri nasıl yapılır
Fransız dikiş kesimleri nasıl yapılır


Yan dikişleri arkaya doğru bastırın.

7. ADIM

Fransız dikiş kesimleri nasıl yapılır
Fransız dikiş kesimleri nasıl yapılır


Rafın ayrıntılarını alttan hizalayın.

Fransız dikiş kesimleri nasıl yapılır
Fransız dikiş kesimleri nasıl yapılır
Fransız dikiş kesimleri nasıl yapılır


Köşeleri yuvarlayarak kesin. Bu, haddelenmiş bir dikişi veya zikzak dikişi mümkün olduğunca kolay işlemenize olanak tanır.

ADIM 8: KESİKLERİ RULO DİKİN

Fransız dikiş kesimleri nasıl yapılır


Rulo dikişi, arkadaki yan dikişlerden birinden alttan başlatın.

Fransız dikiş kesimleri nasıl yapılır
Fransız dikiş kesimleri nasıl yapılır


Kesiğin başladığı yere ulaştıktan sonra düz bir çizgide yerleştirin ve haddelenmiş bir dikişle işlemeye devam edin. Böylece hattı kesintiye uğratmadan ürünün kesikleri ve altı işlenir.

9. ADIM

Fransız dikiş kesimleri nasıl yapılır
Fransız dikiş kesimleri nasıl yapılır


Bitmiş yan yarıkları ütüleyin.

Fransız dikiş kesimleri nasıl yapılır


Hazır!

Ana sınıfın ve fotoğrafın yazarı: Yulia Dekanova

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder